Web Analytics Made Easy - Statcounter

 جلال میرزایی با اشاره به توقف فروش نفت در بورس انرژی گفت: فروش نفت در بورس با برخی چالش‌ها و مشکلاتی مواجه است، چراکه تاکنون پس از انقلاب سابقه نداشته که بخش خصوصی به فروش نفت ورود کرده و بتواند آن را به فروش برساند و همیشه شرکت ملی نفت خود فروشنده بوده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: تاکنون دو بار نفت در بورس عرضه شده و باید بازخورد این عرضه دریافت شود تا اگر فروش نفت در بورس موفقیت‌آمیز بود ادامه یابد، چراکه فروش نفت در بورس هدف نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از همان ابتدا که بحث فروش نفت در بورس مطرح شد پاسخی برای اینکه چگونه نفت در بورس به فروش برسد وجود نداشت، ادامه داد: در کشور هدفی به عنوان فروش نفت طراحی شده که از ابزارها برای رسیدن به این هدف استفاده می شود اما متاسفانه پس از مدتی ابزارها جای هدف را می‌گیرد.

نماینده مردم ایلام، ایوان و چرداول در مجلس با تاکید بر اینکه تصمیم زنگنه برای توقف ارائه نفت در بورس منطقی است، اظهار داشت: تاکنون دو بار نفت در بورس عرضه شده و باید بازخورد این عرضه دریافت شود تا اگر فروش نفت در بورس موفقیت آمیز بود ادامه یابد، چراکه فروش نفت در بورس هدف نیست بلکه هدف اصلی حفظ منافع مردم است و باید از ابزارهای مختلف برای فروش نفت استفاده کرد.

وی با بیان اینکه وزیر نفت باید گزارشی به سران سه قوه و شورای عالی اقتصادی قوای سه گانه ارائه دهد تا مشخص شود اصل ماجرای فروش نفت در بورس چیست، افزود: در فروش نفت در بورس که در دو مرحله صورت گرفته ابهاماتی وجود داشته که باید برطرف شود، چراکه همان زمان که اعلام شد که چند محموله نفت به فروش رسیده درباره اینکه خریداران چه کسانی هستند شفافیتی وجود نداشت و باید دید آیا خریداری در بورس وجود دارد یا خیر.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: با توجه به شرایط تحریمی کشور نباید اسامی خریداران عنوان شود اما باید برای اعضای کمیسیون انرژی مشخص شود که خریداران نفتی چه کسانی هستند و باید خریداری وجود داشته باشد که بتوان نفتی در بورس ارائه کرد.

بر پایه این گزارش، تاکنون دو مرحله نفت در بورس به میزان یک میلیون بشکه به فروش رسیده است که در مرحله نخست عرضه (ششم آبان‌ماه)، از مجموع یک میلیون بشکه نفت عرضه شده، 280 هزار بشکه نفت با قیمت 74 دلار و 85 سنت معامله شده بود و در مرحله دوم عرضه نفت خام در بورس انرژی با موفقیت انجام و تمام 700 هزار بشکه نفت خام عرضه شده، با قیمت 64 دلار و 97 سنت معامله شد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: انرژی نفت انقلاب بخش خصوصی کمیسیون انرژی سران سه قوه سه گانه دلار نفت بورس زنگنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۸۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبودی در عرضه بلیت ناوگان اتوبوسی نداریم

ایسنا/خراسان رضوی معاون اداره‌ کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: در حال حاضر هیچ کمبودی بابت عرضه بلیت ناوگان اتوبوسی نداریم و مسافران می‌توانند به راحتی بلیت خود را به صورت اینترنتی تهیه کنند.

رضا صحراگرد در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت فروش بلیت در پایانه‌های مسافربری مشهد اظهار کرد: از ابتدای طرح نوروزی کمبودی در عرضه بلیت نداشته‌ایم. از ۲۰ اسفند پیش فروش بلیت را به صورت اینترنتی آغاز کردیم. لیست‌های فروش بلیت در برخی مسیرها زود تکمیل می‌شود که به محض تکمیل ظرفیت، مجددا ناوگان فوق‌العاده اضافه می‌کنیم تا فروش بلیت انجام شود.

وی افزود: در سطح شهر مشهد نیز دفاتر خدمات مسافرتی اقدام به فروش بلیت اینترنتی برای مسافران و زائران می‌کنند. نظارت کامل نیز بر مراکز و دفاتر فروش بلیت‌ها وجود دارد که تا کنون مشکلی در این زمینه‌ نداشته‌ایم. در حال حاضر نیز برخی از لیست‌ ناوگان به صورت اینترنتی فروش نمی‌رود و همکاران متصدی در پایانه مسافربری صدا می‌زنند تا اتوبوس با ظرفیت کامل به سمت مقصد حرکت کند.

معاون اداره‌ کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای خراسان رضوی اضافه کرد: ناوگان فعال را پیش از آغاز طرح نوروزی برای ناوگان فوق‌العاده شناسایی کردیم و مکاتباتی با مراکز تولیدی و آموزشی از طریق استانداری و فرمانداری انجام دادیم تا به محض اینکه کمبودی در ناوگان حمل و نقل عمومی پایانه‌ها احساس شد، بتوانیم بلافاصله از ناوگانی که قابلیت تردد در جاده را دارند استفاده کنیم.

صحراگرد یادآور شد: همچنین شرکت جوان‌سیر، ناوگان رزرو در نظر گرفته است تا در صورت کمبود احتمالی در ناوگان، بتوانیم ناوگان رزرو شده را در پایانه تزریق کنیم.

وی در خصوص مجوز آژانس‌های فروش بلیت تصریح کرد: وقتی بلیت قابلیت تهیه به صورت اینترنتی دارد، مسافر می‌تواند حتی با مراجعه به یک کافی‌نت بلیت خود را تهیه کند، اما آژانس‌ها، اگر بلیتی که صادر می‌کنند با برگه داخل بلیت مغایرت داشته باشد، تخلف کرده‌اند. دفاتری که از اداره‌کل راهداری خراسان رضوی مجوز گرفته‌اند، به تخلفات‌شان رسیدگی کرده و با آنان برخورد خواهیم کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش‌فروش بلیت‌ نمایش «توقف اتانازی» آغاز شد
  • درخواست نمایندگان پارلمان انگلیس برای توقف ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی
  • فروش سنگین و میلیاردی شخص حقیقی در خوساز | او کیست؟
  • گزارش بورس امروز چهارشنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۳
  • تصمیم جنجالی ژاپن برای صادرات جنگنده پیشرفته
  • اولین گواهی صرفه‌جویی، بهار در بورس عرضه می‌شود
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۷ فروردین ماه ۱۴۰۳
  • تخفیف ۲۰ درصدی بازارچه‌های نوروزی صنایع‌دستی در کرمانشاه
  • کمبودی در عرضه بلیت ناوگان اتوبوسی نداریم
  • ۳۰ مدل نیسان در راه است