Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@04:40:18 GMT

فهرست‌نویسی بیش از ۱۹۰ هزار برگ اسناد در یزد

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۸۶۹۳

فهرست‌نویسی بیش از ۱۹۰ هزار برگ اسناد در یزد

به گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط عمومی مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد، داود پاک طینت، سرپرست مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد از فهرست نویسی و نمایه سازی 199هزار و 180 برگ اسناد از پرونده های انتقالیِ به مرکز یزد در سال 97 خبر داد.
سرپرست مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد با اشاره به اینکه اسنادی كه در مرحله ارزشيابی، واجد شرايط ارزش نگهداری دائمی تشخيص داده می شوند، بنا به اولويت های اهميت و قدمت به بخش ضدعفونی ارسال و سپس به واحد تنظيم و پردازش منتقل می شوند افزود: در ادامه این فرایند، كارشناسان برنامه ريزی و بررسی اسناد، ضمن بررسی و مطالعه محتوای آن ها، فهرست موضوعی و توصيفی (محتوايی و فيزيكی) اسناد را در چارچوب عناصر اطلاعاتی مندرج در كاربرگه های تنظيم و توصيف، تهيه و در بانك اطلاعاتی سازمان وارد می كنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یادآور می شود تنظيم و توصيف اسناد، بر اساس استانداردهای جهانی آرشيو، به ويژه دو اصل «احترام به منشا اسناد» و «حفظ نظم و ترتيب اوليه» و با لحاظ كردن ويژگی های فرهنگی و تاريخی ايران و زبان فارسی انجام می گيرد. این اسناد پس از فهرست نویسی، آرشیو و اطلاع رسانی بر روی سامانه الکترونیکی اپک (opac) جهت استفاده پژوهشگران قرار می گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا ایکنا یزد اسناد ملی اسناد و کتابخانه ملی یزد اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۸۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست فرمانداری مهریز معرفی شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، در این مراسم از زحمات محمد دهقان بنادکی تقدیر و احمد آخوندی ابراهیم آباد به عنوان سرپرست فرمانداری مهریز معرفی شد.

سرپرست فرمانداری مهریز در این مراسم تکمیل طرح‌های نیمه تمام را از اولویت برنامه‌های خود دانست و گفت: شهرستان مهریز درای پتانسیل و ظرفیت‌های خوبی است و با توجه به نزدیکی به مرکز استان برنامه‌های متعددی در راستای یزد نوین برای مهریز در نظر گرفته شده است.

احمد آخوندی افزود: امیدواریم با وحدت و همدلی و همراهی مردم و کمک مسئولان، طرح‌های نیمه تمام تکمیل و به بهره برداری برسد.

علی اکبر عزیزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد هم از جابجایی و تغییر برخی مدیران و مسوولان استان خبر داد و تصریح کرد: در همه حوزه‌ها و ادارات کل و فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها احتمال تغییر وجود دارد، همانگونه که تغییرات تاکنون حاصل شده است.

دیگر خبرها

  • دکتر ساکت به دور از مواضع سیاسی دنبال کار فرهنگی بود
  • مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی، دیگر دانشگاه‌ها را به تقلید از ما واداشته است
  • کتابخانه‌های کشور به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده‌اند
  • ثبت تاریخ شفاهی یزد قدیم، از اولویت های مرکز اسناد و کتابخانه ملي استان يزد
  • ۸۰ دانش‌آموز در آزمون فریلنسری قبول شده‌اند
  • فردا؛ آخرین مهلت نام‌نویسی در امریه سربازی مرکز جذب وزارت علوم
  • سرپرست فرمانداری مهریز معرفی شد
  • خبر‌هایی از عرضه کالاهای تنظیم بازار در بیارجمند
  • تاریخ طب در ایران پس از اسلام در فهرست صد کتاب ماندگار قرار گرفت
  • رفع مسدودی بیش از هزار کارت ملی در استان قزوین