Web Analytics Made Easy - Statcounter

«باب کورکر»، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد قصد دارد به زودی قطعنامه ای را به کنگره ارائه کند که بر اساس آن «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی را «مسئول» قتل جمال خاشقجی، خبرنگار منتقد سعودی معرفی کند.

رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا قرار است قطعنامه‌ای را ارائه کند که در آن ولیعهد سعودی به عنوان «مسئول» قتل جمال خاشقجی معرفی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در این خصوص گفت: این قطعنامه محمد بن سلمان را مسئول قتل خاشقجی معرفی می کند. این یک بیانیه مهم از سوی جمهوری خواهان است. یک قطعنامه جدی که ولیعهد سعودی را محکوم و او را مسئول قتل این خبرنگار معرفی می کند. این یک بیانیه برای سنای آمریکاست با فرض اینکه بتوانیم برای آن رأی جمع کنیم.

این قطعنامه همچنین «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا را هم که با درخواست قانونگذاران آمریکایی مبنی بر مسئول شناختن ولیعهد سعودی در قتل جمال خاشقجی مخالفت کرد، مورد انتقاد قرار می دهد.

کورکر با ابراز امیدواری از اینکه این قطعنامه روز سه شنبه بتواند مراحل قانونی را طی کند، گفت: امیدوارم که این قطعنامه مورد حمایت اکثریت سنا قرار بگیرد. من فکر می کنم این اتفاق بیفتد. نمی توانم تصور کنم که چه کسی ممکن است با آن مخالفت کند. این قطعنامه به گونه ای نوشته شده است که من فکر می کنم رأی بسیار بسیار بالایی بدست بیاورد.

این قطعنامه باب کورکر در حالی قرار است ارائه شود که سنای آمریکا به دنبال راهی برای پاسخ دادن به مسئله قتل جمال خاشقجی است. هفته گذشته هم اعضای هر دو حزب مجلس سنای آمریکا به رهبری «لیندسی گراهام»، سناتور جمهوری خواه کارولینای جنوبی قطعنامه ای را ارائه کردند که بر اساس آن محمد بن سلمان به عنوان «همدست» در پرونده قتل جمال خاشقجی محکوم می شود. مجلس سنای آمریکا همچنین قرار است قطعنامه دیگری را روز چهارشنبه ارائه کند که بر اساس آن بر حمایت آمریکا بر فعالیت های نظامی عربستان سعودی در یمن پایان دهد. اما به نظر می رسد که بیشتر جمهوری خواهان مخالف پایان دادن به حمایت های نظامی از عربستان باشند.

خاشقجی در تاریخ دوم اکتبر سال جاری میلادی پس از سفر به ترکیه در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسید. عربستان سعودی پس از حدود دو هفته ابراز بی اطلاعی از کشته شدن خاشقجی، در نهایت مجبور به اعتراف به قتل او شد.  / باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۸۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار پادشاه عربستان به بیمارستان کشید؟ | دلیل بستری شدن ملک سلمان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از «عربی ۲۱»، دیوان پادشاهی عربستان اعلام کرد که دلیل بستری ملک سلمان در بیمارستان، انجام معاینات دوره ای به مدت چند ساعت بوده است.

ملک سلمان بن عبدالعزیز در سال ۲۰۱۵ و پس از آنکه به مدت ۲ سال و نیم ولیعهد عربستان بود، به پادشاهی این کشور رسید.

ملک سلمان ۸۸ ساله، در ماه ژوئیه ۲۰۲۲ نیز برای انجام معاینات پزشکی در بیمارستان بستری شد و در سال ۲۰۲۰ نیز تحت عمل جراحی برداشتن طحال قرار گرفت.



کد خبر 847033 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر ویژه عربستان سلمان بن عبدالعزیز - عربستان

دیگر خبرها

  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • کار پادشاه عربستان به بیمارستان کشید؟ | دلیل بستری شدن ملک سلمان
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات