Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@17:53:25 GMT

راه‌اندازی اولین تراموای کشور در رشت

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۸۹۴۴

راه‌اندازی اولین تراموای کشور در رشت

مدیر کل دفتر حمل ونقل ریلی درون شهری سازمان شهرداری‌ها آخرین وضعیت تراموای رشت را تشریح کرد.

حسین رجب صلاحی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه رشت اولین شهر کشور است که تراموا در آن راه‌اندازی می‌شود، اظهار کرد: سازمان شهرداری‌ها با حساسیت بیشتری فرآیند انتخاب مشاور و انجام مطالعات این پروژه را در نظر دارد و براساس آن مشاور بهرو پس از انجام مناقصه به عنوان مشاور طرح انتخاب شد که در حال اجرای طرح مطالعاتی تراموا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر حمل ونقل ریلی درون شهری سازمان شهرداری ها با اشاره به اینکه مشاور پروژه چندماهی است فعالیتش را آغاز کرده و این پروژه در حال مطالعه اولیه است، گفت: جلسات متعددی با مدیران استانی و شهری رشت برگزار شد که براساس اطلاعات اولیه اجرای این پروژه حدودا 250 میلیون یورو هزینه دارد.

وی ادامه داد: طول مسیر مطالعه شده در شهر رشت برای اجرای خطوط مترو 16کیلومتر به صورت رفت و برگشت است که در صورت اجرای آن حجم زیادی از ترافیک شهری کاهش می یابد.

رجب صلاحی در پایان اظهار کرد: بر اساس قانون حمایت از سامانه حمل ونقل ریلی دولت 50 درصد هزینه های مترو در شهرها را تقبل و از طرق مختلف به شهرها کمک می کند. بر همین اساس به شهرداری رشت پیشنهاد داده شده که بحث تامین واگن تراموا را از طریق قانونی و از محل اعتبارات دولتی پیگیری کند تا بتوان نسبت به اجرای عملیات عمرانی و تامین برخی تجهیزات شهری مورد نیاز  این پروژه در اسرع وقت امیدوار بود.

انتهای پیام   

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تراموا قطار شهري وزارت كشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۸۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پروژه‌های شهری طبق مصوبه

نیکونژاد رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر یزد، طرح تحقیق و تفحص در قسمت انتهایی بلوار مرحوم ابوترابی مبنی بر بررسی تطبیق طرح اجرایی با طرح مصوب، به کمیسیون نظارت و حقوقی شورا واگذار گردید و این طرح در دستور کار کمیسیون قرار گرفت.

وی افزود: موضوع درچندین جلسه کمیسیون به صورت میدانی و ستادی با حضور شهردار وقت و شهردار فعلی منطقه ۳ همچنین مدیر املاک وقت و فعلی منطقه و سایر مدیران شهرداری دخیل در موضوع مطرح و بررسی‌های لازم صورت گرفت.

به گفته او: با بررسی کلیه سوابق، مستندات و مکاتبات موجود از سال ۱۳۷۷ تاکنون و تشکیل جلسه کمیته نظارت با حضور مدیران ادارات بازرسی، حقوقی و حراست شهرداری و احصاء اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته و همچنین بررسی تطبیق یا عدم تطبیق طرح اجرایی با طرح مصوب بلوار مذکور، گزارش اولیه آن آماده شده که پس از نهایی شدن، گزارش مبسوط آن به صحن علنی شورا جهت تصمیم گیری ارسال خواهد شد.

لازم به ذکر است رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد ضمن تاکید بر نظارت جدی و موثر بر اجرای پروژه‌ها بر اجرای پروژه‌های شهری طبق طرح مصوب اصرار ورزید.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تکمیل پروژه‌های عمران شهری «دیلم » تسریع می‌شود
  • بازآفرینی ۵۰۰۰ مترمربع از میدان ساعت تبریز
  • اجرای ۳۰ پروژه بازآفرینی شهری در شهرکرد
  • بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت به کجا رسید؟
  • تملک مغازه‌های قبرستان نو در گام نهایی/ ۷۰ مغازه تخریب شد
  • اجرای پروژه‌های شهری طبق مصوبه
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی شهری پایتخت
  • زیرساخت‌های شهری برای مهار تورم و جهش تولید باید تقویت شود
  • حذف خط دوم متروی قم با اجرای مونوریل
  • راه‌اندازی ۹ پروژه مهم کرمانشاه منوط به مصوبه شورای شهر است