Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

بحث قیمت گذاری بلیت تئاتر در ماه‌های گذشته بحث روز تئاتر و رسانه ها بوده که دامنه آن به مدیران و مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشیده شد و اظهارنظرها و وعده های آنها را به دنبال داشت و حتی قرار بود شورای صنفی نمایش با شرح وظایفی چون کارشناسی قیمت گذاری بهای بلیت تئاتر ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با گذشت زمان و کمرنگ شدن بحث ها درباره قیمت های نامتعارف چند تئاتر و لزوم نظارت بر این روند دیگر خبری از شکل گیری شورای صنفی نمایش در تئاتر که قرار بود تلفیقی از چند نهاد از جمله اداره کل هنرهای نمایشی و خانه تئاتر باشد، نشد و به دنبال آن بار دیگر بازار کاذب تعیین بهای بلیت تئاتر در حال داغ شدن است.

اپرا-نمایش «هفت شهر عشق» به نویسندگی و کارگردانی محمد عبدی زاده قرار است در تالار بزرگ وزارت کشور که مکانی دولتی است، اجرا شود؛ اثری که در پوستر منتشر شده آن در سامانه فروش بلیت اسامی و چهره بازیگران شناخته شده سینما و تئاتر شامل محمدرضا فروتن، ابوالفضل پورعرب، مریلا زارعی، پانته آ بهرام، نسیم ادبی، محمدعلی ساربان و اندیشه فولادوند دیده می شود.

نادر رجب پور طراحی حرکت و محمد حاتمی بازیگردانی این اثر را بر عهده دارند و قرار است روزبه نعمت الهی، سالار عقیلی و روزبه بمانی نیز خوانندگان این اثر باشند و فریدون شهبازیان نیز رهبر مهمان ارکستر اپرا-نمایش «هفت شهر عشق» باشد. اسفندیار قره باغی، ودود موذن، عباس عابدین زاده، هادی قضات و شاهین آرین نیز سولیست‌های این اثر هستند.

اما نکته مهم اینکه این اثر در تعیین بهای بلیت خود از نمایش موزیکال «بینوایان» و نمایش «می سی سی پی نشسته می میرد» سبقت گرفته و بهای بلیت های آن از ۶۰ هزار تومان آغاز و به ۲۵۵ هزار تومان ختم می شود.

مشخص نیست بهای بلیت این کار بر چه اساسی تعیین شده و اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نظارتی بر این امر داشته یا نه زیرا اپرا-نمایش «هفت شهر عشق» هر چقدر هم مدعی بخش موسیقایی باشد ولی بخش نمایشی آن بسیار پررنگ است.

در کنار یادآوری رها ماندن تشکیل شورای صنفی نمایش و بی توجهی اداره کل هنرهای نمایشی به قیمت گذاری بلیت های تئاتر که در ۲ ماه اخیر به مورد سوم رسیده است، به این مساله می توان اشاره کرد که طی سال‌های اخیر برخی افراد از عناوین «موسیقی - نمایش»، «تئاتر موزیکال» و به تازگی «اپرا-نمایش» استفاده می کنند تا با این توجیه دست به قیمت گذاری بالای بلیت بزنند.

 سامانه‌های فروش بلیت و تهیه کنندگانی هم که به دنبال سود مالی هستند با استفاده از چهره‌های بازیگری و حضور خواننده و ارکستر موسیقی، توجیهی برای عملکرد خود پیدا می کنند و بهای بلیت اثر را بالا می برند. نکته قابل تأمل این است که نه اداره کل هنرهای نمایشی و نه دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نظارتی کارشناسانه روی روند تعیین بهای بلیت ندارند و گویا دغدغه چنین امری در فعالیت‌هایشان وجود ندارد و حتی این موضوع به ذهن متبادر می شود که دولت قصد دارد با استفاده از مفهوم خصوصی سازی و به جای حمایت از تئاتر، دست در جیب تئاتر کرده و هزینه های خود را تامین کند.

بلیت ۲۵۵ هزار تومانی یک نمایش در حالی به فروش می رسد که عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چندی پیش نسبت به تئاتر لاکچری موضع گرفته و در توئیتی نوشته بود: «تئاتر لاکچری تیر خلاص به این هنر مردمی است. اداره کل هنرهای نمایشی با هم‌اندیشی  و همیاری خانه تئاتر، حریم صحنه را از آن مصونیت دهد.»

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: قیمت گذاری تئاتر رسانه وزارت فرهنگ و ارشاد کارشناسی وزارت کشور فرهنگ و ارشاد اسلامی وزارت فرهنگ و ارشاد ذهن دولت خصوصی سازی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت قیمت گذاری کارشناسی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۸۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش خانگی | پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته عملیات «وعده صادق»

به گزارش جام جم آنلاین از روابط‌ عمومی رسانه ملی، پیمان جبلی امروز و در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر برخی حواشی و اظهارات مطرح شده در روزهای اخیر پیرامون وضعیت پرداخت‌ها در حوزه نمایش خانگی اظهار کرد: به طور کلی تنظیم‌گری در این حوزه شامل اقتصاد و وضعیت مالی پروژه‌های تولیدی هم می‌شود.

وی افزود: سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر علاوه‌بر وظیفه نظارت بر محتوای تولیدات نمایش خانگی، وظیفه  تنظیم‌گری و نظارت بر فرایندهای اقتصادی این حوزه را نیز برعهده دارد.

رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به اینکه فرایندهای اقتصادی در حوزه نمایش خانگی باید به گونه‌ای باشد که فعالان خرد در این حوزه هم بتوانند فعالیت کنند گفت: ساترا در حال بررسی این موضوع است و نتایج بررسی‌های ساترا و برنامه‌هایش جهت اقدام لازم، ارائه خواهد شد. ‌جبلی همچنین درباره نحوه نظارت بر محتوای تولیدات نمایش خانگی عنوان کرد: با ریل‌گذاری قانونی درستی که انجام شده سازمان صداوسیما از طریق ساترا موظف به نظارت بر محتوای صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی در حوزه نمایش خانگی است و فضای همکاری و تعامل نسبتا خوبی بین تهیه‌کنندگان،  سکوها و ساترا وجود دارد.

وی تأکید کرد که البته برای جلوگیری از تخلفات احتمالی باید آیین‌نامه‌ها و قوانین تکمیلی به کمک حوزه تنظیم‌گری بیایند و پیگیری‌ها در این زمینه ادامه دارد.

رئیس رسانه ملی درخصوص عملکرد رسانه ملی در پوشش خبری عملیات وعده صادق گفت: از لحظات اولیه شروع این عملیات و براساس آمادگی‌های ایجاد شده و برنامه‌ریزی‌های قبلی و تقسیم وظایف میان حوزه‌های مختلف محتوایی سازمان، عملیات گسترده رسانه‌ای پوشش جامع این عملیات غرورآفرین آغاز شد.

وی از پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته این عملیات سخن گفت و اظهار کرد: شبکه‌های مختلف صداوسیما، حوزه خبر و نیز شبکه‌های برون‌مرزی متناسب با وظایف تعریف‌شده به پوشش جامع تصویری، اطلاعاتی و تحلیلی این عملیات پرداختند که این روند تا کنون هم در برنامه‌های مختلف ادامه دارد. ‌

جبلی پوشش عملیات وعده صادق و نیز اقدام فوری و مؤثر صداوسیما در پوشش حادثه صبح جمعه گذشته در اصفهان را مصداق روشن به دست گرفتن «روایت اول» در رویدادهای مهم دانست و گفت: آثار و نتایج این حضور فوری و مؤثر رسانه ملی مبتنی بر آمادگی‌های قبلی، در جریان‌سازی و تأثیر بر افکار عمومی داخلی،  منطقه‌ای و بین‌المللی و در درون رژیم صهیونیستی مشهود است.

دیگر خبرها

  • پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته عملیات «وعده صادق»
  • ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش خانگی/ پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته عملیات «وعده صادق»
  • ساترا در حال بررسی وضعیت اقتصادی در شبکه نمایش خانگی | پوشش زنده بیش از ۱۴ ساعته عملیات «وعده صادق»
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • نصرت‌الله میرزایی درگذشت
  • مدیرکل هنرهای نمایشی به تماشای «شاماران» نشست
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر