Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا؛ مجید یزدان پناه روز سه شنبه در نشست کارگروه برنامه انسداد مبادی بی سوادی و پوشش تحصیلی کامل دانش آموزان در سرسرای اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش استان ، به دستورات و آموزه‌های دینی در خصوص اهمیت سواد و تحصیل اشاره کرد و افزود: رسول اکرم (ص) اسیران جنگی را به شرط باسواد کردن هر فرد مسلمان آزاد می‌کردند که این موضوع بیانگر اهمیت بحث سواد در دین مبین اسلام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به نیاز اصلی جامعه‌ که توسعه همه‌ جانبه، پایدار و متوازن در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و علمی است ، اشاره کرد و افزود: در این راه، آموزش نیروی انسانی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
وی اظهار داشت: دانایی مهمتر از مسائل دیگر در زندگی افراد است و توانایی ثمره اصلی دانایی است که امیدوارم با افزایش سطح دانش و آگاهی افراد شاهد موفقیت‌های بیشتر برای کشور عزیزمان باشیم.
او تصریح کرد در ایران اسلامی، نباید یک دانش آموز، یک استعداد، یک فردی که ممکن است در آینده مفید باشد و گرهی از مشکلات را باز کند به دلیل اینکه در روستا یا در خانواده‌ای فقیر و یا با کمبود امکانات زندگی می‌کند، از حق انسانی و از بروز توانایی‌های و استعداد خود، باز بماند.
وی شناسایی و احصاء بازماندگان از تحصیل را مهمترین کار دانست و افزود: این کار نیازمند همراهی و همدلی ارگان‌های دیگر از جمله دانشگاه علوم پزشکی، کمیته امداد، بهزیستی ثبت احوال و سایر دستگاه‌های دست‌اندر کار است و آموزش و پرورش به تنهایی متولی شناسایی و جذب دانش آموزان باز مانده از تحصیل نیست.
مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه به موفقیت‌های آموزش و پرورش استان و رتبه اول کشوری و جهش بی‌سابقه در این خصوص اشاره کرد و از همراهی مدیر کل بهزیستی استان در این مورد تقدیر کرد.
وی جامعه توانمند و پیشرفته را در سطح سواد و دانش افراد آن جامعه توصیف کرد و افزود: کشورهای پیشرفته جهان به این نتیجه رسیده اند که آموزش در اولویت است و روی این مهم سرمایه گذاری کردند و حتی بسیاری از این کشورها که نفت و گاز و منابع طبیعی ندارند، بخاطر توجه ویژه به امر آموزش، جهش علمی و پیشرفت اقتصادی چشمگیر داشته‌اند.
وی به عوامل علل ترک تحصیل دانش‌آموزان دردوره‌ ابتدایی براساس بررسی های به عمل آمده در استان اشاره کرد و گفت: براساس آمارها، فقر اقتصادی خانواده و بهره ‌گیری از نیروی کار کودکان، عدم انگیزه دانش آموزان به تحصیل، معلولیت کودکان، ازدواج زودهنگام دختران بخصوص در مناطق روستایی و عشایری، اعتیاد و متارکه والدین و عدم داشتن سرپرست مناسب از عوامل اصلی ترک تحصیل در دانش آموزان است.
وی به اقدام های خوب آموزش و پرورش استان با کمک سایر دستگاه‌ها در راستای جذب و شناسایی دانش ‌آموزان دور از تحصیل اشاره کرد و گفت: با تلاش آموزش و پرورش استان زمینه جذب دوباره آنها فراهم شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه به راهکاری دیگر از جمله جلوگیری از ترک تحصیل پیش از پایان دوره ابتدایی از طریق تشکیل کلاس های تقویتی و جبرانی (طی سال تحصیلی)، ایجاد سامانه جامع آماری به منظور ردیابی کودکان لازم التعلیم با همکاری مراجع آماری درون و برون سازمانی در استان، توسعه خدمات درمان و بهبود اختلالات یادگیری و مراکز مشاوره خانواده با توسعه مشارکت های برون سازمانی، حمایت مالی از دانش آموزان اقشار آسیب پذیر با هدف نگهداشت آنان در مدرسه و پیشگیری از ایجاد ترک تحصیل جدید اشاره کرد.
وی افزود: با تهیه ملزومات آموزشی و به کارگیری راهکارهای جدید و ابتکاری در شناسایی و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل و تارکین مناطق، شهرستان‌ها و نواحی استان در دوره‌ی ابتدایی با توجه به ویژگی‌ها و قابلیت‌های استان با تاکید بر استفاده از راهکارهای تشویقی و تامین سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان مناطق محروم، در این زمینه گام های خوبی برداشته‌ایم.
استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت در 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا دارد.
در این استان 325 هزار دانش آموز مشغول به تحصیل هستند.
3033/8066
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف آموزش و پرورش استان اداره کل آموزش و پرورش استان ازدواج جهان فقر منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۸۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط استفاده دانش‌آموزان از "تک‌ماده" امتحانات نهایی

براساس اعلام آموزش و پرورش، شرط ۲ عنوان درس نهایی و دو عنوان درس غیرنهایی برای استفاده از تک‌ماده حذف شد و دانش آموزان می‌توانند تا ۴ درس را بدون درنظر گرفتن نهایی و یا غیرن‌هایی تک ماده کنند.

به گزارش ایرنا، در این راستا، محمود امانی طهرانی امروز درباره امکان تک‌ماده در امتحانات نهایی دانش‌آموزان اظهار کرد: پیشتر گفته شده بود که ۲ درس با امتحانات نهایی و ۲ درس با امتحانات غیرن‌هایی می‌توانند از تک ماده استفاده کنند، اما پس از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و نهایی شدن همه امتحانات دوره متوسطه دوم، استفاده از تک ماده برای ۴ درس امتحان نهایی میسر شد.

وی افزود: بسیاری از مصوبات اخیر در باب ایجاد سابقه تحصیلی در جهت تسهیل مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره سنجش و پذیرش دانشجو است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: ضوابط در آیین نامه آموزش دوره دوم متوسطه مشخص شده است که ۲ درس از امتحانات نهایی و ۲ درس در امتحانات داخلی مدرسه بود، اما اکنون همه امتحانات از داخلی تبدیل به نهایی شده است و در واقع این یک مصوبه ویژه به حساب نمی‌آید.

دیگر خبرها

  • آمادگی آذربایجان‌غربی برای میزبانی از رویدادهای ملی ورزش دانش آموزی
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • آذربایجان غربی برای میزبانی از رویداد‌های ملی ورزش دانش آموزی آمادگی دارد
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • شرایط استفاده دانش آموزان از " تک ماده " امتحانات نهایی
  • شرایط استفاده دانش‌آموزان از "تک‌ماده" امتحانات نهایی
  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه
  • دانش آموزان صدر نشین مهارت آموزی در خراسان جنوبی
  • ساخت ۵۵ زمین چمن مصنوعی و استخر دانش‌آموزی طی دو سال گذشته
  • آغاز مرحله دوم المپیاد دانش‌آموزی در استان اصفهان