Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت اوبر به دلیل افزایش شدید نرخ کرایه برای مسافرینی که در شهر لیورپول قصد رفتن به ورزشگاه آنفیلد با استفاده از ماشین‌های این شرکت را دارند، با انتقادهای گسترده مواجه شده.

به گزارش "ورزش سه"،  روزنامه‌ی لیورپول اکو با انتشار گزارشی درباره‌ی شرکت تاکسیرانی اینترنتی اوبر مدعی شد که بعضی از راننده‌های این شرکت در زمان مواجه شدن با توریست‌های خارجی که برای تماشای بازی‌های تیم محبوب‌شون لیورپول به شهر لیورپول آمده‌اند، در زمان انتقال آنها به استادیوم آنفیلد با نرخهای بسیار بالا و عجیب و غریب دست به کلاه‌برداری می‌زنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اما برخی راننده‌ها با اعتراض به گزارش این روزنامه گفتند با اینکه راننده‌هایی که دست به این اقدام می‌زنند باید مجازات شوند ولی سیاست شرکت اوبر برای افزایش ناگهانی کرایه در زمان‌های خاص، دست‌کمی از این اقدام راننده‌های خاطی ندارد. یکی از این راننده‌ها به خبرنگار روزنامه‌ی اکو نشان داد که چطور برنامه‌ی اوبر برای یک مسیر تقریباً 10 مایلی در شهر لیورپول، در زمان برگزاری بازی تیم محبوب و بزرگ شهر، کرایه‌ای 73 پوندی حساب می‌کند. در اسکرین‌شاتی که روزنامه‌ی اکو از صفحه‌ی اپ اوبر این راننده منتشر کرده به صراحت عنوان شده :" کرایه‌ها به دلیل بالا رفتن تقاضا با افزایش قابل ملاحظه روبرو شده است".

 

 

این در حالی است که سفری مشابه در زمانهای عادی چیزی بین 16 تا 22 پوند هزینه خواهد داشت. اما اوبر در واکنش می‌گوید همیشه در مورد سیاست افزایش قیمت‌هایش در ساعات مشخص شفاف عمل کرده و مدعی است به مشتریان حق انتخاب می‌دهد که کرایه‌های افزایش یافته را انتخاب کنند یا نه. اوبر در واکنش به این خبر در وبسایت خود نوشت:" گاهی اوقات افراد زیادی تقاضای سفر دارند ولی در خیابانها ماشین کافی برای رساندن همه‌ی آنها به مقصد وجود ندارد. در شرایط بالا رفتن شدید تقاضا، ممکن است کرایه‌ها افزایش یابد تا کسانی که واقعاً نیاز به سفر دارند بتوانند به ماشین دسترسی پیدا کنند".

 

 

پیش از این هم شهردار لیورپول جو اندرسون اعلام کرده بود از راننده‌های متخلف اوبر عصبانی است. شهردار لیورپول گفته بود که هر وقت لیورپول در آنفیلد بازی دارد عده‌ی زیادی از راننده‌های اوبر از نقاط دیگر انگلستان به لیورپول می‌آیند تا از کرایه‌های بالایی که در زمان مسابقات تیم لیورپول اعلام می‌شود استفاده کنند.

 

لیورپول آنفیلد

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: لیورپول آنفیلد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۸۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش کرایه‌ مترو، اتوبوس و تاکسی‌

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: شورای شهر تهران سال گذشته نرخ گذاری کرایه وسایل حمل ونقل عمومی اعم از تاکسی، مترو و اتوبوس برای امسال را تصویب کرد و نمایندگان مردم سعی کردند با توجه به شرایط اقتصادی و افزایش قیمت‌ها، افزایش قیمت در حوزه مترو و اتوبوس را به دلیل اینکه متعلق به شهرداری تهران است و یارانه دریافت می کنند، حداقلی در نظر بگیرند.

جعفر تشکری هاشمی با اشاره به اینکه در مورد اتوبوس‌های بخش خصوصی و تاکسی‌ها باید بگونه‌ای نرخ گذاری می‌شد که راننده تاکسی و بخش خصوصی در اتوبوسرانی متضرر نشوند، افزود: با توجه به این سیاست کلی نرخ ورودیه در مترو داخل تهران تنها ۱۶ درصد افزایش پیدا کرد؛ بگونه ای که این درصد افزایش به دلیل آنکه با نرخ تورم فاصله زیاد دارد به نفع مسافران خواهد بود.

وی گفت: بر این اساس تا سقف ۳۰ کیلومتر نرخ محاسبه می‌شود و اگر از ۳۰ کیلومتر بیشتر تردد کند، نرخ محاسبه نمی‌شود. پس نرخ بلیت تک سفر که ۳۳۰۰ تومان است حداکثر مبلغ ۴۳۰۰ تومان خواهد شد و در مورد خطوط حومه برای پرند و هشتگرد نیز افزایش ۳۰ درصدی نرخ را در نظر گرفتیم.

آقای تشکری هاشمی با بیان اینکه بهای بلیت برای مبلغ ورودیه در اتوبوس تندرو و عادی ۲۲ درصد افزایش یافت، افزود: به طور میانگین قیمت تمام شده در اتوبوس تندرو ۲۱ درصد و اتوبوس عادی ۳۰ درصد در مقایسه با سال ۱۴۰۲ رشد داشته‌ است و در مورد اتوبوس‌های ارائه خدمات دربستی نیز رشد ۴۰ درصدی خواهیم داشت.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران در مورد بهای تاکسی‌ها در سال جاری نیز با تأکید بر اینکه حداکثر رشد ۴۵ درصد برای نرخ کرایه تاکسی‌ها خواهیم داشت، گفت: البته در مورد سرویس دهی تاکسی های خطی، ضریب شیب معابر محاسبه می شود یعنی بطور متوسط ۱۵ درصد نرخ افزایش می یابد که البته این معابر شناسایی و اعلام عمومی خواهند شد.

آقای تشکری هاشمی گفت: فرمانداری نرخ گذاری‌ها را تأیید کرده است و بر همین اساس افزایش نرخ ها از شنبه اول اردیبهشت لازم الاجراست.

دیگر خبرها

  • افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز
  • فوتبال کلاسیک؛ شبی که آندری آرشاوین آنفیلد را به آتش کشید
  • برتری 3-1 منچستریونایتد مقابل لیورپول در ورزشگاه آنفیلد (1997/4/19) / فیلم
  • نرخ کرایه تاکسی‌ها تا پیش از اردیبهشت‌ماه تغییر نمی‌کند
  • گران شدن کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی از شنبه؛ از ۱۶ تا ۴۵ درصد!
  • افزایش کرایه‌ مترو، اتوبوس و تاکسی‌
  • گران شدن کرایه های مترو ، اتوبوس و تاکسی از شنبه
  • افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه های مترو، اتوبوس و تاکسی ها از شنبه
  • افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی‌ها از شنبه
  • افشاگری درباره بیمه تکمیلی رانندگان کامیون ؛ سوء استفاده کنندگان کیستند؟