Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران ؛  احمد صادقی  گفت: در راستای اجرای تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها با حضور مسؤولان جهاد کشاورزی، نماینده دادستان و مأموران انتظامی شهرستان محمودآباد، هشت هزار و ۲۰۰ متر مربع از اراضی کشاورزی تغییر کاربری داده شده در این شهرستان به چرخه تولید بازگشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به انجام ده گردشی های مستمر افزود : پس از ارایه موارد قانونی از سوی مسؤولان و کارشناسان ذیربط این مدیریت مبنی بر اینکه عمل دیوارکشی و ساخت بنای غیرمجاز بدون اخذ مجوز از جهاد کشاورزی مغایر با قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها و اصلاحی آن است، صبح امروز در مجموع ۲ فقره بنای غیرمجاز و دیوارکشی در سطح هشت هزار و ۲۰۰ مترمربع در زمین های کشاورزی بخش سرخ رود شرقی شهرستان محمودآباد تخریب شد.

احمد صادقی گفت : با هر‌گونه ساخت ‌و ‌ساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی طبق قانون برخورد می شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: تخریب ساخت و ساز غیر مجاز کشاورزی مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۹۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با تغییر کاربری ۶۵ هکتار از اراضی کشاورزی در کرج

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن مددی در تشریح اقدامات انجام شده در حوزه قضائی کرج برای مقابله به موقع با تغییر کاربری‌ها گفت: در پی گزارش اراضی اداره جهاد کشاورزی شهرستان کرج در خصوص شروع به تغییر کاربری غیرمجاز در محدوده حریم منطقه ۲ شهرداری کرج، دادستانی کرج دستور قضائی به منظور اجرای قانون در این محدوده را صادر کرد.

وی با اشاره به اینکه اجرای عملیات مقابله‌ای و آزادسازی در راستای اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی بوده است، افزود: در این عملیات با حضور نماینده دادستان، یگان امداد، کلانتری محمدشهر، شهرداری منطقه ۲ کرج، اداره برق و حفاظت اراضی مدیریت جهاد کشاورزی کرج نسبت به آزادسازی تغییر کاربری‌های غیر مجاز در وسعت حدود ۶۵ هکتار از اراضی کشاورزی اقدام شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز ارزش اراضی آزادسازی شده را ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان عنوان و مطرح کرد: در این عملیات تفکیک و قطعه بندی به تعداد ۲۵ مورد، دیوارکشی ۲۵ مورد، بنا و سایبان و فضای سرپوشیده دو مورد، گودبرداری و استخر تفریحی سه مورد، محوطه‌سازی ۱۷ مورد، دپوی مصالح ۱۰ مورد و انشعاب غیرمجاز ۱۵ مورد اعمال قانون شد.

مددی ضمن هشدار نسبت به عوامل ایجاد تغییر کاربری‌های غیرمجاز متذکر شد: استان البرز با توجه به استفاده از سامانه‌های نوین و ماهواره‌ای، رصد دقیق و هوشمندی در خصوص هرگونه اقدام به تغییر کاربری انجام می‌دهد و با اقدامات و برنامه‌هایی که منجر به آسیب به اراضی کشاورزی می‌شود به سرعت برخورد قانونی لازم را انجام خواهد داد.

کد خبر 6084227

دیگر خبرها

  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان
  • ‍ ۱۱ هکتار از اراضی حریم منطقه ۲۰ تهران آزادسازی شد
  • بیشترین تغییر کاربری اراضی کشاورز در لرستان مربوط به خرم‌آباد است
  • شناسایی ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل
  • آزادسازی ۱۲۵ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ/ ۷ استخر تخریب شد
  • ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل شناسایی شد
  • مقابله با تغییر کاربری ۶۵ هکتار ‌اراضی کشاورزی در کرج‌
  • مقابله با تغییر کاربری ۶۵ هکتار از اراضی کشاورزی در کرج
  • تخریب ۳ استخر تفریحی در اراضی دولتی البرز
  • توقیف ادوات و ماشین‌آلات دخیل در تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی