Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر فرهنگی معاونت دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی از برپایی جشنواره قرآن و عترت در این دانشگاه همزمان با دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور خبرداد.

اکبر صولتی، مدیر فرهنگی معاونت دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد، گفت: زمینه سازی در راستای انس و الفت مخاطبان با قرآن كریم، گسترش مفاهیم و آموزش‌های قرآنی، شناسایی اساتید، دانشجویان مستعد قرآنی و معرفی آن‌ها به جامعه دانشگاهی از مهم ترین اهداف برگزاری این جشنواره به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: ثبت نام در بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشكی استان تا ۱۵ بهمن ماه سال جاری ادامه دارد.
 

صولتی با بیان اینکه جشنواره قرآن و عترت در دانشگاه علوم پزشکی در سه مرحله دانشگاهی، سراسری و ملی برگزار می‌شود، گفت: بخش‌های آوایی، معارف قرآنی، پژوهش، فناوری، ادبی و هنری از بخش‌های مختلف این جشنواره است.

 

وی افزود: بخش آوایی این جشنواره شامل ۱۵ رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، ترجمه خوانی، حفظ سوره نباء تا پایان سوره فجر با ترجمه، حفظ ۱جزء، حفظ ۳ جزء، حفظ ۵جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۱۵جزء، حفظ ۲۰جزء، حفظ کل، اذان، دعا و مناجات خوانی، آیین سخنوری، همخوانی و تواشیح است.

 

صولتی خاطرنشان کرد: بخش معارف قرآنی شامل ۹ رشته آشنایی با احادیث اهل بیت، آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه، آشنایی با مفاهیم صحیفه سجادیه، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن کریم، آشنایی با سیره معصومین، حفظ موضوعی قرآن کریم، احکام، پرسمان معارفی و سبک زندگی قرآنی است.

 

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی با بیان اینکه بخش ادبی شامل رشته‌های شعر کلاسیک، داستان نویسی، نمایش‌نامه نویسی، فیلم‌نامه نویسی است، گفت: بخش پژوهشی شامل چهاررشته مقاله نویسی، تالیف کتاب، بررسی و نقد کتاب و تلخیص کتاب و بخش فناوری شامل دو رشته تولید اپلیکیشن و کانال های مجازی قرآنی است.
 

صولتی افزود: بخش هنری شامل ۹رشته خوشنویسی "نستعلیق- شکسته نستعلیق"، نقاشی، عکاسی، تذهیب، فیلم کوتاه، معرق و منبت، طراحی پوستر، نمایش "تئاتر صحنه" و پی‌نما "کمیک استریپ" است.
 

وی اضافه کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای مطالعه آیین نامه و كسب اطلاعات بیشتربه آدرس الکترونیکی  http:\\quran.behdasht.gov.irمراجعه کنند.

پایان پیام/140

منبع: شبستان

کلیدواژه: معاون اول رئیس جمهور خراسان جنوبي بیرجند بندرعباس خراسان جنوبی هرمزگان مشهد اصفهان استان سمنان مسابقات قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی بجنورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۹۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: این مسابقات در سه روز و در شکل اردوی تفریحی و رقابتی برای دانش آموزان پسر و دختر به صورت مجزا در حال برگزاری است.

مولوی افزود: حدود ۳۰۰ دانش آموز پسر و ۳۰۰ محصل دختر در این دوره به رقابت می‌پردازند.

او با اشاره به اینکه این مسابقات در قسمت‌های و رشته‌های تحقیقی و آوایی برگزار می‌شود، ادامه داد: رشته‌های آوایی شامل حفظ قرآن کریم، ترتیل، قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی قرآن، اذان و مداحی مخصوص پسران در حال برگزاری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: رشته‌های پژوهشی نیز شامل تفسیر یا فهم قرآن کریم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و انشاء نماز است.

مولوی ادامه داد: این دوره از مسابقات به دلیل حضور دانش آموزان در اردوگاه شامل فوق برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و تفریحی متنوع است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در دانشگاه شهید باهنر کرمان
  • رقابت ۶۵۰ دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان یزد
  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • برگزاری هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری
  • راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد
  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن