Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@13:02:28 GMT

حمایت ازبکستان از روند صلح مذاکرات کابل با طالبان

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۸۶۱۳

حمایت ازبکستان از روند صلح مذاکرات کابل با طالبان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آوا، «عبدالعزیز کاملوف» وزیر امور خارجه ازبکستان در دیدار با  «زلمای خلیل زاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان، گفت که تاشکند از «برنامه صلح افغانستان» که توسط رئیس جمهوری این کشور در نشست اخیر ژنو مطرح شد، حمایت می کند.

افزون بر این طرفین در این دیدار تاکید کردند که تنها راه حل مسئله افغانستان سیاسی است و این مسئله راه حل نظامی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«لیزا کورتس» دستیار رئیس جمهوری آمریکا که مدیر ارشد بخش آسیای جنوبی و آسیای میانه در شورای امنیت ملی ایت کشور نیز هست، در این دیدار حضور داشت.

دور سوم سفرهای خلیل زاد به افغانستان و کشورهای منطقه در راستای پیشبرد مذاکرات کابل با طالبان از دوم دسامبر (۱۱ آذر) آغاز شده و تا ۲۰ دسامبر ( ۲۹ آذر) ادامه دارد.

وی دور سوم سفرهای خود را از پاکستان آغاز کرد و پس از آن به افغانستان سپس به روسیه و حالا به ازبکستان رفته است. خلیل زاد طی ۸ روز آینده به کشورهای ترکمنستان، بلژیک،  امارات متحده عربی و قطر سفر خواهد کرد.

کد خبر 4482088 بنفشه اسماعیلی

منبع: مهر

کلیدواژه: افغانستان ایالات متحده آمریکا زلمای خلیل زاد طالبان مذاکرات صلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۸۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله دوم اخراج پناهجویان افغانستانی از پاکستان

نشریه پاکستانی «داون نیوز» نوشت مقام‌های شهرستان‌ها و پلیس این کشور دستورالعمل‌هایی را مبنی به تثبیت محل و گردآوری اطلاعات از محل نگهداری اتباع افغانستان در سراسر کشور دریافت کرده است.

در این گزارش از یک مقام که خواسته نامش فاش نشود، نقل شده که اداره‌های محلی و پلیس دستوراتی را برای تسریع دریافت محل دارندگان کارت شهروندی افغانستان(ACC) دریافت کرده‌اند.

هنوز تاریخ دور جدید اخراج پناهجویان افغان اعلام نشده است، اما یک مقام رسمی که خواست نامش فاش نشود، گفت این روند ممکن است در اوایل تا اواسط تابستان، پس از تایید دولت فدرال، آغاز شود.

«عابد مجید» دبیر ارشد خیبرپختونخوا دراین‎‌باره گفت: ما از قبل روند نقشه‌برداری را آغاز کرده‌ایم. این روند پس از ماه رمضان افزایش خواهد یافت و ما امیدواریم که این روند را تا 30 آوریل(11 اردیبهشت) تکمیل کنیم.

از اکتوبر سال گذشته میلادی(مهر 1402) تاکنون، پاکستان بیش از نیم میلیون پناهجوی بی‌مدرک افغانستان را اخراج کرده است.

پاکستان ابتدا روند اخراج مهاجرانی را آغاز کرد که هیچ سندی اقامتی و مهاجرتی با خود ندارند. در مرحله دوم قرار است مهاجرانی اخراج شوند که مدرک مهاجرتی «کارت شهروندان افغان» را دارند و در مرحله سوم مهاجرانی اخراج خواهند شد که کارت مهاجرت سازمان ملل را دارند.

از دهم آبان تاکنون بیش از نیم میلیون پناهجوی افغان در چارچوب مرحله اول، توسط نیروهای امنیتی پاکستان به‌صورت گسترده و دسته‌جمعی اخراج شدند.

نهادهای امدادرسان گزارش می‌دهند پناهجویان اخراجی با کمبود سرپناه، غذا و فرصت‌های شغلی در افغانستان روبه‌رو هستند

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کاردار پاکستان: سفر هیئت پاکستانی به کابل موفق بود
  • داعش توان خود را در افغانستان از دست داده است
  • پاکستان بار دیگر افغانستان را به حمایت از تروریسم متهم کرد
  • دیدار وزیر خارجه حکومت طالبان با هیئت پاکستانی در کابل
  • نشست دوجانبه مقامات طالبان و پاکستان
  • حکمتیار از اقامتگاه دولتی خود منتقل شد
  • به دنبال حل مشکل آبی کابل هستیم
  • معاون وزارت تجارت پاکستان وارد کابل شد
  • ترکیه: افغانستان برای کسب جایگاه بین‌المللی خود تلاش کند
  • مرحله دوم اخراج پناهجویان افغانستانی از پاکستان