Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@12:22:29 GMT

همایش دیدگاه های قرآنی آیت‌الله فاضل لنکرانی

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۹۴۴۵

به گزارش ایکنا گلستان، هشتمین پیش نشست همایش ملی دیدگاه های قرآنی آیت الله فاضل لنکرانی درسالن اندیشه کتابخانه میرداماد گرگان برگزار شد.

حجت‌الاسلام محسن قمرزاده دبیر علمی همایش در این نشست با اشاره به جایگاه ایت الله فاضل لنکرانی به عنوان یک اسلام شناس گفت: نظرات قرآنی این فقیه برجسته در هفت محور قابل بررسی است که عبارتند از: جایگاه شانی قرآن ، جایگاه غایی فهم قرآن ، رابطه میان قرآن و روایت ، تاثیرات مادی و معنوی قرآن، احاطه انحصاری معصوم بر بطون قرآن، تخصصی بودن مباحث قرآن و  اهمیت مباحث علوم قرآنی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام مهراب صادق‌نیا نیز درباره اندیشه قرآنی آیت‌الله فاضل لنکرانی گفت: اعجاز قرآن جایی اتفاق می‌افتد که امکان صدق داشته باشد و در آنجاست که قرآن واقعیتها را نمایان می‌کند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: آیت‌الله فاضل لنکرانی معتقد بودند که  اعجاز علمی قرآن کریم تجربه پذیر است و بسیاری از چیزهایی که قرآن می‌فرمائید با رشد علمی خود را نشان می‌دهد.

آیت الله فاضل لنکرانی از جمله علمای معاصر بودند که در رشته‌های مختلف علوم دینی تالیفات ارزشمندی از خود به یادگار گذاشتند از این رو مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن و ائمه اطهار علیه السلام در نظر دارد با همکاری جامع‌المصطفی به دلیل ایجاد بستر مناسب برای  ارزیابی دیدگاه‌های وی در زمینه قرآن همایشی با عنوان دیدگاه‌های علوم قرآنی آیت‌الله فاضل لنکرانی در ۱۸ بهمن ماه امسال برگزار نماید.

خبرنگار: زهرا اشکیود

منبع: ایکنا

کلیدواژه: همایش دیدگاه قرآنی فاضل لنکرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۹۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، حجت‌الاسلام علی عزیزی افزود: طرح "مسجد، پایگاه قرآن" از ابتدای امسال در استان همدان اجرا شد و هم اکنون در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری مساجد استان در حال اجراست.

او تصریح کرد: ترویج فعالیت‌های قرآنی، انس جوانان و نوجوانان با قرآن، ترویج معارف قرآنی، ترویج سبک زندگی قرآنی و عمل به دستورات قرآن از اهداف اجرای این طرح است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همدان استعدادیابی قرآنی و هدایت نوجوانان و جوانان به سمت فعالیت‌های قرآنی را از دیگر اهداف طرح برشمرد و گفت: برنامه‌های مختلفی همچون کلاس‌های قرآنی، محافل سنتی قرآنی و طرح تلاوت نور اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • قرآن همه چیز ماست
  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • برای احقاق حقابه سیستان از همه اهرم‌ها باید استفاده شود
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی
  • برای احقاق حقابه سیستان از همه اهرم‌ها استفاده نمی‌کنند | عده ای آب ژرف می خواهند و عده ای دیگر از آب دریای عمان !