Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه‌های خارجی از توافق فراگیر برای آتش‌بس در استان تعز یمن با نظارت سازمان ملل خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، طرف‌های درگیر در یمن با نظارت سازمان ملل با پیش‌نویس توافقی برای آتش‌بس کامل در استان تعز در غرب یمن و گشایش راه‌های منتهی به آن که از آوریل ۲۰۱۶ بسته شده بود، موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تجاوزات نظامی مزدوران سعودی به استان تعز که اهمیت استراتژیک دارد، از بیش از دو سال پیش آغاز شده بود.

مارتین گریفیتس نماینده سازمان ملل در امور یمن شامگاه دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در استکهلم سوئد اعلام کرد هرچند رایزنی‌ها شاهد پیشرفت است، اما به حمایت بیشتری نیاز دارد.

وی از دستیابی به توافقاتی در خصوص مبادله اسیران و وضعیت اقتصادی خبر داد و ابراز امیدواری کرد که روزهای آینده بهتر از قبل باشد.

نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن در عین حال از پاسخ به سؤالی درباره نقش واضح رژیم سعودی و متحد او و مزدورانشان طفره رفت و گفت: من در جایگاهی نیستم که به این سؤال پاسخ دهم و از من هم نخواسته‌اند به این سؤال پاسخ دهم.

خبر دیگر اینکه محمد علی الحوثی رئیس کمیته  عالی انقلاب یمن روز دوشنبه تأکید کرد این‌که هیئت ریاض (حکومت عبدربه منصور هادی رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن مستقر در ریاض) پیشنهادی برای بازگشایی جزئی فرودگاه صنعاء‌ ارائه می‌کند، نشان‌دهنده نیت قبلی آنها برای تشدید رنج و سختی مردم یمن است.

بر اساس گزارش شبکه تلویزیونی المسیره یمن، الحوثی خاطرنشان کرد افزایش اقدامات علیه مسافران یمنی در سفرهای داخلی یا بین المللی و دیگر مناطق مغایر با حقوق تضمین‌شده بر اساس توافقات شیکاگو و غیره و به‌مثابه باج‌خواهی از آنها و افزایش هزینه‌های بیشتر برای خرید بلیت به شرکت‌های خصوصی و سوء استفاده از آن در راستای تأمین مالی فساد مزدوران و هدر رفتن زمان و رنج بیماران است.

وی تصریح کرد ملت یمن که به صلح چشم دوخته است، خواهان آن است تا حقوقشان به آنها بازگردانده شود، چرا که مصادره این حقوق، جنایتی جنگی است که متجاوزان آمریکایی، سعودی، اماراتی و همپیمانانشان در یمن بدون هرگونه مجوزی مرتکب می‌شوند.

الحوثی از سازمان ملل متحد و نماینده‌اش در امور یمن (مارتین گریفیتس) خواست با مصادره و تضییع حقوق ملت یمن موافقت نکنند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آتش بس ائتلاف سعودی سازمان ملل یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۸۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری استقلال و پرسپولیس شش ساله است

به گزارش خبرگزاری خبرآلاین؛ محمود قامت معاون سازمان خصوصی‌سازی در خصوص واگذاری پرسپولیس و استقلال گفت: هرشرکتی که واگذار می‌شود شامل بدهی و دارایی است. خریداران وقتی در مزایده شرکت کردند این را پذیرفتند و در قرارداد اطلاعات مالی هم وجود دارد. خریداران وقتی به مزایده ورود کردند، باید بدهی را طبق زمان‌بندی پرداخت کنند.

در گزارش ورزش سه آمده است: وی افزود: این مشمول همه واگذاری‌های سازمان خصوصی‌سازی است. هر واگذاری که انجام می‌شود با قراردادی است و در طول مدت آن قرارداد که برای پرسپولیس و استقلال شش سال است، تحت نظارت سازمان خصوصی‌سازی خواهد بود و تعهدات مالی و غیرمالی تحت نظارت و کنترل سازمان خصوصی‌سازی است.

او با اشاره به این قرارداد اظهار داشت: البته این موضوع نافی نظارت عمومی وزارت ورزش بر تمام باشگاه‌ها نیست اما سازمان خصوصی‌سازی در طول قرارداد نظارت خود را دارد که مهم‌تر از همه مدیریت بهره‌ور و تداوم کار است که انتظار داریم در این مدت شش سال شرکت را از وضعیت فعلی به شرایط بهره‌ور برسانند.

251 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898768

دیگر خبرها

  • توافق ایران و پاکستان برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی
  • نظارت‌های صنفی در چهارمحال و بختیاری تشدید می‌شود
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس شش ساله است
  • قرارداد واگذاری شش ساله برای پرسپولیس و استقلال
  • انتصاب نمایندگان قوه قضاییه در شورای نظارت بر صداوسیما
  • نمایندگان جدید قوه قضاییه در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما منصوب شدند
  • ۲ عضو جدید وارد شورای نظارت بر صدا و سیما شدند
  • نمایندگان جدید قوه قضائیه در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما منصوب شدند
  • نمایندگان قوه قضاییه در شورای نظارت بر صدا وسیما منصوب شدند