Web Analytics Made Easy - Statcounter

'برقراری تعادل میان میزان مصرف و حجم منابع آب' نخستین و اساسی ترین گام برای حل بحران کم آبی در اقلیم خشک ایران و رویارویی با پدیده مزمن خشکسالی است.

به گزارش قدس آنلاین، به اعتقاد کارشناسان، برای تحقق این مهم می بایست زنجیره ای از اقدامات طراحی و اجرا شوند که کارآمدترین آنها استفاده از 'فناوریهای جدید' در حوزه آب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین چارچوب 'دومین جشنواره ملی فناوریهای آب با رویکرد توجه به آبهای نامتعارف یعنی آبهای شور و پساب' به همت دانشگاه فردوسی و معاونت فناوری نهاد ریاست جمهوری در مشهد برپا شده است.

رئیس جشنواره ملی فناوریهای آب در حاشیه دومین روز همایش علمی 'دومین جشنواره ملی فناوریهای آب با رویکرد توجه به آبهای نامتعارف یعنی آبهای شور و پساب' گفت: میزان مصرف منابع آبی باید کاهش یابد و یا منابع آب جدیدی پیدا شود اما از آنجا که ممکن است این مهم زمانبر باشد تمرکز بر فناوریهای آب از جمله فناوری بازچرخانی آن در دستور کار قرار گرفته است. به همین خاطر پارسال نخستین جشنواره فناوریهای آب به منظور شتاب بخشیدن به روند حل مشکلات این حوزه در مشهد برگزار شد.

دکتر کامران داوری افزود: امسال نیز دومین جشنواره ملی فناوریهای آب با رویکرد توجه به آبهای نامتعارف یعنی آبهای شور و پساب توسط دانشگاه فردوسی مشهد و با همکاری ۵۰ دستگاه اجرایی و سازمان مردم نهاد در حال برگزاری است.

وی اهداف سه گانه این جشنواره را 'ممانعت از انتقال آلودگی به منابع آب محدود کنونی، بازچرخانی و استفاده مجدد از آب تا حد ممکن و کاهش مصرف آب با استفاده از راههای جدید' اعلام و بیان کرد: در چارچوب این جشنواره سه اقدام موازی شامل 'فعالیت فرهنگی با کمک شهرداری مشهد، فعالیتهای فناورانه که اصل نمایشگاه در همین راستا برگزار می شود و نیز برپایی فن بازار، استارتاپ و جشنواره رویش برای تقدیر از مخترعان و مبتکران توسط معاونت علمی ریاست جمهوری' صورت می گیرد.

رئیس جشنواره ملی فناوریهای آب ادامه داد: برپایی نشستهای علمی بخش دیگری از جشنواره است که در آن بر مسائل جاری و روز کشور و خراسان رضوی در حوزه آب تمرکز می شود. بر این اساس شش نشست برنامه ریزی شده است.

وی گفت: در بخش مخترعان نمایشگاه فناوریهای جدید آب این جشنواره ۳۰ طرح اختراعی در این حوزه عرضه شده که توسط داوران 'بنیاد ملی نخبگان' ارزیابی شده و طرحهای برگزیده به عنوان 'مخترع سطح سه' تحت حمایت این بنیاد قرار می گیرند.

دکتر داوری افزود: در بخش شرکتهای فناور و سرمایه گذار نیز ۲۱ شرکت حضور دارند که اختراعات و کارهای جدید خود را در حوزه آب نظیر ساخت دستگاههای تصفیه، کاهنده مصرف و موارد مشابه به نمایش گذاشته اند و شرکتهای سرمایه گذار نیز این طرحها را برای حمایت و ورود به حوزه فن بازار ارزیابی می کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: جشنواره ملی فناوری های آب فناوری آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۸۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی رصدخانه ی تحقق شعار سال در اتاق بازرگانی سنندج

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، معاون امور اقتصادی استانداری کردستان در جلسه با اعضای اتاق بازرگانی سنندج با اشاره به برنامه ریزی برای حل مسائل کلان استان در حوزه اقتصادی و لزوم اجرای کامل طرح جامع توسعه باشماق گفت: در نشست پیش رو با هیئت دولت مسائل مربوط به تجارت خارجی و بازرگانی و مناطق آزاد، تجاری و اقتصادی استان مطرح و برای آن چاره اندیشی می‌شود.

نوری از ایجاد زنجیره‌های ارزش در حوزه‌های فرش و محصولات صیفی و باغی خبر داد و افزود: زنجیره دام و طیور و گوشت مرغ هم اکنون در استان فعال است و با راه اندازی کارخانجات ذوب آهن زنجیره تولید فولاد نیز در کردستان تکمیل می‌شود.

عبدالملکی رئیس اتاق سنندج هم در ابتدای این جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در این اتاق عنوان کرد: در اتاق سنندج رصدخانه تحقق شعار سال راه اندازی می‌شود.

امانی رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی استان نیز با اشاره به اینکه تفاوت معنادار سرانه زمین‌های صنعتی استان با میانگین کشوری عقب ماندگی صنعت و تولید را در استان به دنبال داشته است گفت: ایجاد شهرک صنعتی مشترک با اقلیم کردستان عراق می‌تواند توسعه تجارت خارجی استان را موجب شود.

دیگر خبرها

  • لزوم هوشیاری در برابر جنگ رسانه / جوانان را با قهرمانان دینی وملی آشنا کنید
  • راه اندازی رصدخانه ی تحقق شعار سال در اتاق بازرگانی سنندج
  • ریشه های عشق در زندگی گرایی ایرانیان / بدیو: عشق در آثار کگور در زندگی رخ می دهد
  • اهتمام مربیان و استاد یاران حلقه‌های صالحین تقویت باور‌های دینی در جامعه
  • مشهد؛ هفتمین ایستگاه جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد
  • جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد برگزار می‌شود
  • وضعیت شناسی دقیق حلقه مفقوده در فعالیت‌های فرهنگی تخصصی است
  • استخراج آب ژرف فرونشست‌ها را افزایش می‌دهد
  • مظلومترین حلقه زنجیره ریلی تولیدکننده واگن است
  • دستورالعمل حمایت از زنجیره‌های ارزش در آذربایجان شرقی تدوین شود