Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@04:12:08 GMT

سندرم فریاد گربه چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۹۲۷۰

سندرم فریاد گربه چیست؟

یک متخصص ژنتیک سندرم "فریاد گربه" را اختلال ژنتیکی عنوان کرد که به راحتی با انجام آزمایش کاریوتایپ، می‌توان از تولد نوزادان مبتلا به این اختلال پیشگیری است.

دکتر علی بخشی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه سندرم فریاد گربه اختلال ژنتیکی است، گفت: این بیماری ارثی نیست و امکان دارد پدر و مادر هر دو سالم  باشند و فرزند آنها بر اثر اختلال ژنتیکی به این سندرم مبتلا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این نوع سندرم در اثر حذف بازوی کوتاه کروموزم شماره پنج رخ می دهد که متاسفانه موجب اختلالات اسکلتی و ذهنی در نوزاد متولد شده می شود.

بخشی تصریح کرد: نوزادان مبتلا به سندرم فریاد گربه دچار عقب ماندگی های ذهنی و اسکلتی شده، حالت صورت آنها تغییر کرده و چانه های آنها کوتاه می شود و صدایی زیر شبیه "صدای گربه" دارند که به همین علت این نوع سندرم به سندرم فریاد گربه نام گرفته است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: متاسفانه این نوزادان با توجه به مشکلات بسیار این اختلال، عمر زیادی ندارند و در زمان حیات آنها نیز هزینه های نگهداری و حمایت آنها بالا است.

بخشی راهکار موثر در خصوص این نوع اختلال را پیشگیری از تولد نوزادان مبتلا به این نوع سندرم دانست و بر انجام آزمایشات ژنتیک پیش ازتولد تاکید کرد.

وی افزود: مادران باردار باید در سه ماه اول بارداری آزمایش کاریوتایپ جنینی بدهند که با انجام این آزمایش اختلالات کروموزومی قابل تشخیص است و می توان از تولد این نوزادان پیشگیری کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۹۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) از اهتزاز پرچم حزب‌الله تا آتش زدن پرچم آمریکا در قلب ایالات متحده

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

فرارو- معترضان ضد اسرائیلی در منهتن آمریکا پرچم زرد حزب الله را به اهتزاز درآوردند و پرچم آمریکا را به آتش کشیدند و شعار "مرگ بر آمریکا" سر دادند.

به گزارش فرارو، ویدئو‌های منتشر شده در جریان اعتراضات در مرکز شهر منهتن نشان می‌دهد که یک فعال نقابدار با افتخار پرچم حزب الله را با به نمایش می‌گذارد.

یک افسر پلیس نیویورک سعی کرد بین راهپیمایان و مخالفان معترض فاصله بیندازد.

مردی که چفیه دور سرش پیچیده بود و پرچم پاره شده اسرائیل را در دست داشت، گفت: اسرائیل یک کشور منفور است.

زنی در میان جمعیت فریاد زد: ما حزب الله را دوست داریم! در حالی که یکی دیگر از معترضان شنیده می‌شد که فریاد می‌زد آمریکا یک کشور تروریستی است!

اعتراضات ضد اسرائیلی در ایالات متحده پس از حملات پهپادی و موشکی جمهوری اسلامی ایران به اراضی اشغالی دوباره داغ شده است.

در جریان اعتراضات، پرچم آمریکا توسط یک معترض به آتش کشیده شد و پلیس مجبور شد آن را خاموش کند. لحظاتی بعد صدای فریاد مردی شنیده شد: مرگ بر آمریکا!

به گفته پلیس نیویورک، پلیس با قدرت به ناآرامی‌ها پاسخ داد و ۴۸ نفر را در طول روز بازداشت کرد.

چهار مظنون، بین ۱۹ تا ۲۹ سال، به اتهاماتی از جمله حمله، مقاومت در برابر دستگیری و اخلال در رفتار دستگیر شدند.

دیگر خبرها

  • نسل کشی اسرائیل فریاد «دیدی» را هم در آورد
  • نسل کشی رژیم صهیونیستی فریاد «دیدی» را هم در آورد
  • تقلب شرکت حامی اسرائیل در شیر خشک و غذای نوزادان
  • ثبت تولد ۳ قلوها در اصفهان ۱۴۰۳ + عکس نوزادان
  • نوزادان منطقه ۲ تهران صاحب درخت شدند
  • (تصاویر) از اهتزاز پرچم حزب‌الله تا آتش زدن پرچم آمریکا در قلب ایالات متحده
  • ۷۵ درصد نوزادان زنجان در سال گذشته از مادران زیر ۳۵ سال به دنیا آمدند
  • روند افزایشی آمار ازدواج در گچساران
  • تولد نوزادان در قم افزایش یافت
  • تولد نوزادان عجول در آمبولانس اورژانس ۱۱۵ زواره