Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام پرهیزگار گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از مهم ترین نهادهای موثر در جریان‌سازی فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه‌های گوناگون به ویژه اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی اسلامی- ایرانی و اعتماد به جوانان و گروه‌های مردم‌نهاد و خودجوش فرهنگی هستند.

«حجت‌الاسلام علیرضا پرهیزگار» در گفت‌وگو با خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه نهادسازی مستمر یکی از لوازم موفقیت هر ساختار و جامعه ای است، گفت: مساجد نیز به عنوان اصلی ترین و مهم ترین مرکز نشر آموزه های دینی باید همواره به فکر نهادسازی و تشکیل مجموعه های جدید باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: وجود واحدهای مختلف و متنوع در نهاد مهم و اثرگذاری به نام مسجد موجب می شود گروه های بیشتری از مردم جذب مساجد شوند.

 

امام جماعت مسجد بقیه الله(عج) اظهار کرد: تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری در کنار فعالیت پایگاه های بسیج و مراکز قرآن و عترت(ع) موجب جذب آحاد مردم به ویژه قشر خاکستری می شود.

 

وی گفت: برخی از افراد به هر دلیلی، شاید علاقه ای به فعالیت در کانون‌های فرهنگی هنری یا پایگاه های مقاومت بسیج ندارند در چنین شرایطی وجود چندین نهاد در یک مسجد موجب می شود افراد به ویژه نوجوانان و جوانان با سلایق، باورها و نظرات مختلف بتوانند در یکی از این نهادها عضو شوند.

 

این استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: رویکرد ما در مسجد بقیه الله(عج) فعالیت هماهنگ و اشتراک مساعی میان همه نهادها به ویژه کانون فرهنگی هنری و بسیج است و همین موضوع موجب جذب تعدادی قابل توجهی از کودکان، نوجوانان و جوانان به این مسجد شده است.

 

 

پرهیزگار تاکید کرد: کانون‌های فرهنگی هنری یکی از مهم‌ترین نهادهای موثر در جریان‌سازی فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه‌های گوناگون به ویژه اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی اسلامی-ایرانی، اتکا به توان داخلی و اعتماد به جوانان و گروه‌های مردم‌نهاد و خودجوش فرهنگی است، همچنان که نسل جوان، اکثریت اعضای این کانون‌ها را تشکیل می‌دهند.

 

وی در ادامه درباره فعالیت های مسجد بقیه الله(عج) گفت: جلسات تفسیر قرآن کریم همه روزه بین دو نماز مغرب و عشاء و با سخنرانی من در این مسجد برگزار می شود، البته زمان این جلسات کوتاه است تا همه نمازگزاران از نکات تفسیر قرآن استفاده کنند.

 

 

پرهیزگار در ادامه با بیان اینکه بازسازی مسجد بقیه الله(عج) از سال 1395 آغاز شده است، اظهار کرد: متاسفانه این کار با کندی پیش می رود زیرا برخی از دستگاه ها و افرادی که قول تامین منابع مالی برای تکمیل این پروژه را داده اند تاکنون همکاری لازم را نداشته اند.

 

وی گفت: تکمیل بازسازی و تجهیز مسجد بقیه الله(عج) می تواند برخی از مشکلاتی که در رفت و آمد برخی از افراد به ویژه کهنسالان به وجود آمده است برطرف کند و شاهد رونق بیشتر برنامه های دینی و فرهنگی در این مسجد باشیم.

 

یادآور می شود، علیرضا پرهیزگار در سال 1393 از سوی مرکز رسیدگی به امور مساجد به عنوان امام جماعت مسجد بقیه الله(عج) خیابان شوش شرقی انتخاب شد.

 

 

 

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: خراسان جنوبي بیرجند معاون اول رئیس جمهور خبرگزاری شبستان بجنورد خراسان شمالی معلولان اصفهان مشهد کنگره ۲ هزار شهید خراسان جنوبی کانون های فرهنگی هنری مسجد طراز اسلامی کانون های مساجد اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۹۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرورش نیروهای انقلابی در برنامه‌ریزی‌های کلان مدنظر قرار بگیرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، رضوان باقلاچی در دیدار مسئولان ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل اظهار کرد: دغدغه امروز حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجدمحور است که این امر مهم را کانون‌های فرهنگی مساجد محقق کردند و زمینه فعالیت برای آنها در مساجد فراهم است.
وی افزود: دلایل بیان تاریخی امام خمینی (ره) که «مسجد سنگر است، سنگرها را پر کنید» امروز به خوبی مشهود است و نشان می‌دهد که مسئولان باید برنامه‌ریزی‌های خود را با محوریت مساجد انجام دهند تا بازتاب خوبی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری در جامعه دیده شود.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: هم در دوران صدر اسلام و هم پیش از پیروزی انقلاب اسلامی مساجد نقش مهمی در فرآیندهای مختلف داشتند و توانستد اتحاد عمومی برای مقابله با نفاق و جریان‌های مختلف سیاسی ایجاد کنند و امروز نیز باید نوجوانان و جوانان را در سنگر مسجد پرورش دهیم.
باقلاچی با اشاره به اینکه اقدام‌های پژوهشی در زمینه مهندسی فرهنگی استان در حال تدوین است، اضافه کرد: باید مساله مساجد و پرورش نیروهای انقلابی در مساجد نیز بیش از پیش در برنامه‌ریزی‌های کلان استان اردبیل مد نظر قرار بگیرد.
وی افزود: امروز فعال فرهنگی و یا کانونی می‌تواند موفق عمل کند که استعدادها و موفقیت‌های خود را به سایر کانون‌ها انتقال دهد و زمینه پرورش استعدادها در سایر کانون‌ها را نیز فراهم کند.
مسئول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت بیش از ۶۵۰ کانون فرهنگی هنری عمومی و تخصصی خواهران در سطح مساجد استان، تشریح کرد: مهمترین برنامه اجرایی کانون‌های مساجد این استان در سال جاری عملیاتی کردن کانون‌های تربیت‌محور با حضور نوجوانان و جوانان محله‌های کم‌برخوردار است.
مصطفی آمون، اجرای ویژه برنامه جشن طلایه‌داران شکوه ایران زمین همزمان با دهه کرامت را از دیگر برنامه‌هایی عنوان کرد که با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان اردبیل همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) به مدت ۱۰ روز در نقاط مختلف با برپایی برنامه‌های متنوع تا سالروز ولادت حضرت امام رضا (ع) رقم خواهم خورد.
وی با اشاره به اینکه نوجوانان و جوانان اصلی‌ترین مخاطبان برنامه‌های فرهنگی و هنری کانون‌های مساجد استان اردبیل هستند، یادآور شد: همیاری و همکاری دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی در برنامه‌های کانون‌های مساجد ضروری است و می‌تواند زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی را فراهم کند که باید مسئولان به این موضوع دقت نظر بیشتری داشته باشند.

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین رسالت هیئت امنای مساجد چیست؟
  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • پیوند مسجد و جوانان نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد است
  • برگزاری نشست‌های «گفتگوی بین نسلی» در کانون های مساجد مرکزی
  • پرورش نیروهای انقلابی در برنامه‌ریزی‌های کلان مدنظر قرار بگیرد
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • شبکه گسترده رسانه‌ای توسط نوجوانان در محلات اردبیل ایجاد می‌شود
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه
  • جشن عملیات وعده صادق در کانون‌های مساجد آذربایجان غربی
  • تربیت نوجوانان با فرهنگ مهمترین هدف کانون های مساجد است