Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@03:00:34 GMT

علم و فناوری محور قدرت نرم است

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۹۳۱۵

علم و فناوری محور قدرت نرم است

قزوین - ایرنا - رییس دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: قدرت نرم در دهه های اخیر تاثیر روز افزونی نسبت به قدرت سخت در جهان داشته که محور آن علم و فناوری است

به گزارش ایرنا، محمدمهدی طهرانچی روز سه شنبه در مراسم افتتاحیه سی و دومین کنفرانس عمومی سالانه انجمن موسسات آموزش عالی جنوب شرق آسیا (آسایهل) در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، افزود: آسیا به خاستگاه قدرت جدید فناوری تبدیل شده و دور نیست که مراکز سنتی قدرت علمی به این منطقه از جهان انتقال یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسئول دانشگاهی تصریح کرد: هرچه روابط اعضای انجمن موسسات آموزش عالی جنوب شرق آسیا قوی تر و تحقیقات مشترک و تبادلات علمی بین آنها فعال تر باشد راه نیل به توسعه همه جانبه نیز سهل تر خواهد بود.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: حضور روسای دانشگاه های برتر آسیا فرصتی برای همکاری های علمی، پژوهشی و دانشجویی خواهد بود به همین خاطر در این مدت، زمان و مکان هایی برای مذاکرات دانشگاه ها مشخص شده است.
طهرانچی یادآور شد: با توجه به تحولات آموزش عالی جهان و رشد 5 درصدی آموزش عالی، دانشگاه های خصوصی و دولتی نقش تعیین کننده ای را در توسعه کشورها دارند، زیرا دولتها به تنهایی بار و توان مدیریت آموزش عالی را ندارند.
وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی دارای سه هزار عضو هیات علمی، 440 واحد آموزشی و یک میلیون و 320 هزار دانشجو است
طهرانچی اظهار داشت: امروز دانشگاه آزاد اسلامی ایران به عنوان یکی از دانشگاه های بزرگ غیردولتی جهان محسوب می شود.
وی ادامه داد: واحد دانشگاهی قزوین در این دوره با توجه به برجستگی و پیشرفت های خود در علومی مانند رباتیک و هوش مصنوعی یکی از واحدهای برتر این دانشگاه به عنوان مجری برگزاری کنفرانس انتخاب شد.
طهرانچی یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی قزوین یکی از واحدهای برتر کشور است که در توسعه فناوری جایگاه برتری دارد و هفته گذشته نیز در مسابقات رباتیک آسیا و اقیانوسیه که با حضور 250 تیم از 16 کشور جهان در کیش برگزار شد با کسب 6 عنوان برتر در جایگاه دوم قرار گرفت.
7388/8054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي دانشگاه دانشگاه آزاد رئيس دانشگاه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۹۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور فعال دانشگاه آزاد در نمایشگاه بین‌المللی آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،  نمایشگاه بین‌المللی آموزش و پرورش (GETEX ۲۰۲۴) که با حضور بیش از ۱۵۰ دانشگاه و مؤسسه علمی معتبر از ۳۲ کشور دنیا ازجمله کشور‌های روسیه، هند، آمریکا، آلمان، انگلیس، فرانسه، امارات، اسپانیا و چین که در شهر دبی کشور امارات برگزار شد، دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان تنها نماینده ایران، دستاورد‌های سرآمد خود را به بازدیدکنندگان از سراسر دنیا ارائه کرد.

در همین ارتباط، نمایندگان اعزامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد با هدف ارتقای جایگاه بین‌المللی دانشگاه با معرفی آخرین دستاورد‌ها و توانمندی‌های این واحد دانشگاهی به دانش‌آموزان و دانشجویان غیر ایرانی حاضر در نمایشگاه، مذاکرات سازنده‌ای با دانشگاه‌های حاضر برای عقد تفاهم‌نامه همکاری در زمینه انجام تحقیقات علمی مشترک، برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت آموزشی و پژوهشی و تبادل دانشجو داشتند. همچنین با چندین مؤسسه بین‌المللی اعزام دانشجو برای تحصیل متقاضیان غیر ایرانی در واحد نجف‌آباد مذاکرات مختلفی صورت پذیرفت.

در این رویداد بین‌المللی، مسئولان مختلف کشور امارات با حضور در غرفه دانشگاه آزاد اسلامی از آخرین توانمندی‌های دانشگاه توسط نمایندگان حاضر در غرفه مطلع شدند. 

به گزاش آنا،‌ در این نمایشگاه، ۹ واحد دانشگاهی نجف‌آباد، امارات، مشهد، اصفهان، اهواز، علوم پزشکی، قزوین، تهران جنوب و علوم و تحقیقات به نمایندگی از دانشگاه آزاد اسلامی حضور داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طهرانچی: معماران دانشگاه آزاداسلامی پروژه مسکن دانشگاه را طراحی می‌کنند
  • شلختگی در شهرسازی کشور مشهود است/ تکلیفمان روشن نیست
  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • فیلم| ساماندهی عرصه‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد
  • حضور فعال دانشگاه آزاد در نمایشگاه بین‌المللی آموزش و پرورش
  • مرکز تحقیقات «هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» مجوز فعالیت گرفت
  • صدور مجوز تأسیس مرکز تحقیقات«هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» دانشگاه آزاد سیرجان
  • کسب رتبه ۱۴ دانشگاه مازندران در بخش آموزش در میان دانشگاه‌های کشور