Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@11:34:34 GMT

یک عاشقانه قزاقی

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۹۱۲۰

یک عاشقانه قزاقی

قوم قزاق مراسم ازدواج را در دو شب برگزار می‌کنند؛‌ یعنی دو شب جشن با اجرای کامل آداب و رسوم که هنوز رنگ مدرنیته را به خود نگرفته و کاملا سنتی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، قزاق‌محله نام محله‌هایی در سه شهر گرگان، گنبد کاووس و بندر ترکمن در استان گلستان است که محل‌های اصلی سکونت و زندگی این گروه از مردم قزاق در ایران به شمار می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قزاق‌محله گرگان در مرکز این شهر قرار دارد و یکی از هفت محله قدیمی شهر محسوب می‌شود.

مراسم ازدواج‌ قزاق‌های ایران پر از نقش و رنگ و آغشته به اصالت است و احترام به بزرگ‌ترها در مراسم ازدواج برای آنها اهمیت ویژه‌ای دارد؛ به طوری که عروس و داماد در طول مراسم که در دو شبانه‌روز برگزار می‌شود، با هر بار حضور بزرگ‌ترهای فامیل به مجلس باید از جای خود بلند شوند و به احترام آنها خم شده و با اجازه آنها دوباره بنشینند.

مراسم ازدواج قزاق‌های ایران با دعای خیر بزرگ‌ترها برای عروس و داماد آغاز می‌شود و خانواده‌ها برای یکدیگر خلعتی می‌برند. عروس قزاق اجازه ندارد لباس‌های عروسی امروزی بر تن کند و باید لباس‌های سنتی قومش را بپوشد. او در مراسم ازدواجش توسط بزرگ‌ترها نصیحت می‌شود او هم پس از نصیحت‌شدن به نشانه‌ احترام مقابل آنها خم می‌شود. مراسم ازدواج با پختن شیرینی‌ها و غذاهای محلی همراه است که پخت و پز آنها به صورت گروهی توسط اقوام و آشنایان انجام می‌شود.

در بعد از ظهر روز اول عروسی، داماد موظف است که به همراه عروس خود دختران فامیل را به جنگل ببرد و با شیرینی و شربت از آنها پذیرایی کند.

مراسم عروسی به جشن و پایکوبی عروس و داماد ختم می‌شود و سپس آنها راهی خانه بختشان خواهند شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۹۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) رازگشایی از نامه به رائفی‌پور تا اشک‌های عاشقانه امیرعلی نبویان برای بهار

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • معصومه حائری، عروس امام خمینی درگذشت
  • عروس بزرگ امام خمینی درگذشت؛ معصومه حائری که بود؟
  • عروس بزرگ امام خمینی درگذشت /معصومه حائری که بود؟
  • عروس امام خمینی درگذشت؛ معصومه حائری که بود؟
  • داستان عاشقانه سمی یک پروانه!
  • (ویدیو) رازگشایی از نامه به رائفی‌پور تا اشک‌های عاشقانه امیرعلی نبویان برای بهار
  • فیلم/ حضور رئیس جمهور در مراسم افتتاح طرح بزرگ برق آبی اوماتویا
  • آن‌سوی تاریخ نصف‌جهان به روایت میراث ناملموس
  • وام بزرگ ۳۰۰ میلیون تومانی را از این بانک‌‎ها دریافت کنید
  • رونمایی از کتاب آقا داماد در سمنان