Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@22:23:07 GMT

آستارا میزبان شاعران نیار اردبیل شد

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۹۴۲۶

آستارا میزبان شاعران نیار اردبیل شد

به گزارش خبرنگار ایرنا اکبر اکسیر شاعر صاحب سبک آستارا شامگاه دوشنبه در این نشست در گالری معراج اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان گفت: بسیاری از شاعران آستارا و اردبیل به زبان مادری شعر می سرایند و آن، گنجینیه ای برای فرهنگ عمومی کشور است.
وی افزود: همراه با غنای زبان فارسی باید زبان های بومی، قومی و محلی نیز حفظ و با شعر از آنها صیانت شود تا شاعران جوان، زبان بومی خود را فراموش نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: بعد از 10 سال سکوت در عرصه ادبیات، در دهه 80 سبک شعر فرانو را برای شعر امروز ایران پیشنهاد دادم و خوشبختانه مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و شاعران به مسائل اجتماعی و سوژه های جدید در شعر توجه کنند.
هوشنگ مجرب رئیس انجمن شعر و ادب آستارا نیز در این آئین گفت: انجمن شعر و ادب استاد شهریار این شهرستان در طول سال، میزبان شاعران زیادی از شهرستان های دور و نزدیک است و ارتباط با شاعران و آشنایی با سروده ها و سبک ها تاثیر بسزایی در رشد شعر دارد.
در ادامه، 20 نفر از شعرای آستارا و نیار اردبیل شعر خواندند.
نیار در گذشته روستایی در نزدیکی اردبیل بود و امروزه به عنوان یکی از محلات این شهرستان شناخته می شود و انجمن شعر و ادب فعال دارد. در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا علاوه بر فعالیت انجمن شعر و ادب، 400 هنرمند در هفت انجمن هنری فعالیت می کنند.

** جشنواره کودک و محیط زیست در آستارا برگزار شد
بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا مدیر آموزش و پرورش آستارا عصر دوشنبه در این آئین در سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان گفت: غنای کتابفروشی ها راهبردی برای آموزش حفظ محیط زیست است و در این راستا باید به اجرای برنامه های هنری اقدام کرد.
سجاد موسوی افزود: برای داشتن شهر پاک باید علاوه بر مسئولان، شهروندان هم وارد عمل شوند و با رعایت مسائل زیست محیطی و بهداشت عمومی در ایجاد آن کمک کنند.
اجرای نمایش، موسیقی، مسابقه و برپایی نمایشگاه تفکیک زباله از مبدا از بخش های دیگر این جشنواره بود.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است و روزانه به طور میانگین 120 تن زباله تولید و در منطقه داداش آباد در نزدیک ساحل دریای خزر دفن می شود.

** نانوایی های آستارا به کارت خوان مجهز می شوند
کارگروه آرد و نان آستارا نصب دستگاه کارت خوان در نانوایی های این شهرستان را جهت سهولت پرداخت بهای نان تصویب کرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا فرماندار آستارا روز سه شنبه در جلسه کارگروه آرد و نان در فرمانداری این شهرستان گفت: به دلیل افزایش قیمت نان و ضرورت تامین پول خرد از سوی نانوا یا مشتری، تجهیز نانوایی ها به دستگاه کارت خوان ضروری است تا در صورت نبود پول خرد، بهای نان با کارت پول پرداخت شود.
وی از کارگروه آرد و نان خواست با جلب همکاری بانک های عامل، به سرعت به نصب دستگاه های کارت خوان در نانوایی ها اقدام شود.
وی ادامه داد: تصمیم به افزایش قیمت نان در سطح کشور گرفته شده و در این شهرستان اتخاذ نشده اما کارگروه آرد و نان آستارا به تسهیل امور نانوایی ها موظف است.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت حدود 240 نانوایی یارانه ای و آزادپز در این شهرستان، راه اندازی دستگاه های کارت خوان را در آنها مفید دانست.
محسن آهنی افزود: نظارت مستمر و دقیق بر عملکرد واحدهای صنفی و نانوایی ها از سوی بازرسان این اداره ادامه دارد و با موارد تخلف، مطابق قانون و قاطعانه برخورد می شود.
7105 / 7124 / 2007
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف اداره فرهنگ و ارشاد ادبیات رئیس اداره صنعت معدن و تجارت زباله یارانه منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۹۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین افتتاح بلوار جدید «شورا» در آستارا

دریافت 24 MB

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- علی ساسانیان: بلوار جدید شورا طی مراسمی با حضور فرهاد براتی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گیلان، مردم و مسؤولان استانی و شهرستانی با اعتبار ۱۱ میلیارد تومانی و با هدف تسهیل در رفت و آمد شهروندان و مسافران و کاهش بار ترافیکی در خیابان‌های فارابی، سفیر امید و همچنین مسیر منتهی به بازار بزرگ ساحلی آستارا افتتاح شد.

کد خبر 6094850

دیگر خبرها

  • بزرگ‌ترین فرودگاه جهان در دبی/ هلند میزبان آینده‌نگرترین محله دنیا
  • شکوفه‌های بهاری شهرستان کوثر استان اردبیل
  • ۱۴ منطقه فارس میزبان دانش آموزان قرآنی
  • هیچ‌گونه کمبود آردی در اسدآباد نداریم
  • شهرستان اشکذر میزبان شهید گمنام
  • آیین افتتاح بلوار جدید «شورا» در آستارا
  • اعلام محدودیت ترافیکی در ۲ محور گیلان
  • اعلام محدودیت ترافیکی در محورهای قدیم گیلان
  • جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان مهریز
  • پلمب یک واحد نانوایی در شهر آبگرم