Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@18:07:20 GMT

محمدجواد ظريف به تماشاي «مارموز» نشست

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۸۹۱۴

محمدجواد ظريف به تماشاي «مارموز» نشست

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- اکران خصوصي فيلم سينمايي «مارموز» با حضور محمدجواد ظريف وزير امور خارجه و برخي شخصيت‌هاي سياسي، فرهنگي در کنار عوامل فيلم برگزار شد.

به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگي ايرنا از روابط عمومي فيلم مارموز، کمال تبريزي کارگردان اين اثر سينمايي در آيين اکران خصوصي فيلم که در پرديس کورش برگزار شد، اظهار داشت: مارموز جزء فيلم‌هايي بود که براي گرفتن پروانه نمايش دچار مشکلات عجيب و غريبي شد، کما اينکه در مجموعه فيلم‌هايي که من ساخته‌ام چهار يا پنج فيلم هستند که خيلي سخت توانسته‌ام براي آنها پروانه نمايش بگيرم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: براساس تجربه به تدريج متوجه شدم علت اينکه برخي فيلم‌ها به سختي پروانه نمايش مي گيرند اين است که فيلم‌هايي مانند مارموز که کمي حساسيت برانگيز است را قبل از نمايش عمومي نبايد در جشنواره فيلم فجر نمايش داد.
کارگردان مارموز افزود: جشنواره فيلم فجر تبديل شده به محلي که افرادي از نهادهايي به جز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به تماشاي فيلم‌ها مي‌نشينند و بعد گزارش فيلم و آثار آن را به جاها و نهادهاي ديگر ارائه مي‌کنند و بعد آن نهادها با وزارت ارشاد نامه‌نگاري مي کنند چرا مثلاً فلان فيلم به يک مساله حساس اشاره کرده و يا فلان صحنه چرا در فيلمي وجود دارد.
تبريزي ادامه داد: اين مساله، فيلمسازان را دچار سختي و مشکلات مي‌کند و در راه گرفتن پروانه نمايش دچار مشکل مي‌شوند، البته ما براي فيلم مارموز توانستيم پروانه نمايش را بگيريم و آنچه امشب به نمايش در مي‌آيد تقريباً همان نسخه‌اي است که در جشنواره فيلم فجر نمايش داده شده است.
کارگردان «ليلي با من است» پيشنهاد کرد که اگر فيلم‌هايي همچون «مارمولک» و يا «مارموز» ساخته مي شود که بعضاً موضوعات حساسي دارد اصلا در جشنواره هاي فيلم فجر و يا جشنواره هاي ديگر نمايش داده نشود و مستقيم از توليد به نمايش برسد.
تبريزي به فيلمسازان نيز توصيه کرد اگر فيلمي ساختند که تصور مي‌کنند که براي گرفتن پروانه نمايش دچار مشکل مي‌شوند بهتر است قيد حضور در جشنواره فيلم فجر را بزنند و فيلم‌شان را مستقيم اکران کرده و جشنواره را فراموش کنند.
تهيه‌کننده فيلم نيز در اين برنامه با تشکر از ميهمانان و کساني که در ساخت اين فيلم شرکت داشتند، گفت: اين فيلم را با سختي ساختيم و با سختي پروانه نمايش گرفتيم و اميدوارم در زمان اکران اين فيلم مورد قبول مردم قرار بگيرد و کساني که از سالن خارج مي شوند ديگران را به تماشاي اين فيلم تشويق کنند.
جواد نوروزبيگي ادامه داد: اين فيلم به نوعي حرفها و مطالبات مردم را بيان مي‌کند و اميدوارم ديگران تحمل شنيدن حرف‌هاي فيلم و تماشاي آن را داشته باشند.
محمد بحراني يکي از بازيگران فيلم نيز به طنز گفت: ساخت فيلم کمدي سياسي در اين روزها خيلي سخت است زيرا فضاي اجتماعي و سياسي کشور از هر فيلم کمدي، کمدي‌تر است وفيلم‌ها اصولاً از فضاي واقعي کمي عقب‌تر هستند تا فيلمساز بيايد، يک فيلمي بسازد و حرف جديدي بزند، يک اتفاق جديدتر و بامزه‌تر افتاده است.
آزاده صمدي و رضا ناجي نيز به نمايندگي از بازيگران و عوامل فيلم از حضور ميهمانان تشکر و ابراز اميدواري کردند که فيلم در اکران موفق شود.
اجراي اين برنامه را مژده لواساني برعهده داشت و گروه بمراني قبل از نمايش فيلم قطعاتي از موسيقي فيلم را به صورت زنده اجرا کرد.
در اين مراسم شخصيت‌ها و افرادي همچون محمدجواد ظريف وزير امور خارجه، معصومه ابتکار معاون رئيس جمهوري در امور زنان و خانواده، حجت‌الاسلام احمد مازني نماينده مجلس، ابراهيم اصغرزاده، مصطفي تاج زاده، محمدصادق رنجکشان، داريوش فرضيايي، جواد رضويان، هليا امامي، مهدي قديانلو، ليلا زارع، سامان سالور، سميرا حسن‌پور، عليرضا رئيسيان، مسعود عطيابي، سعيد سعدي، رضا ناجي، آزاده صمدي، زهره سادات هاشمي، زهره حميدي، محمدرضا تقي‌پور مدير موزه صلح، شقايق فراهاني و کاردار فرهنگي ژاپن حضور داشتند که به دليل استقبال ميهمانان نمايش اين فيلم در دو سالن مجزا انجام شد.
اکران عمومي فيلم سينمايي مارموز از 21 آذر در سينماهاي سراسر کشور آغاز مي شود.
فراهنگ**9246** 1055
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۸۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید

به گزارش خبرگزاری مهر، صحرا فتحی، نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر، پس از ۵ سال دوری از صحنه، نمایش «هواخوری»، جدیدترین نمایشنامه خود را به صحنه خواهد آورد.

«هواخوری»، خرداد ۱۴۰۳ در یکی از سالن‌های نمایشی تهران روی صحنه خواهد رفت. این اثر نمایشی هم‌اکنون پس از دریافت مجوز، روزهای تمرین را پشت سرمی‌گذارد.

صحرا فتحی، نویسندگی، کارگردانی، بازیگری و تهیه‌کنندگی نمایش‌های «مار بازی»، «پونز»، «شبکاری»، «تئاتر بد»، «آوازه خوان طاس»، «ولپن»، «دکلره»، «سرگرم خودت بودی»، «آتن، مسکو»، «خانه زاد» و... همچنین فیلم‌های کوتاه «زنی که شاعر بود»، «به دریا خوش آمدی» و «بلعیده شده» و نگارش چند فیلمنامه بلند را در کارنامه هنری خود دارد.

این بازیگر و کارگردان با نمایش‌های «دکلره» و «شبکاری» هم در شهرهای مختلف کانادا نیز به اجرا پرداخته است.

صحرا فتحی جایزه بهترین فیلم خارجی در نهمین دوره جشنواره فیلم زنان کالیفرنیا آمریکا با فیلم «زنی که شاعر بود» را دریافت کرده است. همچنین در هفتاد و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن حضور داشته و از ۱۰ جشنواره مطرح بین‌المللی جایزه بهترین بازیگر و کارگردانی را دریافت کرده است.

اطلاعات تکمیلی نمایش «هواخوری» به‌زودی منتشر خواهد شد.

کد خبر 6087516 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • نمایش وحدت و همدلی با برگزاری جشنواره اقوام در بندرترکمن
  • نشست نقد و بررسی نظام تنظیم‌گری شبکه نمایش خانگی
  • «مست عشق» و رکورد تازه در سینمای ایران / یک فیلم غیرکمدی به صدر جدول فروش روزانه رسید
  • «مست عشق» و یک رکورد تازه در سینمای ایران / یک فیلم غیرکمدی به صدر جدول فروش روزانه رسید
  • «مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست
  • پاکستان؛ فرصتی طلایی برای اکران و تولیدات مشترک سینمایی
  • اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • «پرویز خان» در بخش نمایش خانگی اکران خواهد شد