Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد کیاکجوری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود که اقدام شتابزده و بدون مطالعه و ساز و کار قانونی مسئولان وقت در سال 90 برای ارتقاء هیچرود به شهر با 13 روستا، مشکلات فراوانی را برای مردم ایجاد کرده است.
وی توضیح داد : این شهر با برخورداری از 10 هزار و 400 نفر جمعیت ثابت شهری و دست کم 25 هزار نفر جمعیت شناور دارای محدوده سرزمینی 610 هکتاراست و برابر قانون این محدوده باید به 710 هکتار افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طرح هادی شهری، طرحی بلند مدت است که برای یک دوره 10 ساله شیوه توسعه کالبدی و فیزیکی شهر را مشخص می کند و در آن نقشه کاربری اراضی، شبکه معابر، معیارها، سرانه‌ها، تراکم‌ها، ضوابط و مقررات ساختمانی مشخص می شود و مبنای برنامه ریزی ها و اقدامات عمرانی شهرهایی با جمعیت کمتر از 25 هزار نفر است.
این طرح همچنین گذربندی های اصلی و منطقه بندی شهر، تفکیک و تجزیه آن‌ها به مناطق صنعتی، تجاری ، مسکونی و غیره را با کیفیت کلی مسیل‌ها و دفع آب‌های سطحی و محل قرارگرفتن تأسیسات آب و فاضلاب و برق و خطوط عمده‌ شبکه های توزیع آنها مشخص می کند.
شهردار هیچرود گفت: نشست های فراوانی با مسئولان محلی و استانی برای تصویب نقشه طرح هادی این شهر برگزار شد و وعده داده اند تا پایان امسال این نقشه مصوب و برای اجرا در اختیار قرار گیرد.
وی افزود: شهرداری به تناسب ظرفیت های این شهر و برای آنکه مانند دیگر شهرداری ها دچار روزمرگی نشود و بتواند در آینده درآمد پایداری داشته باشد ، کتابچه ای با بهره گیری از مشاوران و کارشناسان زبده گردآوری و تدوین کرد که در آن در حوزه نوار ساحلی طرح های گردشگری با بهره گیری از سرمایه گذاران بخش خصوصی و پیش بینی اعتباری به میزان 92 میلیارد تومان مد نظر است.
کیاکجوری گفت: این طرح گردشگری شامل اسکله دریایی ، فضاهای تفریحی ساحلی ، ورزش های آبی و بخش های دیگر است که در قالب هفت سایت در محدوده ساحلی حدود شش و نیم کیلومتری شهر اجرا خواهد شد و هم اکنون با صرف اعتباری بالغ بر 140 میلیون تومان کار مطالعاتی و نقشه این طرح تهیه شده است.
شهردار هچیرود گفت : هم اکنون با گذشت حدود 2 سال از کارمطالعاتی و تهیه نقشه این طرح هرچند یکی از علت تاخیر عملیاتی شدن آن آزاد نشدن حریم 60 متری دریا بود ولی امیدوارم به زودی در کمیسیون سرمایه گذاری استان مورد وافقت قرار گیرد تا بتوان از وجود سرمایه گذاران بخش خصوصی هم اکنون اعلام آمادگی برای اجرای این طرح را دارند بهره برد .
منطقه هچیرود به علت برخورداری از موقعیت های ممتازی مانند دریا ، جنگل ، مجموعه گردشگری ، رفاهی و تفریحی نمک آبرود، تعداد زیادی هتل و دیگر مزیت ها در تمامی فصول بویژه نیمه نخست سال پذیرای میلیون ها مسافر و گردشگر است.
آمارهای رسمی نشان می دهد که در نوروز امسال منطقه هچیرود و مجموعه نمک آبرود با پذیرش دستکم 2 میلیون نفر اقامت در شب رتبه نخست را در میان دیگر شهرهای مازندران کسب کرد .
کارشناسان مسئول فنی پیش از این در باره نبود طرح هادی شهری برای هیچرود بویزه همزمان با بهره برداری طرح آزاد راه تهران - شمال هشدار داده بودند.
این کارشناسان اعلام خطر کردند که در نبود طرح هادی ممکن است بخش زیادی از محدوده شهری دچار ساخت و ساز غیرمجاز شود که در این صورت هزینه اجرای طرح ها در این شهر چندین برابر معمول افزایش خواهد یافت.
7078 / 1602/1654
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف آب و فاضلاب درآمد ساخت و ساز سرمایه گذاران قانون منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۸۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با عملکرد جهادی مدیریت شهری چتر خدمت بر سر همه محلات شهر گسترده خواهد شد

نایب رئیس شورای اسلامی زرین‌شهر گفت: یکی از سیاست‌های شهرداری و شورای اسلامی زرین‌شهر در دوره ششم این است که باید با عملکرد جهادی چتر خدمت بر سر همه محلات شهر و شهروندان گسترده شود و این مهم با هدف توسعه و ایجاد تحول در شهر در سال ۱۴۰۳ با قدرت دنبال خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، صفیه حیدرزاده، امروز_ چهارشنبه هشتم فروردین_ در جمع پرسنل شهرداری زرین‌شهر اظهار کرد: شهرداری از جمله سازمان‌هایی است که بیشترین خدمت‌رسانی را به شهروندان دارد و یکی از اتفاقات مهمی که در دوره ششم مدیریت شهری زرین‌شهر رخ داد، انجام اقدامات فرهنگی و اتمام پروژه‌های عمرانی است که باهدف نشاط و شادابی شهروندان و همچنین پیشرفت و توسعه و آبادانی شهر انجام شده است.

وی افزود: یکی از سیاست‌های شهرداری و شورای اسلامی زرین‌شهر در دوره ششم این است که باید با عملکرد جهادی چتر خدمت بر سر همه محلات شهر و شهروندان گسترده شود و این مهم با هدف توسعه و ایجاد تحول در شهر در سال ۱۴۰۳ با قدرت دنبال خواهد شد.

نایب رئیس شورای اسلامی زرین‌شهر تصریح کرد: حوزه فعالیت و مسئولیت در شهرداری بسیار متنوع و گسترده است و موفقیت این نهاد در حل چالش‌های شهری و خدماتی که ارائه می‌کند، در گرو همدلی و همراهی همه‌جانبه سه ضلع شهردار، اعضا شورای شهر و پرسنل شهرداری است.

وی ادامه داد: خوشبختانه طی زمان سپری شده از عمر مدیریت شهری زرین‌شهر در دوره ششم فضای همدلی و همکاری خوبی بین سه ضلع شهردار، اعضا شورای شهر و پرسنل شهرداری ایجاد شده است و با همراهی شهروندان قادر خواهیم بود اتفاقات مثبتی را در خطه طلایی ایران رقم بزنیم.

حیدرزاده با بیان اینکه امروز شاهد افزایش رضایتمندی شهروندان در این شهر هستیم، اضافه کرد: باید از تلاش شهردار زرین‌شهر تقدیر کرد، چراکه در سال ۱۴۰۲ شاهد افتتاح بیشترین پروژه‌های عمرانی توسط شهرداری زرین‌شهر در سطح شهرستان لنجان بودیم و در این مسیر باید از پرسنل شهرداری تشکر کرد که در اجرای امورات شورای شهر و شهرداری به شکل جهادی عمل کردند.

وی عنوان کرد: وصول دو هزار میلیارد ریالی بودجه شهرداری زرین‌شهر در سال ۱۴۰۲ نشان داد تحقق بودجه سال‌جاری نیز به خوبی انجام خواهد شد.

نایب رئیس شورای اسلامی زرین‌شهر خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال ۱۴۰۳ نیز بتوانیم در مسیر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و در نهایت توسعه پایدار زرین‌شهر حرکت کنیم.

کد خبر 739570

دیگر خبرها

  • درختان زیتون در جبالبارز جایگزین درختان جنگلی می شوند
  • استمرار اجرای کلان پروژه‌های عمرانی و نهضت آسفالت در سنندج
  • مدیریت شهری به دنبال رفع مشکلات شهر و جلب رضایت شهروندان است
  • بهنگام سازی متناسب با پیشرفت‌های جهانی حلقه مفقوده کاربردی سازی علوم مهندسی
  • بحث در مورد نداشتن عید نوروز به خاطر جنگ غزه/ علی مطهری: به خاطر ظلمی که به مردم غزه شده ما اصلا نباید عید می‌داشتیم/ هادی سروش: حرف آقای مطهری قابل قبول نیست؛ احترام به رسومات از سفارشات امیرالمومنین به مالک اشتر است
  • با عملکرد جهادی مدیریت شهری چتر خدمت بر سر همه محلات شهر گسترده خواهد شد
  • انقلاب شهری با حرکت به سمت محله‌های هوشمند
  • وقوع ۲۰۲ مورد حادثه ترافیکی در نیمه اول طرح امداد نوروزی نیشابور
  • نقش ساخت‌وسازهای زیرزمینی در توسعه شهری + شهرهای زیرزمینی معروف
  • توسعه گردشگری شهری با «تهران کارت»