Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@02:31:11 GMT

سناریوی وحشت

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۸۳۶۷

سناریوی وحشت

تهران- ایرنا- حواشی مربوط به FATF ادامه دارد و برخی برای آنکه جلوی به نتیجه رسیدن آن را بگیرند، هر اقدامی را در دستور کار قرار می‌دهند. در همین حال و بعد از اینکه افکار عمومی منتظر تعیین تکلیف لوایح مربوط به شرایط گروه ویژه ملی هستند، برخی با به زبان آوردن مسائلی که مبنا ندارد سعی می‌کنند با تشویش اذهان عمومی، اقدامات دولت را خطرناک جلوه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه اطلاع رسانی ایرنا در راستای ایفای رسالت آگاهی بخشی به انعکاس برجسته ترین گزارش های روزنامه های مختلف با عناوینی چون سناریوی وحشت، آینده سیاسی ایران دراختیار «میانه‌روها»ست، حساب‌کشی روحانی، استعفای دسته‌جمعی مدیران هلال احمر، ریزش مرز روانی در بازار دلا‌ر، دردسرهای بی‌پایان مناره‌های لرزان، وقتی اقتصاد چابهار تحریم ها را متوقف می کند، سبد خالی بازنشستگان، جدل غیرمسقیم مطهری و صادقی در مورد افزایش قیمت بنزین و تحقیر سعودی به روش آمریکایی» پرداخته است، در ادامه به بازتاب گزیده ای از این مطالب می پردازیم:

** سناریوی وحشـت
روزنامه قانون با انتشار عنوان «سناریوی وحشـت» نوشت: حواشی مربوط به FATF ادامه دارد و برخی برای آنکه جلوی به نتیجه رسیدن این موضوع را بگیرند، هر اقدامی را در دستور کار قرار می‌دهند. در همین حال و بعد از اینکه افکار عمومی منتظر تعیین تکلیف لوایح مربوط به شرایط گروه ویژه ملی هستند، برخی با به زبان آوردن مسائلی که مبنا ندارد سعی می‌کنند با تشویش اذهان، اقدامات دولت را خطرناک جلوه دهند.

همگان می‌دانند که در این کشور به حدی نهادهای موازی فراوان هستند که اجازه تک‌نوازی داده نمی‌شود ولی مشخص نیست که برخی افراد و جریان‌های وابسته به جریان خاص چگونه ادعا می‌کنند که اقدامات دولت در راستای بهبود وضعیت کشور می‌تواند دست برخی نهادها را ببندد. اینکه عده‌ای این روزها با بهانه‌های مختلف اعم از تهدید، زور و فشار سعی می‌کنند که نمایندگان را از این موضوع بترسانند و افکار عمومی با آن‌ها همراهی نمی‌کند، به معضلی برای جریان‌های اقتدارگرا مبدل شده است و برای آنکه این هیاهو به نتیجه برسد، ادعاهایی را مطرح می‌کنند که می‌تواند خطرناک باشد و گراهای خاصی به دشمن بدهد.

اینکه برخی مسائل ایدئولوژیکی و ارزشی مردم ایران را دستاویزی برای رسیدن به اهداف سیاسی می‌کنند، سال‌هاست که پاسخگو نیست و این طیف باید برنامه ای دیگر برای دستیابی به منافع خود تدوین کنند؛ هرچند که راه رفته و به بن‌بست رسیدن برای آن‌ها عادت شده است.

**آینده سیاسی ایران دراختیار «میانه‌روها»ست
روزنامه آرمان در گزارشی تحت عنوان «آینده سیاسی ایران دراختیار «میانه‌روها»ست» آورد: شرایط سیاسی و اقتصادی کشور به سمتی حرکت می‌کند که به نظر می‌رسد پس از پایان دولت حسن روحانی انتخاب رویکرد آینده مدیریت کشور بسیار مبهم و پیچیده خواهد بود. از یک طرف مردم نسبت به عملکرد اصلاح‌طلبان در سه حوزه دولت، مجلس و شورای شهر رضایت کامل ندارند و از سوی دیگر امید مردم نسبت به جریان اصولگرا نیز مدت هاست از بین رفته است.

در نتیجه فضای سیاسی ایران با چالش چشم انداز آینده مواجه شده که مشکلات معیشتی مردم نیز این چالش را روزبه روز عمیق‌تر می‌کند. اگر اصلاح‌طلبان قصد داشته باشند حضور خود را در ساخت قدرت استمرار ببخشند باید برای ناکامی‌های خود در فضای انتخابات توجیه مناسب داشته باشند و از سوی دیگر در فرصت باقی مانده تا آنجا که امکان دارد مطالبات محقق نشده مردم را جامه عمل بپوشانند.

**حساب‌کشی روحانی
روزنامه ایران در گزارشی عنوان «حساب‌کشی روحانی» را برجسته کرد و نوشت: «استیضاح دولت، به نمایندگی از ملت.» این توصیف حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس جمهوری از جلسه روز گذشته روحانی با وزیر و مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی بود. استیضاح رئیس دولت از بخشی از دولتش، سیاسی نبود، سیاستی بود. از هیاهوهای معمول جلسات استیضاح هم خبری نبود. تنها همان طور که آشنا نوشت، «وزیر و معاونان با طوفانی آرام ولی قدرتمند با سؤالات سیاستگذارانه مواجه شده‌اند.»

سؤالات سیاستگذارانه برخلاف سؤالات سیاسی، اهداف جناحی ندارد و در آن از بند و بست‌ها و بده بستان‌های سیاسی خبری نیست. در این دست سؤالات، پرسشگر به دنبال بهبود رویکردها، فرآیندها و بهینه سازی کارکردهای دستگاه مدنظر است. پرسشی اگر طرح می‌شود یا مؤاخذه‌ای اگر صورت می‌گیرد، برای افزایش کارآیی، روشن شدن میزان توانایی، رفع ابهام از دلایل ناکامی، روشن کردن نقاط ضعف و پررنگ کردن نقاط قوت است؛ یا به طور خلاصه؛ چه باید کرد تا چرخ دولت بهتر بچرخد، کشور بهتر اداره شود و زندگی مردم، روان‌تر بگذرد.

به همین دلیل بود که به قول حسام‌الدین آشنا، وزیر راه و شهرسازی هم در جلسه دیروز با تسلط بر خود، احاطه بر مسائل پیش روی بخش مسکن و شهرسازی و سازمان وزارتخانه، در حضور رئیس جمهوری، از مدیران و معاونان خود گزارش خواست و به روحانی گزارش داد. نکته اینجا است که جلسه گزارش‌دهی وزیر و گزارش خواهی رئیس‌جمهوری، در منظر و پیشگاه ملت برگزار شد. صبح دیروز، مردم از طریق شبکه خبر یا از طریق شبکه‌های اجتماعی دیدند که رئیس‌جمهوری به وزیر و مدیرانش چه گفت و چه شنید.

این میزان از شفافیت در کمتر نهاد حاکمیتی نمونه دارد. شاید برخی به رادیو مجلس استناد کنند که مذاکرات جلسات علنی را به صورت مستقیم پخش می‌کند. اما کسی به این واقعیت اشاره نمی‌کند که مذاکرات جلسات کمیسیون تلفیق، به عنوان نقطه عطف شکل گیری قالب و ساختار بودجه، عموماً بدون قابلیت انتشار برای عموم برگزار می‌شود و مردم تنها از تصمیمات نهایی باخبر می‌شوند، بدون آنکه بدانند این تصمیمات بر بستر کدام مذاکرات و استدلال‌های موافق و مخالف شکل گرفته‌اند .به همین دلیل رسانه‌ای شدن گفت‌وگوی صریح رئیس قوه مجریه با یکی از مهم‌ترین دستگاه‌های اجرایی را می‌توان آغازی بر پایان محرمانگی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها پشت درهای بسته دانست.

**استعفای دسته‌جمعی مدیران هلال احمر
روزنامه آرمان در گزارشی با عنوان «استعفای دسته‌جمعی مدیران هلال احمر» نوشت: جمعیت هلال احمر این بار خود با زلزله درونی مواجه شده است. پس از برکناری بحث برانگیز دبیرکل این جمعیت، خبر رسید که در یک استعفای دسته جمعی هادی مازوچی، مشاور اقتصادی و رئیس کمیسیون اقتصادی شرکت‌ها کاظم شریفی، معاون آموزش، پژوهش و فناوری هلال احمر و همچنین داود باقری معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه و دبیر هیات مرکزی گزینش هلال احمر به علامت اعتراض به برکناری دبیرکل در نامه‌های جداگانه‌ای از سمت خود استعفا دادند. گرچه مشخص نیست که پشت پرده برکناری محمدی دبیرکل جمعیت هلال احمر چه بوده، اما شاید پیوندی رئیس این جمعیت بتواند گره از سر این برکناری زودهنگام بگشاید.

جمعیت هلال احمر از آن دستگاه‌هایی است که موقع بلایای طبیعی مثل سیل، زلزله و... نقش موثری در امداد و کمک رسانی دارد و خود را از این جهت به مردم شناسانده است. تغییرات اخیر دستگاه‌های دولتی به موجب قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان باعث شد تا هر روز شاهد استعفای یا کناره‌گیری یک مدیر از پست خود باشیم. این تغییرات به دستگاه‌های خدمات پزشکی، بهداشتی و آموزشی نیز کشیده شده که یکی از این مجموعه‌ها نیز جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی است

**ریزش مرز روانی در بازار دلا‌ر
روزنامه دنیای اقتصاد در گزارشی با عنوان «ریزش مرز روانی در بازار دلا‌ر» آورد: روز گذشته قیمت دلار از مرز 11 هزار تومانی نزول کرد. در سومین روز هفته، دلار 300 تومان از ارزش خود را از دست داد و به قیمت 10 هزار و 900 تومان رسید. آخرین بار دلار 102 روز پیش در کانال 10 هزار تومانی قرار گرفته بود.

ثبت رکورد جدید کاهشی در بازار ارز، برخی از معامله‌گران ارزی را نسبت به افت بیشتر قیمت امیدوار کرد. این عده باور دارند، از یکسو تقاضای زیادی در بازار وجود ندارد و از سوی دیگر، گشایش‌های جدید که در حال رخ دادن است، می‌تواند به افت بیشتر قیمت‌ها کمک کند. به گفته آنها، همکاری دوباره بانک کونلون چین با ایران یکی از متغیرهای انتظاری بود که میزان فروش‌ها را در بازار ارز افزایش داد.

یکی دیگر از عواملی که کاهشی‌ها را به افت بیشتر قیمت امیدوار کرده است، آزاد شدن ورود ارز به کشور بوده است، امری که این دسته باور دارند، سطح عرضه را تقویت بیشتری خواهد کرد. اخیرا گمرک ایران به کلیه زیرمجموعه‌های خود اعلام کرد که حق ممانعت از ورود ارز به کشور به هر میزان را ندارند و در صورت جلوگیری از ورود ارز، اقدام آنها تخلف محسوب می‌شود.

عامل سومی که امید کاهشی‌ها را برای افت بیشتر قیمت بالاتر برده است، محدودیت بر تراکنش‌های بانکی است. برخی فعالان در بازار عنوان می‌کردند برای هر کارت ملی محدودیت تراکنش مالی روزانه 100 میلیون تومانی در نظر گرفته شده است.

**دردسرهای بی‌پایان مناره‌های لرزان
روزنامه ابتکار در گزارشی با اشاره به ریزش تکه‌هایی از مناره سمت راست منارجنبان اصفهان، عنوان «دردسرهای بی‌پایان مناره‌های لرزان» را منتشر کرد و آورد: روز گذشته فیلمی در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر شد که حکایت از ریزش تکه‌هایی از مناره سمت راست منارجنبان اصفهان در هنگام تکان خوردن داشت. فیلمی که اما مسئول نگهداری این بنای تاریخی و همچنین مدیرکل میراث استان اصفهان صحتش را تایید نمی‌کنند و تکه‌های مصالح ریخته شده روی زمین را باقی‌مانده بندکشی چند روز گذشته مرمتگران این بنا می‌دانند. گرچه قرار است تیم کارشناسان میراث در اسرع وقت برای بازدید و بررسی مناره‌ها عازم منارجنبان شوند اما مدیرکل میراث اصفهان می‌گویند که منارجنبان در صحت و سلامت کامل است و با مدیریت تکان‌ها از آسیب به این بنا جلوگیری به عمل آمده است.

مرتضی بیگی مسئول منارجنبان اصفهان در گفت‌وگو با «ابتکار» درباره صحت گفته‌هایی که به دنبال انتشار فیلمی از ریزش مناره‌های منارجنبان در فضای مجازی مطرح شده، می‌گوید: «در برخی رسانه‌ها با اشاره به آنچه در فیلم دیده شده عنوان کرده‌اند که آجرهای مناره به پایین ریخته است. اما ماجرا از این قرار است که چند روز پیش تیم مرمت بندکشی‌های دیواره‌های پایین منارجنبان را تمام کردند و مقداری از گچ‌های آن پای دیوار باقی مانده است.»

این موضوع را فریدون اله‌یاری، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان نیز تایید می‌کند و درباره ویدئویی منتشر شده از ریزش مصالح و آجرهای منارجنبان اصفهان در فضای مجازی به «ابتکار» می‌گوید: «در این ویدئو نشان داده می‌شود که منارها تکان داده می‌شوند و بعد در پایین ساختمان نشان داده می‌شود که مقداری نخاله‌‌های کچ ریخته شده است.» مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان می‌گوید که منارجنبان اصفهان در صحت و سلامت کامل است و نیاز به مرمت ندارد.»

**وقتی اقتصاد چابهار تحریم ها را متوقف می کند
روزنامه اطلاعات در گزارشی با عنوان «وقتی اقتصاد چابهار تحریم ها را متوقف می کند» نوشت: برای نخستین بار در طول 40 سال اخیر امضای توافقنامه بین کشورهای ایران، هند و افغانستان بهترین موقعیت را برای بندر چابهار ایجاد کرده و هند بدون نیاز به عبور از پاکستان براحتی می تواند کالاهایش را از طریق بندرچابهار به افغانستان منتقل کند. چنانکه نخستین محموله ترانزیتی گندم اهدایی کشور هند به افغانستان در نیمه اول آبان سال گذشته (1396) از بندر “کاندلای” هند وارد بندر چابهار شد. این محموله ترانزیتی گندم اهدایی هند شامل 640 دستگاه کانتینر به میزان 15هزار تن بود که پس از ورود از طریق جاده چابهار- میلک هیرمند به افغانستان انتقال یافت.

از آن زمان تاکنون هشت فروند کشتی حامل کالاهای افغانستان وارد بندر چابهار شده است که نشان می دهد تجار و سرمایه گذاران امکان جدیدی را برای صادرات و واردات کالا انتخاب کرده اند. علاقه مندی و استقبال دولت و مردم کشور دوست و همسایه افغانستان برای استفاده حداکثری از امکانات و فرصت های تجاری فراهم شده در بندر چابهار می تواند به توسعه روابط تجاری و اقتصادی با ایران منجر شود و در این میان ترانزیت گندم از بندر چابهار به خاک افغانستان یکی از مشوق های ارائه شده در بندر چابهار برای فعالان تجاری بود که بخوبی در حال انجام است.

هم اینک بندر چابهار حدود هزار کیلومتر راه ارتباطی دارد که باید همه مسیرهای منتهی به آن به بزرگراه و آزادراه ارتقا پیدا کنند تا ترانزیت و حمل ونقل به داخل شهرهای کشور و کشور افغانستان توسعه پیدا کند.

**اشاره‌های «آشنا» به رانت‌های نا‌آشنا
روزنامه همدلی در گزارشی با عنوان «اشاره‌های «آشنا» به رانت‌های نا‌آشنا» آورد: «حسام‌الدین آشنا» شاید یکی از کلیدی‌ترین اشخاص در کابینه حسن روحانی است. اشراف اطلاعاتی او به بسیاری نکات به‌دلیل پیشینه حضورش در وزارت اطلاعات و همچنین پیشینه سال‌ها ملبس بودن به ردای روحانیت او را به یکی از مطلع‌ترین افراد در دولت‌های یازدهم و دوازدهم تبدیل کرده و شاید به همین دلیل حسن روحانی که خود سوابق بسیاری در نهادهای امنیتی داشته او را به جای حضور در هیات وزیران به سمت رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری گمارده است.

آشنا در نشست دانشجویی به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه تهران به موضوعاتی کلیدی اشاره و به پرسش‌های کلیدی برخی دانشجویان، پاسخ‌های بعضا کلیدی داده اما از میان سطور پاسخ‌هایش، پرسش‌های دیگری مطرح می‌شود که امید است معاون رئیس جمهور با این ادعا که دولت و بدنه‌اش موظف به پاسخگویی است، در زمان مقتضی به آن‌ها نیز پاسخ دهد.

شاید کلیدی‌ترین نکته سخنان آشنا این بود که «پشت هر ردیف بودجه، قبیله‌ها و پدر و مادرهایی قرار دارند»! پس چرا ایشان و یا شخص رئیس جمهور این «قبیله‌ها» و «پدر و مادرها» را به مردم معرفی نمی‌کنند؟ وقت آن نرسیده که مردم بدانند بودجه کشور در کجاها هزینه می‌شود و آیا همین قبیله‌ها و ...منشاء رانت، اختلاس و اوضاع اسفبار اقتصادی ـ معیشتی نیستند؟ آیا وقت آن نرسیده تا زعمای دولت تدبیر و امید از اشاره، ابهام و ایهام در سخنان‌شان دست بردارند و با شفافیت و جسارت اعلام کنند که این «قبیله‌ها» دقیقا چه کسانی هستند یا چه کسانی بودجه کشور را برای پرداخت یک ردیف آن، به گروگان می‌گیرند؟ بدون تعارف باید گفت این شیوه، همان شیوه‌ی «بگم‌بگم» معجزه هزاره سوم است و دولت تدبیر و امید باید با ترک چنین گفتمان نادرستی، فرقی بین خود و دولت قبلی قائل شود.

** با بچه چی ببینیم چی نبینیم؟
روزنامه خراسان در صفحه نخست خود تیتر «با بچه چی ببینیم چی نبینیم؟» را برجسته کرد و آورد: چند سالی می‌شود تلویزیون به یکی از نیازهای اولیه و اساسی هر خانواده‌ای تبدیل شده است و اگر نباشد یا خدای ناکرده خاموش باشد، فقدانش با تمام وجود احساس می‌شود. تلویزیون کاربردهای فراوانی دارد و به عنوان اولین تفریح شناخته شده در دسترس کودکان به شمار می‌آید. به‎ویژه حالا که دیگر از حیاط‎‏ بزرگ خانه‌های ویلایی و بازی‌های گروهی بچه‎ها خبری نیست، تلویزیون و برنامه‌های متنوع‌اش به‎عنوان دوست همیشگی کودکان اهمیت زیادی دارد.

این محبوبِ خانواده‎های ایرانی، نقش مهم و تعیین‎کننده‌ای در تربیت، رشد ذهنی و اجتماعی، نوع برخورد و تصویر آینده کودکان دارد بنابراین برای همین باید به نیازهای کودک مثل افزایش آگاهی در زمینه‎های گوناگون، تشویق به کارهای خوب با نمایش دادن مهربانی، سخاوت، ترویج و آموزش ارزش‎های اجتماعی، معرفی روش‎‏های دوست‎یابی و حفظ دوستی، ایجاد حس مسئولیت در کودکان و جلوگیری از رفتار خودخواهانه آن ها پاسخ مناسب بدهد اما آیا واقعا همه برنامه‌های تلویزیون در کشورمان به این نیازها پاسخ می‌دهند؟

**سبد خالی بازنشستگان
روزنامه همشهری در گزارشی با عنوان «سبد خالی بازنشستگان» نوشت: تورم افسار گسیخته و روزهای سخت اقتصادی موجب شده شرایط زندگی برای قشر ضعیف و حتی متوسط جامعه دشوارتر از گذشته شود. بازنشسته ها، کارگران، مددجویان و جمعیت چند ده میلیونی حداقلی بگیر در کشور به لحاظ معیشتی دوره پرمشقتی را سپری می کنند.

از این رو چندی پیش برای تعدیل و تحلیل یافتن این بحران معیشتی که گریبانگیر جمعیت بزرگی شده، هیات دولت در جلساتی تصمیم گرفت که آستین بالا بزند و در قالب بسته های حمایتی به کمک اقشار کم درآمد بیاید و بخشی از تورم و فشارها را جبران کند.

**جدل غیرمسقیم مطهری و صادقی در مورد افزایش قیمت بنزین
روزنامه آفتاب یزد در صفحه نخست خود را به عنوان «جدل غیرمسقیم مطهری و صادقی در مورد افزایش قیمت بنزین» اختصاص داد و نوشت: در حال که وضعیت اقتصادی کشور به خاطر تحریم ها و مدیریت اشتباه اقتصادی تا حدودی آشفته است و فشار به مردم به خاطر موج گرانی ها هر روز بیشتر می شود، علی مطهری نماینده تهران در مجلس می گوید اگر قیمت بنزین افزایش هم یابد، مردم مخالفتی با این موضوع نخواهند داشت. اما در کنار این اظهار عقیده، دیگر نماینده تهران یعنی محمود صادقی که صراحت لهجه این روزهایش خیلی ها را عصبانی کرده است، می گوید مردم ظرفیت تحمل بار گرانی های زنجیره ای ناشی از افزایش قیمت حامل های انرژی را ندارند.

سوال اساسی این است که چرا برخی موافق افزایش قیمت سوخت هستند؟ بررسی ها نشان می دهد موضوع قاچاق سوخت و ناتوانی مدیریتی در کنترل آن از سوی دولت موجب شده که برخی ساده ترین راه حل ها را که همان سرشکن کردن فشار بر مردم است پیشنهاد دهند.

محمود صادقی در همین راستا پیشنهاد داده دولت و نهادها خرج های جاری خود را کاهش دهند ضمن آنکه کارشناسان هم می گویند اتاق فکر دولت، راه حلی برای حل معضل قاچاق پیدا کند که به مردم فشار کمتری وارد شود.

**تحقیر سعودی به روش آمریکایی
روزنامه همدلی در گزارشی با انتشار عنوان «تحقیر سعودی به روش آمریکایی» نوشت: هرچند بعد از مرگ خاشقجی ترامپ تلاش کرد تا حمایتش از عربستان را ادامه دهد و برای این منظور از استدلال تجارت چند صد میلیارد دلاری دولتش با خاندان آل سعود سخن به میان آورد اما به نظر می‌رسد قرار نیست شبح این روزنامه‌نگار مقتول دست از سر محمد بن سلمان بر دارد. علی‌رغم پیوند بسیار قوی میان محمد بن سلمان و جرد کوشنر، داماد ترامپ، در آمریکا اما اتحادی کم‌سابقه بین دموکرات‌ها و برخی جمهوری‌خواهان صاحب نفوذ علیه عربستان شکل گرفت. اتحادی که به گفته صاحبنظران هر‌چند متاثر از قتل خاشقجی بود اما ریشه در احساسات قدیمی «ضد-سعودی» جامعه آمریکایی دارد و قتل این روزنامه‌نگار باعث شد تا بار دیگر این رجوع و بازگشت برای آمریکا صورت گیرد.

در روزهای گذشته یک سناتور جمهوریخواه با بیان این‌که: «اگر آمریکا نبود؛ ظرف یک هفته همه در عربستان فارسی حرف می‌زدند.» اظهار داشت: «نیاز ما به آن‌ها (سعودی ها) به مراتب کمتر از نیاز آنها به ما است.» در دوماه گذشته بعد از قتل خاشقجی برخی مقامات آمریکایی به تندی و به شکلی کم‌سابقه از ولیعهد جوان عربستان، انتقاد کرده‌اند.

پژوهشم**2059**9131

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي تحليل روزنامه ها 20 آذر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۸۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات تنبیهی وعده صادق عامل وحشت غرب شده است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل حجت السلام نظمی امام جمعه موقت بیله سوار بااشاره به ناتوانی اسرائیل و غرب در مقابل عملیات سپاه پاسداران، گفت: پدافند اسرائیل درحالی از مقابله با موشک ها ناتوان بود که ایران تنهای بخش کوچکی از توان نظامی خود را نشان داد.

حجت الااسلام باقری بنابی امام جمعه شهرستان پارس هم با اشاره به قدرت نظامی ایران گفت: ایران از عمق یک هزار و ۸۰۰ کیلومتری اسرائیل را نشانه گرفت و همه موشک‌ها بدون خطا به صورت دقیق به اهداف اصابت کردند.

حجت الاسلام صفری امام جمعه گرمی اقدام تنبیهی سپاه پاسدارن علیه اسرائیل را در دنیا بی نظیر دانست و گفت: سپاه پاسداران  حماسه ای خلق کرد که تحسین دوست و دشمن را به دنبال داشت.

حجت الاسلام جعفرزاده امام جمعه اصلاندوز با گرامیداشت سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نتیجه هوشمندی و درایت امام راحل بود.

حجت الاسلام اسدی امام جمعه خلخال با تقدیر از اقدام سپاه پاسداران در حمله به مواضع رژیم کودک کش اسرائیل گفت: سیلی که سپاه بر چهره اسرائیل زد تاکنون کشوری نزده بود.

حجت الاسلام حاتمی امام جمعه موقت هشجین هم با بیان اینکه غرب در رهگیری قدرت محدود موشکی ایران ناکام ماند گفت: شلیک جمهوری اسلامی به اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی، دشمنان را به واقعیات ایران آگاه کرد.

حجت الاسلام امیدوار امام جمعه کلور با اشااره به تلاش اسرائیل برای کوچک نشان دادن حمله ایران گفت: آنچه این تنبیه را با اهمیت می کند حضور دشمن با تمام قوا و هم‌پیمانانش و تمام امکانات پیشرفته اش بود.

حجت الاسلام قدرتی امام جمعه انگوت با تبریک سالروز تاسیس سپاه پاسداران گفت: این نهاد مقدس، یار و یاور مظلومان ایران و جهان وبهترین حافظ انقلاب است.

و حجت الاسلام باقری امام جمعه جعفرآباد هم عملیات « وعده صادق» را عملیات بی بدیل از نوع راهبرد و استراتژی در دنیا عنوان کرد و گفت: کاری که ایران کرد جنگ نبود بلکه یک تَحَدّی آشکار در به رخ کشیدن عجز مستکبران بود.

دیگر خبرها

  • وحشت صهیونیست‌ها از حملات موشکی مقاومت فلسطین
  • عملیات تنبیهی وعده صادق عامل وحشت غرب شده است
  • اقتدار سپاه نظام استکباری را به وحشت انداخته است
  • ۱۰ فیلم ترسناک برتر سال ۲۰۲۳
  • اولین تصاویر از اضطراب و وحشت عجیب امروز اصفهانی‌ها!
  • وحشت صهیونیست‌ها از بازدارندگی هسته ای ایران
  • (تصاویر) ترس و وحشت مانع از کارزار انتخاباتی در مانیپور
  • ببینید | لحظه عبور موشک‌های روسی از روی سر اوکراینی‌ها؛ مردم به وحشت افتادند
  • دو سناریوی تل‌آویو برای پاسخ به تهران
  • سناریوی جدیدبرای واگذاری استقلال و پرسپولیس/امروز؛جلسه نهایی