Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رضا رحمانی مروزدر حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه با سازمان برنامه و بودجه برای ایجاد اشتغال در حوزه صنعت و معدن، در خصوص نهایی شدن قیمت خودرو، اظهار داشت: برنامه ما این است که قیمت خودرو در سطح بازار را کاهش دهیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: این مساله مستلزم افزایش تولید خودرو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر تولید در دو خودروساز عمده کشور به شدت کاهش یافته است. 

وی ادامه داد: برنامه اصلی ما افزایش تیراژ تولید است زیرا قیمت ارتباط مستقیمی با میزان تولید دارد.

رحمانی با بیان اینکه خودروها شامل دو دسته یعنی مشمولین و غیرمشمولین قیمت گذاری شورای رقابت هستند، گفت: در این برنامه خودردسازان خودروهای غیرمشمول را زیر ۵ درصد قیمت بازار عرضه می کنند و این روند کاهشی ادامه خواهد داشت.

وی افزود: اینکه ما تولید و عرضه را افزایش دهیم و خودروسازان نیز خودرو بفروشند، هم موجب می شود رانت و دلالی از بین برود هم عرضه خودو بهتر می شود.

وزیر صنعت با اشاره به عرضه خودروهای مشمول قیمت گذاری شورای رقابت، گفت: نحوه عرضه خودروهای مشمول قیمت گذاری، فرایند دیگری دارد که باید در کارگروه تنظیم بازار بررسی شود. سازمان حمایت در حال کار کارشناسی است که در این راستا یک جلسه نیز برگزار شده است. 

رحمانی با بیان اینکه آنالیز قیمت گرفته می شود و افزایش قیمت مواد اولیه خودروسازان مدنظر قرار می گیرد، گفت: هزینه های مالی خودروسازان بالای 20 درصد به سازمان حمایت اعلام شده که قطعا سازمان این موضوع را نمی پذیرد و از محل بهره وری و مباحث مدیریتی هزینه ها را باید کاهش دهند. 

وی افزود: البته ما از خودروسازان برنامه جامعی را طلب کردیم از جمله اینکه خودروهایی که پیش فروش شده عینا باید واگذار شود. همچنین باید مطالبات قطعه سازان را پرداخت کنند. 

رحمانی گفت: همچنین باید با فروش اموال مازاد و غیرتولیدی نقدینگی را تامین کنند. افزایش تیراژ تولید و داخلی سازی خودروها از دیگر تکالیفی است که بر عهده خودروسازان گذاشته شده است.

کد خبر 4482065

منبع: مهر

کلیدواژه: خودروسازان رضا رحمانی صنعت خودروسازی قیمت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۸۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه تخم‌مرغ پایین‌تر از نرخ مصوب در بازار/ ضرورت حمایت از مرغداران برای مدیریت تقاضا

به گزارش قدس آنلاین، حمید کاشانی با بیان اینکه نیمه اول هر سال در کشور مصرف تخم مرغ کاهشی می‌شود، گفت: در سال‌های گذشته دولت برای تداوم و پایداری تولید با خرید تضمینی تخم مرغ از مرغداران از آنها حمایت می کرد که البته این خرید به صورت محدود صورت می‌گرفت.

وی افزود: امسال اما با وجود اینکه به جهادکشاورزی نامه‌ای ارسال و از آنها درخواست کردیم که تخم مرغ های مازاد را خریداری کنند، هنوز خبری نشده است.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران تصریح کرد: تولیدتخم مرغ در کشور ۲۰ ماه طول می‌کشد و نمی‌توانیم هنگامی که مصرف تخم مرغ کاهشی می‌شود تولید را کم و گله‌ها را حذف کنیم. گله‌ها باید حفظ شوند تا تولید پایدار بماند.

وی در ادامه گفت: قیمت تخم مرغ درب مرغداری در حال حاضر به کیلویی ۳۲ هزار تومان رسیده این در حالیست که قیمت تمام شده تخم مرغ برای مرغداران حدودا کیلویی ۶۰ هزار تومان است. این یعنی تخم مرغ ۵۰ درصد قیمت واقعی فروخته می‌شود.

کاشانی با بیان اینکه قرار بود قیمت تخم مرغ تا پایان عید فطر ثابت بماند و بعد از آن اصلاح شود، گفت:سال گذشته ۳ بار مواد اولیه افزایش رسمی پیدا کرد ولی تخم مرغ گران نشد. منتظریم برای امسال قیمت جدید تخم مرغ متناسب با قیمت مواد اولیه اصلاح شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • چرا مونتاژکاران هر شش ماه قیمت را بالا میبرند، اما خودروسازان داخلی نه
  • ‌زیرساخت 17 میلیون مترمکعبی CNG مازاد برای دوگانه سوز کردن خودروها بلا استفاده مانده است
  • مرغ ارزان شد/ قیمت جدید را ببینید
  • قیمت جدید مرغ در بازار
  • تاجران پول در نظام سرمایه داری همان بانک‌ها هستند
  • افزایش قیمت کارخانه ای این خودرو کلید خورد | منتظر افزایش قیمت‌ سایر خودروها باشیم؟
  • افت قیمت نفت در پی نگرانی‌ها درباره عرضه جهانی
  • عرضه تخم‌مرغ پایین‌تر از نرخ مصوب در بازار/ ضرورت حمایت از مرغداران برای مدیریت تقاضا
  • تشدید وابستگی ارزی صنعت خودرو با استاندارد‌های جدید/ افزایش شاخص‌های کیفی قیمت خودرو را بالا می‌برد
  • معرفی خودروسازان متخلف به قوه قضاییه