Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - ایرنا - معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار سنندج گفت: یکی از مشکلات و معضلات اجتماعی در کردستان بویژه سنندج به عدم حرفه آموزی جوانان بر می گردد که نیاز است قشر جوان به این سمت هدایت شده و دستگاه ها نیز زمینه آموزش آنان را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یحیی نظری روز سه شنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان اظهار داشت: جوانان باید با ایده های خود و با بهره گیری از زیست بوم استان نسبت به حرفه آموزی گام بردارند تا شرایط اشتغالزایی برای آنان تسهیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خواستار تلاش بیشتر مسئولان و دستگاه های مرتبط با حوزه جوانان در جهت رفع مشکلات بیکاری جوانان شد و افزود: قطعا ایجاد اشتغال برای جوانان تاثیر بسیار زیادی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد.
نظری استفاده از مشارکت های مردمی را برای مقابله با آسیب های اجتماعی موثر دانست و تاکید کرد: می توان در قالب سمن ها در بحث آموزش، فرهنگ سازی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی کار کرد.
وی با بیان اینکه مساجد ظرفیت خوبی برای پیشگیری از معضلات اجتماعی است، یادآور شد: این ظرفیت در دورترین روستاها نیز وجود دارد اما از این پتانسیل برای فرهنگ سازی و مقابله با آسیب های اجتماعی به خوبی بهره گرفته نشده است.
نظری خواستار توجه جدی دستگاه های عضو کارگروه اجتماعی فرهنگی شد و اضافه کرد: دستگاه ها نباید به صورت جزیره ای عمل کنند بلکه نیاز است به تناسب وظایف خود در قالب ستاد ساماندهی امور جوانان پیگیر مشکلات مربوط به این بخش باشند.

** 25 درصد طلاق ها در کردستان در یکسال اول زندگی مشترک اتفاق می افتد
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی کردستان نیز در این جلسه گفت: 25 درصد طلاق ها در استان در یکسال اول و 50 درصد طلاق ها نیز در پنج سال اول زندگی مشترک اتفاق می افتد.
محسن شجاعی تاکید کرد: این آمار نشان می دهد زوج ها آگاهی لازم برای مدیریت و کنترل زندگی مشترک و نوع تعامل با همدیگر را ندارند بنابراین نیاز است در زمینه آگاه سازی آنان اقدام شود.
وی اظهار داشت: هم اکنون از هر 3،5 ازدواج یک طلاق در سنندج اتفاق می افتد که آمار نگران کننده ای است هر چند نسبت به رشد طلاق در کشور شیب ملایمی دارد.
شجاعی با بیان اینکه باید آسیب های اجتماعی را به عنوان یک واقعیت قبول داشته باشیم، افزود: این آسیب ها متغیر بوده و هر سال دچار تغییرات می شود پس دستگاه های متولی باید به روز بوده و براساس مشکلات نسبت به مقابله اقدام کنند.
وی یکی از مشکلات موجود را مربوط به ماهواره و فضای مجازی دانست و یادآور شد: نباید به شعار اکتفا کنیم بلکه نیاز است با برنامه ریزی مناسب و با علمگرایی نسبت به این امر اهتمام داشته باشیم.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج هم در سخنانی اظهار داشت: همانگونه که رهبری فرمودند، آسیب های اجتماعی خطرناک ترین تهدید برای آینده کشور هستند.
حجت الاسلام علیرضا کاوه اضافه کرد: وجود 200 مسجد در سنندج نشان از پتانسیل مذهبی و فرهنگی بالای این شهر برای مقابله با آسیب های اجتماعی دارد و باید از این ظرفیت بهتر و بیشتر برای آگاهی بخشی خانواده ها و جوانان استفاده کرد.
وی تاکید کرد: مساجد و مدارس پایگاه های مهمی برای آموزش و پیشگیری در حوزه آسیب های اجتماعی است و اگر می خواهیم جامعه ای سالم داشته باشیم، باید فرزندان و کودکان را به درستی تربیت کنیم.
حجت الاسلام کاوه گفت: رجوع به آموزه های قرآنی و مسائل اخلاقی و آشنا کردن نسل کودک و جوان با مسجد، نماز و تربیت اسلامی، تاثیر بسیار زیادی در کاهش معضلات اجتماعی دارد.
در پایان این جلسه از دستگاه های موفق شهرستان سنندج در زمینه مقابله با آسیب های اجتماعی با اهدای لوح، تقدیر شد.
به گزارش ایرنا، براساس نتایج سرشماری سال 95، شهرستان سنندج بیش از 500 هزار نفر جمعیت دارد که 414 هزار و 69 نفر در شهر و 87 هزار و 331 نفر در روستاها ساکن هستند این شهرستان دارای سه بخش مرکزی، کلاترزان و سیروان است.
7355/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي آسيب اجتماعي ساماندهي جوانان حرفه آموزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۸۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در هفشجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛سرهنگ عسگری معاون فرهنگی و اجتماعی نیروی انتظامی استان گفت: آگاهی قشر جوان و والدین با آسیب‌های اجتماعی از اهداف برگزاری این همایش است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • مشارکت مردم در هر کاری رمز موفقیت در آن کار است
  • همایش کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در هفشجان
  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • دلایل بروز زانودرد و روش‌های درمانی آن را بشناسید
  • دلایل بروز زانو درد و روش‌های درمانی آن را بشناسید
  • ۷۴ درصد از زندانیان ندامتگاه خورین ورامین مشغول به کار شدند
  • بروز کمترین آسیب باران در بافت تاریخی یزد با همکاری جامعه محلی
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجهی به آسیب‌های اجتماعی
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجه به آسیب‌های اجتماعی
  • مهارت‌آموزی ۱۴۹۳ بانوی بیرجندی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای