Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام محمد صالحی‌نیا، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم طرح تربیت حافظان قرآن از سال ۹۱ در دستور کار همه نهادهای فرهنگی قرار گرفته و امسال به عنوان هفتمین سال، این طرح در سطح کشور و استان اجرایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: سهمیه امسال خراسان‌شمالی در طرح تربیت حافظان قرآن کریم پنج هزار و 200 نفر پیش‌بینی شده است.
وی افزود: ثبت نام از متقاضیان شرکت در مرحله هفتم طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در خراسان‌شمالی از نیمه فروردین ماه امسال آغاز شده و تاکنون دو هزار نفر در این طرح ثبت نام کردند.
صالحی‌نیا گفت: آزمون طرح تربیت حافظان قرآن امسال نیز همانند سال گذشته در قالب دو بخش شفاهی و کتبی و رشته‌های حفظ ترتیبی «حفظ کل، حفظ ۲۰، ۱۰، ۱۵، ۵، ۲ و نیم جزء، جزء ۳۰، یک و ۳۰، یک، دو و ۳۰» و حفظ موضوعی برگزار خواهد شد.
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف خراسان‌شمالی گفت: آزمون پایانی حفظ موضوعی و ترتیبی 9 اسفند ماه امسال همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن تربیت حافظ قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۸۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی امروز در نشست خبری گفت:  این دوره از آزمون‌ها در سه مقطع ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم برگزار و مرحله اول آن، جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ به صورت همزمان در سراسر کشور به صورت کتبی و شامل ترجمه و حسن حفظ برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین صاحب قرانی افزود:  نام نویسی این آزمون از طریق پایگاه  تلاوت از دوم اسفند ۱۴۰۲  آغاز شد و تا پانزدهم اسفند  ادامه داشت.

وی گفت: محل‌های برگزاری آزمون نیز در ۹۹ حوزه در سراسر کشور بدون شرط سنی برپا خواهد شد و اتباع غیر ایرانی می‌توانند در آزمون نیز ثبت‌نام کنند.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود:آزمون‌ها نیز در چهار مرحله  و مرحله دوم آزمون به صورت شفاهی دو  دو نوبت در سال انجام  می‌شود.

حجت السلام والمسلمین صاحب قرانی گفت: به کسانی که در رشته‌های این دوره حائز امتیاز لازم و قبول می‌شوند در پنج درجه، مدرک تخصصی با امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی صادر و اعطا خواهد شد.

 هم اکنون بیش از ۴۰ هزار حافظ بالای ۵ جز و استاد در خراسان رضوی فعالیت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • ثبت نام ۱۶۱۸ نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی
  • رقابت ۱۶۱۸ حافظ خراسانی در آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان خراسان رضوی وجود دارد
  • تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود
  • خراسان رضوی میزبان بزرگترین رویداد قرآنی است
  • برگزاری نوزدهمین آزمون تخصصی حافظان قرآن در خراسان رضوی
  • رتبه اول خراسان رضوی در تعداد حافظ و قاری بین‌المللی
  • اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور
  • تربیت حافظان قرآن در موسسه بیت‌الاحزان قم