Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اهمیت کار و کسب رزق حلال و دوری از کسب حرام از مهم‎ترین مسائل دین مبین اسلام بوده است و علاوه بر آیات مختلفی که خداوند متعال در این باره نازل کرد، روایات متعددی در باب کسب و کار از سوی اهل‎بیت (ع) صادر شد؛ این روایات به قدری زیاد بود که فق‌های اسلام کتاب‎هایی را با عنوان «مکاسب» نگاشتند و از سوی دیگر محدثین شیعه بخش‎های متعددی از کتاب خود را به عناوینی مانند «باب کسب حلال و حرام» اختصاص دادند و ذیل آن روایات فراوانی از اهل‎بیت (ع) را در اهمیت آن آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اهمیت کسب حلال خداوند در آیه‌ای از قرآن تمام مردم را دعوت به غذای طیب و پاک می‌کند و می‌فرماید: «یَا أَیُّهَا النَّاسُ کُلُوا مِمَّا فِی الْأَرْضِ حَلَالًا طَیِّبًا وَلَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّیْطَانِ؛ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُّبِین؛‌ای مردم، از آنچه در زمین حلال پاکیزه است بخورید و از گام‌های شیطان پیروی نکنید؛ زیرا او دشمن آشکار شماست» (بقره ۱۶۸) قرار گرفتن رزق حلالِ پاکیزه در کنار عدم پیروی از گام‌های شیطان به عنوان بزرگ‌ترین دشمن بشریت گویای اهمیت رزق حلال و دوری از کسب حرام است. در عصری که برخی مدیران نظام برای کسب در آمد حقوق مردم را تضییع می‌کنند و به کسب حرام متمایل می‌شوند و از این طریق سفره‌های مردم را به حرام آغشته می‌کنند، ضروری است مردم جامعه درباره عواقب وضعی رزق حرام و نیز ثمرات معنوی کسب رزق حلال تفکر و تأمل کنند.

بیشتر بخوانید: رشوه خواران بخوانند!

تأثیر رزق بر سعادت و شقاوت جامعه

در روایتی از امام هادی (ع) درباره عاقبت شوم اموال حرام آمده است: «همانا اموال حرام، رشد و نموّ ندارد و اگر هم احیاناً رشد کند و زیاد شود برکتى نخواهد داشت و با خوشى مصرف نمی‌شود و آنچه را از اموال حرام انفاق و کمک کرده باشد اجر و پاداشى برایش نیست و هرچه باقى بگذارد نیز توشه او براى رفتن به آتش دوزخ است؛ إ. نَّ الْحَرامَ لایَنْمى، وَإ نْ نَمى لا یُبارَکُ فیهِ، وَما اءَنْفَقَهُ لَمْ یُؤْجَرْ عَلَیْهِ، وَ ما خَلَّفَهُ کانَ زادَهُ إ. لَى النّارِ.» (الکافی، ج. ۵, ص. ۱۲۵)

منبع: تسنیم

انتهای‌پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خواندنی مناسبت های مذهبی جذاب ترین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۸۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاظم موسوی نماینده مجلس: فروش نوکیای تقلبی حرام است

دوم اسفندماه سال ۱۴۰۲ بود که نماینده رسمی نوکیا در ایران اعلام کرد؛ «این شرکت غیر از نماینده رسمی خود در حال حاضر هیچ مجوزی برای تولید تلفن همراه نوکیا در ایران به هیچ شرکتی نداده است.»

به گزارش فرهیختگان، این موضوع نشان داد شرکت «آتیلا همراه ایهان» که با استفاده از این برند، نوکیای تقلبی وارد بازار می‌کند و همچنین سبب شد تا شرکت نوکیا از آن شکایت کرده و رسانه‌ها هم بار‌ها علیه این تولیدات تقلبی افشاگری کنند. سابقا نیز کوروش کمپانی با سو استفاده و کلاهبرداری از مردم به واسطه تقلب در ساخت گوشی‌های همراه دست به چنین اقدامی زده بود. 

حالا بعد از گذشت تقریبا دو ماه و پس از بازتاب گسترده این موضوع در رسانه‌های اجتماعی، سید کاظم موسوی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در واکنش به حواشی به وجود آمده درباره تولید تلفن همراه نوکیا در داخل کشور بدون اخذ مجوز از شرکت خارجی اظهار کرد: «عرضه این نوع موبایل‌ها به منزله تضییع حقوق مصرف‌کنندگان است. همچنین وی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از عرضه نوکیای تقلبی گفت: فروش این نوع موبایل در بازار به دور از انصاف و حرام است. سازمان بازرسی کل کشور باید به این موضوع ورود کند.»

 

دیگر خبرها

  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود
  • تقویم نجومی امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | تقویم همسران امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • آیا ارز دیجیتال حلال است؟
  • رنگ‌ها، جهانی که غالبا از آن غافلیم!
  • ویژگی‌های حضرت حمزه(س) در بیان قرآن و روایات
  • کاظم موسوی نماینده مجلس: فروش نوکیای تقلبی حرام است
  • فروش نوکیای تقلبی حرام است!
  • دهه کرامت، فرصت مناسبی برای نمایش الگوی شادی حلال
  • آیات و روایات، طبیعت را دارای شعور می‌دانند/ تاثیر تربت و آب زمزم بر گیاهان
  • پوستر | رابطه با اسرائیل حرام است