Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرزاد حمیدی اظهار کرد: زنگ مدرسه در مدارس مخصوصا در مدارس دخترانه تقویت شده در صورتی که در کلاس یازدهم زنگ تربیت بدنی ۱ ساعت شده بود و در کلاس پیش دانشگاهی برای آمادگی کنکور این زنگ حذف شده بود، اما در بازنگری برنامه‌های متوسطه دوم با سیاست‌های وزارت خانه و در راستای سلامت و شاد سازی مدارس در متوسطه ساعت درس تربیت بدنی یازدهم به ۲ ساعت افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمیدی در ادامه بیان کرد: از اول مهر کلاس دوازهم به جای پیش در تمام مدارس و در کلاس‌های دوازدهم کاردانش و دبیرستان و این‌ها دانش آموزان کبالس تربیت بدنی دارند و این سه ساعت احیا شد و هیچ تقلیلی نداشته ایم.

وی در ادامه با اشاره به اجرای برنامه جامعه ملی طرح نماد گفت: نماد یا نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان ظرفیت بزرگی را برای ایجاد یک ماتریس بین تمام ارکان به وجود آورده در تلاشیم این طرح را گسترش دهیم.

معاون امور تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش درباره آموزش‌های ارتقایی اظهار کرد: این آموزش‌ها برای توانمند سازی والدین معلمان و آگاه سازی دانش آموززان در عرصه مدارس کشور مدنظر است و برای این کار توانستیم سه کتلاب پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سه مقطع ابتدایی متوطسه اول و دوم با همکاری سازمان پژوهش تدوین شده است. این کتاب‌های در تمام مدارس توزیع شده و با تشخیص مدیر مدرسه؛ معلمی که می‌تواند اثر بخشی بیشتری داشته باشد با برنامه‌های درسی که آموزش داده می‌شود تلفیق می‌شود. در وهله اول یک معلم در هر مدرسه می‌تواند این پیام ها را منتقل کند در هر کتاب ۱۴ درس پبیش بینی شده و به صورت درسنامه نوشته شده است.

حمیدی در ادامه بیان کرد: در حوزه مطالعات اجتماعی در کلاس ششم، هفتم و هشتم جزو کتاب‌های درسی آمده و بیش از ۷۰ جزوه و کتاب ویژه آموزش ارتقایی به اسم آسیب‌های مختلف که در مدرسه وجود دارد نوشته شده و زیر چاپ هست.

حمیدی در ادامه اظهار کرد: سمانه ملی نماد در مدارس ایجاد شده است؛ که بین مدارس و مدیران مدارس غربالگری ملی اتفاق بیافتد که این غربالگری در ۶ پایلوت بررسی، اجرا و نهایی و به روز شده است.

معاون امور تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش افزود: نماد داری زیر ساخت آموزش‌های ارتقایی، زیر ساخت ابزار‌های غربال گری و زیر ساخت‌های سامانه نماد است که در آن با ابزار‌های شناسایی و غربالگری دانش آموزان پر خطر شناسایی شوند. در این حوزه مددکاری اولیه ابتدائا در خود مدرسه توسط مشاورین به دانش آموزان ارائه می‌شود، ولی اگر این مشاوره‌ها جواب نداد این دانش آموزان پرخطر به مراکز بهزیستی و وزارت بهداشت معرفی می‌شوند.

حمیدی بیان کرد: اگر برخی از دانش آموزان به معاضدت حقوقی یا انتظامی برای مشاور‌های تخصصی‌تر نیاز داشته باشند به مراکز تخصصی‌تر معرفی می‌شوند.

معاون امور تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش بیان کرد: وی با بیان اینکه این طرح در شورای عالی اجتماعی کشور مطرح شده است اضافه کرد: کمیته پیشگری از آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان در حال فعالیت در تهران و کلیه شهرستان‌ها است که با شناسایی مدارس پر خطر تمرکز را روی این مدارس می‌گذارد و هم از طریق مددکاری و کمک کرفتن دستگاه‌های زیربط ماتریس همکاری تنگتنگی بین دستگاه‌های مختلف ایجاد کرده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مدرسه مدارس دخترانه کنکور سلامت دانش آموزان جامعه آموزش و پرورش والدین معلم بهزیستی وزارت بهداشت آموزش و پرورش بهزیستی کنکور معاون والدین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۸۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت

          به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.    مجید فدوی روز پنج شنبه افزود: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.   وی ادامه داد: برای هوشمند سازی هر کلاس درس به صورت متوسط ۳۲۰ میلیون ریال هزینه شده است.   رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: ۴۲ مدرسه در مناطق شهری و روستایی این شهرستان با مشارکت خیران و اعتبارات نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس در یک سال گذشته بازسازی شدند.   فدوی سر و سامان دادن به ۶۵ ملک مازاد آموزش و پرورش، توجه ویژه به حوزه تربیت بدنی و نصب ۶ چمن مصنوعی را از مهمترین اقدامات آموزش و پرورش گناباد در این مدت برشمرد.   کلاس های هوشمند فرصت های یادگیری بیشتری را برای دانش آموزان فراهم، فرآیند یادگیری را سرگرم کننده و به دانش آموزان کمک می کند فناوری های جدید را بهتر فرا بگیرند و در مجموع در ارتقاء بهره وری آموزشی و مشارکت پذیری آنان نقش مهمی دارند.   از مجموع ۱۷ هزار و ۶۱۴ دانش آموز که در ۹۱۱ کلاس درس و ۲۲۴ مدرسه در مناطق شهری و روستایی گناباد شاغل به تحصیل هستند، ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره اول متوسطه و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره دوم متوسطه هستند.   هشت هزار و ۸۳۶ نفر از دانش آموزان در مدارس دولتی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در مناطق روستایی، ۹۲۷ نفر در مدارس شاهد و بقیه در مدارس استثنایی و غیرانتفاعی به تحصیل اشتغال دارند.   مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر