Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@07:25:22 GMT

کاهش حجم حریق در جنگل های طارم

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۹۱۰۲

کاهش حجم حریق در جنگل های طارم

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ "قدرت اله مهدیخانی"، مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین درحاشیه بازدید یکروزه از منطقه طارم به همراه مدیر کل منابع طبیعی استان و در راستای بازدید از پروژه های در حال انجام مانند احداث پایگاه دیده بانی و نصب دوربین  و نیز عرصه های منابع طبیعی  منطقه صورت گرفت، اظهار داشت: با عملکرد مناسب، حجم حریق در جنگل ها و مراتع منطقه طارم کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین بیان داشت: با استفاده از تجهیزات، برنامه های آموزشی و فرهنگ سازی، حجم حریق ها در جنگل ها و مراتع منطقه طارم از سال گذشته تا کنون از 250 هکتار به 90 هکتار کاهش یافته است.

وی اذعان کرد: غنی ترین منابع جنگلی استان در منطقه طارم واقع شده و برخی گونه های گیاهی آن بسیار کمیاب بوده و حفظ و صیانت ازین گنجینه های ارزشمند یکی از اولویت های ارگانهای ذیربط است.

این مقام مسئول ادامه داد: متاسفانه در گذشته حریق های متعددی که غالبا منشا انسانی داشتند، حجم زیادی ازاین جنگلها و مراتع را از بین برده و خسارت زیادی را به استان وارد کرده است.

مهدیخانی گفت: در سالهای اخیر با اهتمام ویژه ارگانها، به ویژه منابع طبیعی ، مدیریت بحران و...گام های موثری در نجات این جنگلها برداشته شده است.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان قزوین جنگل دوربین فرهنگ سازی مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۹۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور آتش نشانان قزوینی در ۲۶۸ عملیات طی فروردین ماه

حمیدرضا ململی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره عملکرد آتش نشانی قزوین در فروردین ماه سال جاری اظهار کرد: آتش نشانان قزوینی در فروردین سال جاری در ۲۶۸ عملیات حضور داشته‌اند.

وی افزود: تماس‌های مردمی با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی قزوین در فروردین ماه سال ۱۴۰۳، آتش نشانان را به ۲۶۸ عملیات مختلف امداد نجات و اطفا حریق رهسپار کرد که آتش نشانان با اقدام سریع و اعزام به موقع نسبت به رفع خطر و ایمن سازی محل حادثه اقدام کردند.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی قزوین با بیان اینکه از مجموع عملیات‌های انجام شده ؛۱۷۴ مورد مربوط به حوادث بوده که از این مقدار بیشترین آمار مربوط به حوادث آسانسور بوده افزود: خوشبختانه ۱۱۲ نفر در این عملیات‌ها نجات یافته‌اند.

ململی ادامه داد: همچنین آتش نشانان ایستگاه‌های ۱۰ گانه این سازمان در ۹۴ عملیات اطفای حریق نیز طی ماه گذشته حضور داشته‌اند که بیشترین آمار با ۲۵ مورد متأسفانه مربوط به حریق منازل مسکونی بوده است.

سرپرست سازمان آتش نشانی قزوین رعایت توصیه‌های ایمنی را در کاهش وقوع حوادث و حریق بسیار مؤثر دانست و افزود: قطع نمودن انشعابات اصلی برق و گاز در هنگام خروج طولانی مدت از منزل و داشتن یک کپسول خاموش کننده می‌تواند تأثیر بسزایی در کاهش خسارات مالی و حتی جانی برای شهروندان داشته باشد.

کد خبر 6087284

دیگر خبرها

  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • حضور آتش نشانان قزوینی در ۲۶۸ عملیات طی فروردین ماه
  • ۱۶ هزار تن سیر در طارم برداشت می‌شود
  • عشایرنقده ؛آماده کوچ به مراتع میانبند
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور
  • ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار چیست؟
  • کاهش تولید علوفه در کشور بر اثر کمبود بارش ها
  • احداث آتش بُر در روستای بیشه لرستان
  • چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌روی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد