Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسوی حفاظت از محیط زیست را یکی از ضروریات جوامع دانست و گفت: هر اقدام علمی و فرهنگی در مدیریت پسماند جدی گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، « سید سجاد موسوی » شب گذشته( دوشنبه، ۱۹ آذر) در آیین تجلیل از از دانش آموزان و اولیای مشارکت کننده در مسابقه عمو بازیافت و خاله پاکیزه در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان نقش آموزش و پرورش را در فرهنگ سازی امر بازیافت مهم دانست و اظهارکرد:هر اقدام عملی و فرهنگی در مدیریت پسماند باید جدی گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر آموزش و پرورش بندر آستارا به معضلات زیست محیطی و تولید انبوه زباله در کشور اشاره کرد و افزود: آموزش حفاظت از محیط زیست یکی از ضروریات جوامع است و فرهنگ سازی در این خصوص باید از دانش آموزان جامعه آغاز شود.

 

وی با اشاره به نقش خانواده در سالم سازی محیط زیست و ترویج فرهنگ کاهش حجم و بازیافت زباله، تصریح کرد: ترویج این فرهنگ توسط والدین مهمترین گام موفقیت برای آینده است.

 

مدیر آموزش و پرورش بندر آستارا اضافه کرد: فرهنگ کاهش حجم زباله و بازیافت آن فقط بر دوش یک یا دو نهاد نیست بلکه باید تمام قشرها در این کار بزرگ اجتماعی مشارکت داشته باشند.

 

موسوی گفت: تفکیک زباله در مبدا در مدیریت پسماند نقش مهمی دارد و هزینه مسیر جمع‌آوری و دفن اصولی زباله را کاهش می‌دهد و در این راستا، باید با تلاش رسانه ها آگاهی عمومی از فایده های تفکیک زباله از مبدا افزایش یابد.

 

گفتنی است، اهدای لوح و جوایز به نفرات برتر مسابقه و اجرای برنامه نمایش طنز با موضوع فرهنگ تفکیک زباله توسط عمو بازیافت و خاله پاکیزه از دیگر بخش های این آیین در بندر مرزی آستارا بود.

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: خراسان جنوبي معاون اول رئیس جمهور هرمزگان مشهد بیرجند بندرعباس خراسان جنوبی حسن روحانی روزنامه های اصفهان روزنامه ها مدیریت پسماند بندر آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۸۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه این سازمان در راستای پرورش نگرش‌های محیط زیستی و نهادینه‌سازی مفاهیم مدیریت پسماند اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کودکان کرده است، گفت: سال گذشته ۱۵۱۲ نفر از دانش‌آموزان در مقاطع تحصیلی پیش‌دبستانی و ابتدایی در این دوره‌ها شرکت کردند.

غلامرضا ساکتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی و تجهیز مشترکین در راستای ارتقای کیفیت مشارکت و اعتلای فرهنگ زیست محیطی شهروندان اظهار کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان اقدام به برگزاری برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در قالب‌های مختلف و اهدای زیرساخت‌های سخت‌افزاری به شهروندان کرده است.

وی با تاکید بر اینکه اهمیت آموزش محیط زیست به خوبی در سطح جهان میان جوامع شناخته شده است، افزود: دوران کودکی اهمیت بسیاری در ایجاد نگرش‌های محیط زیستی دارد و آموزش حفاظت از محیط زیست در این دوران، راهی برای پرورش نگرش‌های محیط‌زیستی در انسان است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تصریح کرد: این سازمان در راستای پرورش این نوع نگرش اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کودکان و نوجوانان برای نهادینه‌سازی مفاهیم مدیریت پسماند با محوریت اهمیت تفکیک از مبدأ و تحویل اصولی آن کرده است.

ساکتی با بیان اینکه سال گذشته این دوره آموزشی ویژه ۱۵۱۲ نفر از دانش آموزان در مقاطع تحصیلی پیش‌دبستانی و ابتدایی برگزار شد، گفت: شناسایی انواع پسماند، اهمیت کنترل شیرابه، اهمیت تفکیک از مبدأ پسماندها و تحویل اصولی آن، آشنایی با فرایند بازیافت هر یک از انواع پسماندها، آشنایی با مضرات ناشی از مدیریت ناصحیح پسماندها و شناسایی پسماندهای خطرناک از موضوعات این دوره آموزشی بوده است.

کد خبر 746622

دیگر خبرها

  • رفع تهدیدهای خطرناک زیست‌محیطی؛ اولویت شهرداری کرمان در مدیریت پسماند
  • آموزش تفکیک پسماند به بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در اصفهان
  • تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان
  • گسترش مشکلات مدیریت پسماند در استان چهار محال و بختیاری
  • ناگفته‌هایی از مزایده زباله در ایران / پول‌سازی ۱۰ میلیارد دلاری آشغال‌ها در سال
  • معضل مدیریت پسماند چهارمحال و بختیاری بدون راهکار مانده است
  • ۸۰۰ روستای کردستان دارای جایگاه دفن پسماند مجوزدار است
  • پسماند و زباله معضل اصلی شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری
  • شهرداری‌های کردستان مدیریت دفن بهداشتی زباله را ندارند
  • هر فرد می تواند سفیر محیط زیست باشد/ اعمال فرهنگ‌سازی راه حلی برای حفظ محیط‌زیست