Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول‌نیوز - مدیرعامل توانیر گفت: در صورتی که رشد ۷درصدی کنونی مصرف برق ادامه داشته باشد، ظرفیت این صنعت طی ۱۰ سال آینده باید دو برابر شود که نیاز به ۶۰۰هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید دارد.

محمدحسن متولی زاده مدیرعامل شرکت توانیر در همایش هوشمندسازی مصرف انرژی با بیان اینکه میزان تلفات شبکه برق کاهش داشته است، گفت: سال ۹۶ میزان تلفات صنعت برق ۴ درصد کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امسال هم با همکاری صنایع مختلف توانستیم نزدیک به ۹۰۰ مگاوات مدیریت بار داشته باشیم که صنایع بخاطر آن ۲۰۰ میلیارد تومان پاداش دریافت کردند.

وی افزود: در صورتی که رشد ۷ درصدی در صنعت برق کشور داشته باشیم، لازم است که در ۱۰ سال آینده تاسیسات مورد نیاز این صنعت به دو برابر ارتقا یابد که این اقدام نیاز به ۶۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید دارد که مقرون به صرفه نیست.

به گفته این مقام مسئول، یکی از راه های مدیریت مصرف علاوه بر ارائه پیشنهاد قیمت های مناسب برای تنظیم تعرفه های برق، باید این قیمت ها مناسب با الگوسازی و آموزش مشترکانی که از برق استفاده می کنند، انجام شود.

متولی زاده با اعلام اینکه در تلاشیم تا هرچه سریعتر کنتورهای هوشمند در سراسر کشور نصب شود، اظهارداشت: برای اینکه بتوانیم از پیک مصرف برق که در تابستان است به بهترین وجه ممکن عبور کنیم، لازم است که کنتورهای هوشمند در سراسر کشور برای مشترکین مورد استفاده قرار گیرد تا ذخیره های انرژی پاداش گرفته و مشترکان پرمصرف نیز با تطبیق خود با الگوی مصرف میزان استفاده خود از برق را کاهش دهند.

مدیرعامل توانیر با اعلام اینکه ۵ درصد مشترکان پرمصرف برق به اندازه ۱۰ برابر یک مشترک با الگوی مصرف بهینه مصرف انرژی دارند، تصریح کرد: طبق تجربه ای که در گذشته در نتیجه افزایش قیمت برق داشتیم، نشان داد که همزمان با افزایش تعرفه ها مصرف برق نیز ۲۰ درصد کاهش یافت اما متاسفانه با توقف عدم افزایش قیمت تعرفه های برق در سالهای بعد، مصرف برق نیز مجدداً افزایش یافت.

وی با اشاره به نصب کنتورهای هوشمند در سراسر کشور توضیح داد: توسعه و جایگزینی کنتورهای هوشمند در کشور نیازمند میلیاردها دلار سرمایه گذاری جدید برای ساخت نیروگاه های جدید است که پس از دریافت پیشنهادها در زمینه کسب و کارهای نوین دستورالعمل ها در این زمینه ابلاغ می شود.

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: در فصل تابستان و در پیک مصرف برق شاهد اختلاف ۲۰ هزار مگاواتی در کشور نسبت به سایر فصول هستیم که برای عبور از این پیک مصرف تابستان با ارائه قیمت های مناسب از حدود ۳۸۰ تومان به نیروگاه هایی که به تازگی تاسیس شده بودند، توانستیم برای تامین برق مشوق های جذاب را ارائه دهیم.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: توانیر پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۹۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است

رضا نوشادی مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با اشاره به دستاوردهای شرکت ملی گاز ایران در دوره تحریم، گفت: سال ۱۳۸۹ بانک مرکزی، شرکتی ملی گاز و شرکت ملی نفت تحریم شدند؛ ظرفیت تولید، پالایش، انتقال و توزیع گاز، ۴۰۰ میلیون مترمکعب بود و امروز پس از یک دوره تحریم ۱۵ ساله، میزان ظرفیت تولید، به ۸۷۵ میلیون مترمکعب رسیده است و پالایش، انتقال و توزیع این زنجیره از ۱۰۰۰ میلیون مترمکعب بالاتر است. پیچیده‌ترین تکنولوژی با انتقال تکنولوژی از ساخت توربین و کمپرسور از سوی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران به عنوان بازوی اجرای شرکت ملی گاز ایران، صورت‌گرفته است.

نوشادی در ادامه با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی و بخش‌های مختلف صنعت، افزود: جورچین صنعت گاز برای ادامه این مسیر پر افتخار، برای گسترش سطح مشارکت‌های مردمی و پاسخگویی به رشد فزاینده مصرف چه در مسیر توسعه و چه تولید انرژی و محصول و چه مصرف خانگی و تجاری، نیاز دارد که یک هم‌افزایی گسترده‌ای را انجام دهد. در استراتژی جدید شرکت ملی گاز ایران، برای مدیریت اوج مصرف که متأسفانه آسیبش نخست به تولید وارد می‌شود، تصمیم گرفتیم که وارد حوزه جذب سرمایه‌گذاری بشویم و پروژه‌های ذخیره‌سازی گاز، مگاپروژه هوشمندسازی مصرف گاز و بهینه‌سازی مصرف انرژی در ایستگاه‌های تقویت فشار را خدمت شما معرفی کنیم.

در ادامه این نشست علیرضا بیات مدیر سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار شرکت ملی گاز ایران نیز با تأکید بر اهمیت صنعت گاز در امر تولید، گفت: سرمایه‌گذاری در تمام حوزه‌ها یکی از اصول اصلی توسعه در هر صنعتی است و صنعت گاز در کشور ما جریان خونی است که در رگ‌ها و شریان اقتصادی جریان دارد و توسعه این صنعت بی شک به توسعه در دیگر بخش‌های تولید همچون صنایع فولادی و پتروشیمی و دیگر بخش‌های صنعتی می‌انجامد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • تکلیف افزایش قیمت برق روشن شد
  • ابرپروژه‌های صنعت گاز برای سرمایه‌گذاری معرفی شدند
  • کم مصرفان برق خانگی، خودرو جایزه می‌گیرند!
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک درصدی حذف شود
  • کنتورهای هوشمند موجب صرفه جویی برق شدند
  • جایزه خودرو برای صرفه‌جویی کنندگان در مصرف برق خانگی
  • چای از لیست کالاهای مشمول مالیات یک درصدی حذف شد
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است