Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-04@01:55:54 GMT

کاهش شدید قیمت نفت

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۸۷۰۵

کاهش شدید قیمت نفت

قیمت‌های نفت پس از سقوط ۲ درصد دیشب که تمام سود توافق اوپک را از بین برد، با اختلال در صادرات نفت لیبی از میدان نفتی شراره، اندکی از سقوط خود را جبران کرد.

به گزارش صدای ایران به نقل از رویترز، روز سه‌شنبه، قیمت‌های نفت پس از سقوط ۲ درصد دیشب که تمام سود توافق اوپک را از بین برد، با اختلال در صادرات نفت لیبی از میدان نفتی شراره، اندکی از سقوط خود را جبران کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



علی رغم این رشد اندک، حال‌وهوای کلی بازارهای نفت با نگرانی‌های رو به رشدی در مورد بازارهای سهام جهان و تردیدها در مورد این که توافق کاهش تولید اوپک برای از بین بردن مازاد عرضه نفت در جهان کافی باشد، ضعیف باقی ماند.

تا ساعت ۷:۳۰ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، با ۱۸ سنت یا ۰.۳۰ درصد افزایش در ۶۰.۱۵ دلار معامله شد. این شاخص نفتی دیشب ۷۵ سنت از قیمت بسته شده روز جمعه هم پایین‌تر آمد.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، که دیشب ۹۵ سنت، یا نزدیک به ۲ درصد نسبت به قیمت بسته شده روز جمعه سقوط کرد، امروز با ۱۵ سنت یا ۰.۲۹ درصد رشد، به ۵۱.۱۵ دلار رسید.

شرکت ملی نفت لیبی، ناک، دوشنبه شب اعلام کرد که صادرات نفت از میدان نفتی شراره به علت پیش آمدن وضعیت فوق‌العاده متوقف شده است. این میدان نفتی بزرگترین میدان نفتی این کشور است و در آخر هفته گذشته هم مورد حمله و تسخیر نظامیان ضد دولتی قرار گرفته بود.

ناک اعلام کرد که بسته شدن این میدان نفتی ۳۱۵۰۰۰ بشکه در روز از تولید لیبی خواهد کاست. به علاوه، ۷۳۰۰۰ بشکه در روز هم از تولید میدان نفتی الفیل کاسته خواهد شد.

دیشب، افزایش قیمت‌های نفت درحالی آغاز شد که با افت مداوم بازارهای سهام در نقطه مختلف جهان، نگرانی از این تشدید شد که کاهش تولید اوپک جبران‌کننده افت تقاضای جهانی نباشد. قیمت‌ها در جلسه معاملاتی دیروز تا ۳ درصد سقوط کردند

اما در بازارهای فیزیکی، این هفته هم کویت و هم ایران قیمت نفت خام خود برای صادرات ماه ژانویه به آسیا را کاهش دادند.

استفان اینس، رییس تجارت آسیا اقیانوسیه در شرکت کارگزاری اوآندا در سنگاپور، گفت: کاهش ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران در بازارهای جهانی سهام و قدرت گرفتن دلار، درحالی به قیمت‌های نفت فشار وارد می‌کند، که تردیدها در مورد کافی بودن کاهش تولید اوپک برای جبران افت تقاضای جهانی به واسطه کند شدن اقتصادهای جهان و تنش‌های تجاری، افزایش یافته است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: نفت قیمت بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۸۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا کاهش یافت

آفتاب‌‌نیوز :

طلا در معاملات روز جمعه در بحبوحه کاهش سود اوراق قرضه خزانه داری آمریکا و ضعف دلار حدود ۲۳۰۰ دلار معامله می‌شود. تاجران در حال بررسی اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه در مورد ثابت نگه داشتن نرخ بهره هستند.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۱ درصد کاهش به ۲۳۰۱ دلار و ۲۶ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم بدون تغییر به ۲۳۰۹ دلار و ۶۰ سنت رسیده است.

شرکت کنندگان بازار انتظار سیاست‌های سختگیرانه‌تری را از سوی فدرال رزرو آمریکا داشتند، اما این بانک نرخ بهره را ثابت نگه داشته است.

جروم پاول در اظهارات خود در روز چهارشنبه گفت تا زمانی که مطمئن نشوند نرخ تورم به سمت هدف ۲ درصد کاهش می‌یابد، پایین آوردن نرخ بهره درست نیست.

وی اضافه کرد هنوز هیچ اطمینانی نسبت به روند کاهشی تورم به وجود نیامده است، بنابراین در هر اجلاس در مورد نرخ بهره تصمیم گیری خواهد شد.

فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه تصمیم گرفت نرخ بهره را بین ۵.۲۵ تا ۵.۵۰ ثابت نگه دارد. بالا ماندن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

شاخص دلار هم ۰.۲۳ پایین آمده و به ۱۰۵.۳۹ رسیده است که خرید طلا را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا ارزان‌تر می‌کند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره امروز با ۰.۴۷ درصد افزایش به ۲۶ دلار و ۹۶ سنت رسید. پلاتین هم با ۰.۴۰ درصد افزایش ۹۵۸ دلار و ۵۶ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • کاهش قیمت قیمت نوبرانه‌ها تا این تاریخ | قیمت عمده گوجه سبز و توت فرنگی
  • قیمت طلا کاهش یافت
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • سقوط بزرگ فروش چین در انتظار اپل
  • سقوط آزاد رمزارزها؛ افت ۱۸ درصدی قیمت بیت‌کوین در یک ماه
  • افزایش تولید برق در هند با کاهش قیمت زغال‌سنگ
  • طلای جهانی سقوط کرد
  • قیمت بیت کوین به ۵۷ هزار دلار رسید
  • قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / طلا سقوط کرد
  • توزیع روزانه میوه و صیفی در میدان مرکزی به ۲۲ هزار تن رسید