Web Analytics Made Easy - Statcounter

باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی تامین نیاز‌های کشور در رشته‌های مختلف را هدف اصلی برنامه‌های حوزه آموزش علوم پزشکی کشور عنوان کرد و اظهار داشت: در کشور ما برخی رشته‌ها در مناطق مختلف به شدت مورد نیاز است و لازم است به نحوی برنامه ریزی شود که، متخصصین مربوطه با کیفیت بهتری آموزش داده شوند و به موقع بتوانند در عرصه‌های بالینی ارائه خدمت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



لاریجانی با اشاره به وضعیت آموزش رشته جراحی عروق طی سال‌های گذشته گفت: افرادی که وارد مقطع فوق تخصصی این رشته می‌شوند لازم است تعهدات خود را به مدتی طولانی طی نمایند که این امر هم زندگی حرفه‌ای افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد و هم باعث خلل در تامین نیاز‌های کشور می‌گردد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: طبق مصوبه نودمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی مقرر شده وضعیت رشته جراحی عروق از رشته فوق تخصصی به دوره تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) تغییر یابد و ورود به دوره آموزشی این رشته از سال تحصیلی ۹۹-۹۸ از طریق آزمون پذیرش دستیار دوره‌های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) صورت پذیرد.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی الگوی رشد جمعیت کشور را یکی از مبانی تصمیم گیری در ارکان نظام سلامت کشور ذکر کرد و اظهار داشت: با توجه به پیش بینی‌ها جمعیت کشور ما به سمت سالمندی پیش می‌رود و طی دهه‌های آینده این گروه جمعیتی در کشور نیازمند خدمات بهداشتی و درمانی خاصی هستند که باید برای آن برنامه ریزی شود.

وی از راه اندازی رشته طب سالمندی به همین منظور سخن گفت و اظهار داشت: این رشته در ابتدا به عنوان یک دوره تکمیلی تخصصی آموزش داده می‌شد که در دوره‌ای به صورت پایلوت به دوره تخصصی تبدیل شد.

لاریجانی با اشاره به وضعیت خاص مشکلات سلامتی دوره سالمندی گفت: متخصصین طب سالمندی لازم است با داشتن یک پیش زمینه قوی در طب داخلی و رشته‌های مرتبط از شرایط ویژه‌ای برخوردار باشند. لیکن با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که الگوی آموزش دوره تخصصی طب سالمندی جهت گسترش می‌تواند به فلوشیپ تبدیل شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه در نودمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی مصوب شد که از سال تحصیلی ۱۳۹۸-۱۳۹۷ رشته تخصصی طب سالمندان به فلوشیپ دوره‌های تخصصی تبدیل شود، گفت: از سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۳۹۸ طب سالمندی بصورت دوره‌های تکمیلی تخصصی بالینی از رشته‌های تخصصی بالینی و یا فوق تخصصی بالینی مرتبط و پذیرش از طریق آزمون پذیرش دستیار دوره‌های تکمیلی تخصصی انجام خواهد شد.

وی در ادامه متذکر شد: دستیاران رشته تخصصی طب سالمندان که در حال حاضر در حال گذراندن دوره آموزشی تخصصی می‌باشند و فارغ التحصیل نشده‌اند، می‌توانند به تحصیل خود در همین رشته ادامه دهند و به عنوان متخصص طب سالمندان فارغ التحصیل شوند و در صورتیکه تمایل به ادامه تحصیل در این رشته تخصصی را نداشته باشند، با هماهنگی دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی و مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور، دررشته دیگری در همان دانشگاه و یا رشته – محل دیگری (متناسب با نمره خود درآزمون پذیرش دستیاری زمان پذیرش) می‌توانند ادامه تحصیل دهند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: معاون وزارت بهداشت آموزش پزشکی علوم پزشکی جراحی رشد سلامت بهداشتی و درمانی طب مشکلات سالمندان فارغ التحصیل آموزش پزشکی جراحی طب فارغ التحصیل وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۸۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ، سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش فارس گفت: بر اساس ماده ۵۰ آیین‌نامه مدارس و در ماده ۸۸ آیین‌نامه آموزشی، ثبت‌نام مجدد دانش‌آموز در همان پایه که قبول شده در موارد استثنا مانعی ندارد و تکرار پایه در دوره دوم متوسطه متناظر با رشته تحصیلی و تنها در مدارس غیر دولتی امکان‌پذیر است.
علیرضا شجاعی‌پور افزود: افزود: اگر دانش‌آموزی متقاضی تکرار پایه بود، باید شرط قبولی در همان پایه را دارا باشد.
وی افزود: هر چند دانش‌آموزان متقاضی تغییر رشته می‌تواند هم در خردادماه و هم در شهریورماه در آزمون تغییر رشته مشارکت کند، اما توصیه ما به شرکت دانش‌آموز در امتحانات خردادماه است.
سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش فارس گفت: در خردادماه هم دانش‌آموزان می‌توانند تغییر رشته بدهند، اما مدیران باید مشخصات دانش‌آموز متقاضی را در سامانه سیدا ثبت کنند.
به گفته او: دانش‌آموز متقاضی تغییر رشته در پایه‌های دهم و یازدهم باید تا دوهفته قبل از امتحانات خرداد و یا شهریورماه، درخواست تغییر رشته خود را به مدرسه ارائه دهند.
سرپرست معاونت آموزش اداره‌کل آموزش و پرورش فارس افزود: دانش‌آموزانی که از پایه یازدهم به دوازده تغییر رشته دهند، در صورتی که دروسی باقی بماند می‌تواند در امتحانات شهریور شرکت کنند، اما نمراتشان در سوابق تحصیلی موثر نخواهد بود.

دیگر خبرها

  • 43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد
  • صندلی های خالی دستیاری پزشکی تهدیدی جدی برای نظام سلامت
  • خالی ماندن ظرفیت رشته‌های جراحی قلب و عروق نگران کننده است
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • ۲۷ رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود
  • برگزاری دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان
  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ فشارخون و دیابت دو عامل نارسایی کلیه
  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ علت نارسایی کلیه
  • برپایی دوره‌های آموزش صنایع دستی در استان همدان
  • ایرج فاضل، رئیس جامعه جراحان ایران: گرایش به پزشکی در حال رنگ باختن است/ باید نگران آینده پزشکی باشیم