Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@10:49:00 GMT

مزار سیدالشهدای فارس گلباران شد

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۸۵۸۶

مزار سیدالشهدای فارس گلباران شد

به گزارش ایكنا از فارس، همزمان با فرارسیدن 20 آذرماه، سالروز شهادت سومین شهید محراب، شهید آیت‌الله سیدعبدالحسین دستغیب، امام جمعه فقید شیراز مراسم گلباران مزار ایشان مطابق روال هر سال دقايقی پيش برگزار شد.
این مراسم با حضور آیت‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان فارس، یدالله رحمانی، سرپرست استانداری فارس، حجت‌الاسلام سیدابراهیم دستغیب، نوه آن عالم ربانی، مظاهر بابایی رئیس جهاد دانشگاهی فارس و جمعی از مدیران ارشد استان فارس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مراسم‌های بزرگداشت آن عالم ربانی نیز از صبح امروز در نقاط مختلف استان فارس و شیراز در حال برگزاری است كه از جمله آن می‌توان به بزرگداشت ایشان در حوزه علمیه شیراز اشاره كرد كه در ساعت 8 صبح امروز برگزار شد.
همچنین مراسم بزرگداشت شهید آیت‌الله دستغیب با حضور علما، فضلا و مسئولان كشوری و استانی نیز بناست امشب بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع عتیق برگزار شود.
یادآور می‌شود، شهید آیت‌الله سیدعبدالحسین دستغیب، امام جمعه فقید شهر شیراز، بیستم آذر سال 1360 هنگامی که به اتفاق تنی چند از شاگردان و همراهان خود پیاده از منزل در حال عزیمت به محل اقامه نماز جمعه شیراز بود، در حمله تروریستی منافقین به همراه 11 تن دیگر به شهادت رسید.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي گلباران مزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۸۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعویض قرآن دروازه ورودی شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، قرآنی که برفراز دروازه وردی شمالی شیراز معروف به دروازه قرآن گذاشته شده، منتخبی از برخی سوره‌های کلام الله وحی است.

دروازه قرآن یکی از شش دروازه اصلی شیراز بوده که در دوره عضدالدوله دیلمی ساخته و به دلیل وجود قرآن ۱۷ من مشهوری که در آن بوده، به دروازه قرآن معروف شده است.

قرآن ۱۷ من معروف دروازه قرآن، هم اکنون در موزه پارس شیراز نگهداری می‌شود و به گفته مسئولان سال‌ها به جای آن قرآن دیگری قرار داده می‌شد.

هم اکنون شهرداری قصد دارد هر سال یک قرآن را در دروازه قرآن قرار دهد و قرآن قبل را به بزرگان استان فارس اهدا کند.

دروازه قرآن در سال ۱۳۷۵ در فهرست آثار ملی ثبت شد.

این بنا بین دو کوه چهل مقام و باباکوهی در تنگه الله اکبر واقع شده است.

دیگر خبرها

  • زوج تایبادی مراسم عقد خود را در مزار شهدای گمنام برپا کردند
  • رونمایی از سند راهبردی شیراز همزمان با روز بزرگداشت شاهچراغ (ع)
  • غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای مهاباد
  • موزه سینما بزرگداشت کیانوش عیاری را برگزار می‌کند
  • برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله رئوفی
  • مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله صادق رزاقی در کرج برگزار می‌شود
  • مراسم تشییع پیکر مقدس معلم شهید امروز برگزار می‌شود
  • پیام قدردانی از حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام
  • بزرگداشت آیت الله ضیاءالدین نجفی(ره) در قم برگزار شد
  • تعویض قرآن دروازه ورودی شیراز