Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه ارومیه گفت: دانشگاه ها نیازمند ثبات و آرامش هستند و استیضاح وزیر علوم می تواند فضای آرام دانشگاهها را برهم بزند.
دکتر رحیم حب نقی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی بااشاره به تقاضای استیضاح دکتر غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری توسط برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه استیضاح وزرا حق نمایندگان مجلس می باشد، اما با توجه به فضای آرامی که با سیاست و تاکید جناب وزیر در مراکز آموزش عالی ایجاد شده و  دانشگاه ها کار خودشان را انجام می دهند، بهم زدن این آرامش و ثبات، منطقی بنظر نمی رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بااشاره به اینکه اخیرا" چند پایگاه رتبه بندی معتبر جهانی مثل تایمز اعلام کرده که رتبه 29 دانشگاه دولتی ایران با جهش قابل توجهی به محدوده 600 تا 1250 دانشگاه برتر دنیا ارتقا پیدا کرده است که این یک افتخار بزرگ بعد از انقلاب است یادآورشد:  در کنار این افتخار  بین المللی، وزارت علوم در سطح ملی نیز برای کارآفرین تربیت کردن فارغ التحصیلان دانشگاه ها و در گیر کردن آن ها به حل علمی مشکلات جامعه قدم های موثری برداشته است که آثار مبارک این برنامه ها بشرط ثبات و تداوم بتدریج در جامعه ظاهر خواهد شد. 
حب نقی افزود:  وزارت علوم مثل وزارتخانه های دیگر نیست و هرگونه تغییر در مدیریت کلان آن باعث وقفه در اجرای این گونه کارهای اساسی و برنامه های راهبردی خواهد شد، اکنون با توجه به انبوه مشکلات کشود و تحریم امریکا، زمان آن است که همه دست اندرکاران اعم از دانشگاهیان، دولت و نمایندگان مجلس دست در دست هم بدنبال حل مشکلات موجود و پیدا کردن راه حل برای آن ها باشیم.
وی ادامه داد: تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی بوده و رسیدن به این مهم، بدون ورود دانشمندان و دانشگاه ها به این عرصه امکان پذیر نیست لذا ایجاد ثبات و آرامش در دانشگاهها شرط اصلی و قدم اول توسعه و پیشرفت کشور می باشد.
رئیس دانشگاه ارومیه ادامه داد: از نمایندگان مجلس انتظار میرود پیگیر حل مشکلات و دغدغه های کلان کشور باشند.
وی افزود: بنا به اظهار نایب رییس مجلس تعداد ۲۸۰۰ دانشگاه در کشور وجود داشته و این تعداد، از دانشگاه های کشور چین با بیش از یک میلیارد جمعیت هم بیشتر است، این ها نشان می دهد ما باید با همفکری و هم افزایی با مجلس این مشکلات اساسی را که محصول سیاست گذاری های قبلی می باشد چاره جویی کنیم که حل اینگونه مسایل اصلی به وفاق و آرامش و تدبیر نیاز دارد.
حب نقی ضمن تبریک ۱۶ آذر و روز دانشجو و گرامیداشت یاد شهدای دانشجو در سال ۱۳۳۲ و بعد از آن، این روز را نماد مبارزه  با وابستگی و استکبار عنوان کرد و گفت: اکنون با وجود تحریم های ظالمانه آمریکا، کشور در دوران حساسی بسر می برد و بیش از هر دوره ای به تدبیر و آرامش نیاز دارد، لذا لازم است جامعه دانشگاهی همگام با سایر اقشار تلاش کنند تا کشور را از گردنه حساس و بحرانی کنونی به ساحل امن برسانند.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف استیضاح توسعه و پیشرفت دانشجو علوم تحقیقات و فناوری نمایندگان مجلس شورای اسلامی منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۹۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه ۱۵۰ نفر از نمایندگان در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا

به گزارش «نماینده»، محسن دهنوی در نشست علنی عصر امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی، بیانیه ۱۵۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی را قرائت کرد. متن بیانیه به شرح زیر است:

به نام خداوند بخشنده مهربان

امروز غزه صحنه تقابل یک ملت مظلوم و مصیب‌دیده و مقاوم با جماعتی بی‌رحم و غاصب است، در این معرکه همدردی با ستمدیدگان و اعتراض به ظالمان کمترین وظیفه انسان‌هاست. سابقه تجاوز و غصب صهیونیست‌ها در فلسطین به ۷ دهه می‌رسد. در این مدت همه راه‌های تسلیم و مسالمت با غاصبان توسط برخی از افراد سست‌ عنصر طی شده است، آنچه امروز در قالب رشادت و حماسه و استقامت غزه بروز یافته است، آتشفشان خشم و درد متراکم ملتی است که سوزش بدعهدی و خیانت را در پهلوی خود حس می‌کند.

اعلام همبستگی با فلسطین از طرف دانشگاهیان جهان به ویژه در کشورهای غربی حرکتی برخاسته از فطرت عدالت خواه و نوعدوست و انسانی است. این حرکت نشان می‌دهد که مظلوم‌نمایی، چهره‌سازی و تحریف حقایق در رسانه‌های جریان اصلی غرب نیز نتوانسته است صحنه خونین غزه را کاملاً بپوشاند. راه‌حل این بحران در بازگشت به عدالت است.

ما نمایندگان دانشگاهی مجلس قانونگذاری ایران ضمن قدردانی از اقدامات ارزشمند دانشگاهیان عزیزمان در حمایت از مظلومان غزه، درود خود را نثار همکاران شجاع و دانشجویان ظلم ستیز در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و سایر نقاط دنیا می‌کنیم و همدردی، همراهی و همدلی خود را با دانشجویان و استادان و آزادیخواهان انسان‌دوست دانشگاه های آمریکا ابراز می‌کنیم و یورش سرکوبگرایانه نیروهای پلیس را به ساحت مرکز علم و دانش و هجوم به تحسن دانشگاهیان در آن کشور محکوم می‌کنیم.خشونت بی‌منطق در مقابل این ندای حق‌طلبانه دردی از ظالمانه دوا نخواهد کرد.

دیگر خبرها

  • واکنش آلومینیوم اراک به استقلالی یا پرسپولیسی شدن لیموچی: دلال‌ها آرامش تیم را برهم می‌زنند
  • نقش ۴۵ نماینده باقیمانده بر عملکرد مجلس
  • بازنگری در بودجه دانشگاه‌ها؛ طرح جمهوریخواهان برای فشار به دانشجویان ضدصهیونیستی
  • رهبر اکثریت سنای آمریکا اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین را محکوم کرد
  • بیانیه ۱۵۰ نفر از نمایندگان در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه
  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا
  • وزیر علوم: دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
  • بیانیه ۱۵۰ نفر از نمایندگان در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا
  • قدردانی فرمانده کل انتظامی کشور از نمایندگان مجلس
  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند