Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم منتخب کشتی مازندران در شرایطی با ۷ کشتی‌گیر در جام جایزه بزرگ آلانز شرکت کرد که تنها جابر صادق‌زاده توانست از کشتی‌گرفتن با روس‌ها تجربه کسب کند. ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲ ورزشی کشتی و وزنه برداری نظرات - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، جام جایزه بزرگ آلانز روزهای شنبه و یکشنبه با حضور کشتی‌گیران پرشمار روسیه و همچنین تیم‌های ایران، گرجستان، آمریکا، آذربایجان، ازبکستان، قزاقستان، مغولستان، بحرین، بلاروس و آلمان در ولادی قفقاز برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدباقر یخ‌کشی در 61 کیلوگرم، محمد یوسفی در 70 کیلوگرم، حسین الیاسی در 74 کیلوگرم، امید حسن‌تبار و علی سوادکوهی در 79 کیلوگرم، مرتضی رضایی در 92 کیلوگرم و جابر صادق‌زاده در 125 کیلوگرم 7 کشتی‌گیر مازندرانی اعزامی به این رقابت‌ها بودند.

در حالی که رو‌س‌ها متعهد شده بودند که هزینه کامل 10 کشتی‌گیر ایران را همراه با کادر مربیان بپردازند، اما به دلیل نزدیکی این رقابت‌ها با لیگ جهانی کشتی آزاد، در نهایت 7 کشتی‌گیر روانه ولادی قفقاز شدند. ضمن اینکه روس‌ها ابتدا از حسن یزدانی دعوت کرده بودند که به عنوان میهمان ویژه راهی روسیه شود که وی به دلیل خستگی ناشی از حضور در مسابقات جهانی بوداپست، این دعوت را رد کرد. فدراسیون کشتی روسیه سپس از رضا یزدانی دعوت کرد که میهمان ویژه این رقابت‌ها باشد که این کشتی‌گیر مازندرانی هم دعوت روس‌ها را نپذیرفت.

فدراسیون کشتی این سفر را به خاطر قهرمانی در مسابقات کشوری به مازندرانی‌ها واگذار کرد، در حالی که می‌شد استفاده بهتری از چنین فرصتی کرد و نفرات مستعد و آینده‌دار سایر استان‌ها را نیز در قالب تیم منتخب روانه ولادی قفقاز کرد.

باوجودی که چندی قبل از آن تیم منتخب کشتی ایران با هدایت غلامرضا محمدی در جام آلروسا به مقام قهرمانی رسید، اما تیم مازندران عملکرد ضعیفی در جام جایزه بزرگ آلانز داشت و غیر از جابر صادق‌زاده که به فینال رسید و همچنین محمد یوسفی که در دور اول حریف گرجستانی‌اش را شکست داد، سایر نفرات بیشتر از یک دور کشتی نگرفتند و همه مغلوب حریفان کم نام و نشان خود شدند.

نفرات برتر کشتی آزاد جام آلانز مشخص شدند/ صادق‌زاده، تنها مدال‌آور ایران

 

یخ‌کشی و مرتضی رضایی که همراه با جابر صادق‌زاده به دور دوم مسابقات رسیدند نیز به این دلیل بود که با قرعه استراحت مواجه شدند. مرتضی رضایی در دور دوم به دلیل عدم حضور حریفش روی تشک برنده اعلام شد اما در مصاف با شریف‌اف آذربایجانی از ناحیه زانو آسیب دید که احتمال پارگی رباط وجود دارد.

بر این‌ اساس تیم منتخب مازندران تنها به یک مدال نقره رسید و جابر صادق‌زاده که در فینال مغلوب گنو پتریاشویلی شد، جایزه دو هزار دلاری مسابقات را از آن خود کرد، اما سایر نفرات نتوانستند کاری از پیش ببرند.

انتهای پیام/

R1015135/P1015135/S3,29/CT1 واژه های کاربردی مرتبط کشتی آزاد کشتی ایران کشتی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشتی آزاد کشتی ایران کشتی کشتی آزاد کشتی ایران کشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۹۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مختاری حضور در جام تختی را هم از دست داد

مدعی وزن ۷۷ کیلوگرم استان فارس اجازه کشتی گرفتن در جام تختی کشتی فرنگی را نخواهد داشت. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی روزهای 6 و 7 اردیبهشت ماه در شهر اهواز برگزار می‌شود. محمدرضا مختاری که یکی از مدعیان جدی وزن 77 کیلوگرم کشتی فرنگی برای شرکت در مسابقات کسب سهمیه یا قهرمانی آسیا بود، شرکت در این رقابت‌ها را هم به دلیل ادامه تعلیقش از دست داد.

ناگفته‌های مختاری از کشتی جنجالی با حریف ترک: کارشان زشت بود/ روی پله‌ها هُلم دادند

 

این کشتی‌گیر در جام وهبی‎‌امره ترکیه بعد از غلبه بر امین کاویانی‌نژاد که دور قبلی امیر عبدی را برده بود، در نیمه نهایی مقابل حریفی از ترکیه قرار گرفت که این مبارزه با زد و خورد همراه شد.

از سوی میزبان رقابت‌ها، مختاری و کشتی‌گیر ترک دیسکالیفه شده و هر دو حضور در مرحله بعدی را از دست دادند و بین کشتی‌گیرانی که مغلوب این دو نفر شده بودند، مبارزه برگزار شد تا در نهایت کاویانی‌نژاد قهرمان این رقابت‌ها شود.

در حالی که عنوان شده بود این کشتی‌گیر از سوی اتحادیه جهانی با محرومیت مواجه خواهد شد، این اتفاق تاکنون رخ نداده است، اما مختاری بلافاصله از سوی فدراسیون کشتی تعلیق شده و به این ترتیب بازنده‌های او که به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم کاویانی‌نژاد و عبدی بودند، به مسابقات گزینشی قاره‌ای و قهرمانی آسیا اعزام شدند.

مختاری با وجودی که امید داشت تعلیقش به اتمام رسیده و بتواند بار دیگر وارد چرخه انتخابی وزن 77 کیلوگرم شود، اما اجازه شرکت در جام تختی را هم نخواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یونس امامی به المپیک رسید
  • جوان به المپیک نرسید
  • احمد محمدنژاد سهمیه المپیک نگرفت
  • مختاری حضور در جام تختی را هم از دست داد
  • کشف بیش از ۲ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون تایباد
  • برترین کاراته‌کا‌های ایران مشخص شدند
  • درخشش کاراته کا‌های مازندرانی در مسابقات قهرمانی کشور
  • قهرمانی ایران در رقابت‌های کشتی جام عبداله موحد
  • ایران، قهرمان رقابت‌های کشتی آزاد نوجوانان جام عبداله موحد
  • معرفی قهرمانان کاراته بزرگسالان کشور در همدان