Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- وزیر دفاع ونزوئلا اعلام کرد که قوای نظامی کشورش و روسیه در حال همکاری با هدف ایجاد یک راهبرد دفاعی در صورت حمله به ونزوئلا هستند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از تارنمای شبکه تله سور، ولادیمیر پادرینو لوپز وزیر دفاع ونزوئلا خاطر نشان کرد: ما باید به مردم ونزوئلا و کل جهان اعلام کنیم که همزمان با همکاری های ونزوئلا و روسیه در حوزه های مختلف امور توسعه، کاراکاس و مسکو همچنین آماده دفاع از ونزوئلا در صورت نیاز هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اظهارات وزیر دفاع ونزوئلا در حالی مطرح شده است که روسیه روز گذشته در راستای توافق با ونزوئلا دو فروند بمب افکن دورپرواز راهبردی توپولف160 که توانایی حمل موشک های هسته ای را دارد به ونزوئلا اعزام کرد. دو فروند بمب افکن راهبردی توپولف-160 نیروی هوافضای روسیه به سوی ونزوئلا پرواز کردند و در مسیر پرواز بر فراز شمال اقیانوس اطلس، جنگنده های انگلیسی آنها را همراهی کردند. این نخستین پرواز هواپیماهای نظامی روسیه در ونزوئلا از سال 2008 میلادی تاکنون است.
نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا هفته گذشته طی سفر به مسکو با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دیدار کرد. هدف این سفر، تقویت روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور عنوان شد.
روزنامه گاردین نیز در گزارشی عنوان کرد: ورود بمب افکن های روسیه به خاک ونزوئلا برای پیوستن به رزمایش های دو کشور بوده و هدفش تحریک کشور دیگری نیست. وی افزود: ما صلح طلب هستیم نه جنگ طلب.
ولادیمیر زائمسکی سفیر روسیه در ونزوئلا نیز در واکنش به اعزام این بمب افکن های روسی به کاراکاس تصریح کرد که این اقدام بازتاب روابط نظامی بسیار خوب دو کشور است.
گاردین در ادامه این گزارش افزود: برخی کارشناسان بر این باورند که اعزام بمب افکن های روسیه به خاک ونزوئلا با هدف ارسال این پیام به آمریکا بوده که ونزوئلا در جامعه جهانی تنها نیست.
اروپام**9234**1485

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي روسيه ونزوئلا پرواز بمب افكن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۹۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: درخواست ها از کنگره آمریکا برای افزایش تدارکات تسلیحاتی برای اوکراین چیزی را عوض نمی کند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، سفیر روسیه در واشنگتن در این باره ادامه داد: اعزام نیروهای آمریکایی به اوکراین هم وضعیت را در میدان نبرد تغییر نمی دهد.

آناتولی آنتونوف در ادامه افزود: آمریکا باید در لفاظی های تهاجمی خود نسبت به روسیه تجدید نظر کند. رویارویی دو قدرت هسته ای به نتایج غیرقابل پیش بینی منجر خواهد شد و ما این موضوع را پیشتر هم اعلام کرده بودیم.

این در حالیست که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور پس از آنچه تهدیدهای تحریک‌آمیز برخی مقامات غربی خوانده شده، دستور آغاز رزمایش‌های نظامی استفاده از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی را صادر کرد.

بنا بر اعلام وزارت دفاع روسیه، مطابق با دستور پوتین، در این رزمایش آمادگی نیروهای هسته‌ای غیر راهبردی مسکو به منظور انجام عملیات‌های جنگی به بوته آزمایش گذاشته خواهد شد.

همچنین، در این رزمایش‌های نظامی تمرین آماده‌سازی و استقرار تسلیحات هسته‌ای غیر راهبردی نیز گنجانده خواهد شد. به گفته وزارت دفاع روسیه، آرایش‌های موشکی در منطقه نظامی جنوبی و نیروهای دریایی در این رزمایش مشارکت خواهند داشت.

کد خبر 6098607

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین
  • رئیس سیا نگران روابط ایران و روسیه شد/ برنز به ایران اتهام زد
  • شراکت ایران و روسیه در مسیر بسیار خطرناکی پیش می‌رود
  • رئیس سیا: شراکت ایران و روسیه در مسیر بسیار خطرناکی پیش می‌رود
  • رییس سیا: شراکت ایران و روسیه در مسیر بسیار خطرناکی پیش می‌رود
  • رییس سیا: شراکت ایران و روسیه در مسیر بسیاز خطرناکی پیش می‌رود
  • لیتوانی نیرو‌های نظامی مردمی برای حضور در جنگ ایجاد می‌کند
  • ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر
  • روسیه وزیر دفاع سابق اوکراین را تحت تعقیب قرار داد