Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه در شرایط تحریمی به جای زانو زدن باید قیام کرد و ایستاد و کار کرد و مسیر رشد و توسعه را در جنگ اقتصادی ادامه داد، اظهار داشت: از انعقاد تفاهم‌نامه، ایجاد ۲۷۰ هزار فرصت شغلی در حوزه صنعت و معدن خبر داد.

 محمدباقر نوبخت صبح امروز در جلسه یادداشت تفاهم ایجاد اشتغال در حوزه صنعت که با حضور رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در سازمان برنامه و بودجه منعقد شد، اظهار داشت: کمتر از یک ماه پیش ۸۲ هزار فرصت شغلی با مبلغ ۱۸ هزار و ۲۵۲ میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی، نظام بانکی و خزانه برای بخش کشاورزی در نظر گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به ایجاد فرصت شغلی در بخش صنعت، معدن تصریح کرد: برنامه‌ریزی شده تا ۲۷۰ هزار فرصت شغلی در این حوزه داشته باشیم، در سال جاری با تحریم‌ها روبه‌رو شدیم و سخن این است که آیا با وجود اهداف برنامه ششم توسعه، آن را کنار بگذاریم؟ و خواست دشمن کنار گذاشتن اهداف است، طبعا طی چهل سال گذشته بدخواهان همیشه دنبال این بودند.

وی تأکید کرد: در شرایط تحریمی به جای زانو زدن باید قیام کرد و ایستاد و کار کرد و مسیر رشد و توسعه را در جنگ اقتصادی ادامه داد.

نوبخت با بیان اینکه هدف نهایی تبصره ۱۸ قانون بودجه، اشتغال است که بدون تولید امکان‌پذیر نیست، برای بخش صنعت و معدن ۱۰ هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی، ۱۰ هزار میلیارد تومان از نظام بانکی و یک‌هزار میلیارد تومان از خزانه برای مابه‌التفاوت سود تسهیلات که جمعا ۲۱ هزار میلیارد تومان است پیش‌بینی شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با تأکید بر اینکه نرخ سود تسهیلات مناطق محروم ۱۲ درصد و برای سایر مناطق ۱۴ درصد است، گفت: ۳ واحد درصد آن را دولت به صورت یارانه کمک می‌کند.

وی در مورد جزئیات قرارداد منعقده گفت: این قرارداد در چهار برنامه تنظیم شده که برای ۲ هزار و ۶۶ واحد نیمه تمام، صنعتی و معدنی که بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، کامل خواهند شد و ۱۳۰ هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

وی دومین بخش را مربوط به بازسازی و نوسازی ۲ هزار و ۱۶۵ واحد صنعتی، معدنی و صنوف دانست و گفت: ۵۲ هزار فرصت شغلی نیز در این بخش ایجاد می‌شود، همچنین ۸۸ هزار فرصت شغلی دیگر در بخش سرمایه در گردش واحدها پیش‌بینی می‌شود.

نوبخت افزود: در بخش کمک‌های فنی و اعتباری برای توسعه خوشه‌های صنعتی و خدمات کلینیکی مبلغ ۴۶ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که یک‌هزار فرصت شغلی به همراه دارد. /فارس

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۹۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آفریقا سرزمین فرصت‌ها برای شرکت‌های یزدی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد گفت: در کارگروه توسعه صادرات استان با موضوع بررسی فرصت‌ها، موانع و راهکار‌های توسعه روابط اقتصادی با آفریقا با تبیین اهمیت و جایگاه آفریقا در سیاست خارجی ایران، این قاره را سرزمین فرصت‌ها برای شرکت‌های ایرانی و به‌ویژه یزدی توصیف کرد. 


محمد علی شاه حسینی افزود: ظرفیت بازار آفریقا را می‌توان به‌عنوان بازاری بکر و پراهمیت شمرد که با رفع موانع زیر ساختی و لجستیکی، معرفی ظرفیت‌ها و نزدیک‌شدن تجار یزدی و آفریقا و تسهیلات تبادل مالی و حضور مؤثر در بازار‌های هدف و اراده تجار و دولت‌ها می‌تواند جهش روابط تجاری یزد و آفریقا را به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: توسعه بازرگانی و صادرات، بهره‌گیری از معادن پرارزش این قاره و همچنین زمین‌های کشاورزی حاصلخیز جزو منافع اقتصادی ارتباط با کشور‌های آفریقایی است و از سوی دیگر هم می‌توانیم با حضور در این کشور‌ها اقتصاد استان و حتی کشور را تقویت کنیم.

این نشست با هدف تبادل نظر و هم‌افزایی بخش‌های دولتی و خصوصی برای رونق بخشیدن هر چه بیشتر به روابط اقتصادی ایران با کشور‌های آفریقایی و کمک به افزایش صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی به این قاره انجام شد.

دیگر خبرها

  • نتانیاهو از قیام دانشجویان آمریکا شوکه شده است
  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • ‌سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • صعوبت کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • ایجاد 13 هزار فرصت شغلی جدید در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی در استان
  • سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی در استان کرمانشاه
  • برنامه امسال چهارمحال و بختیاری ایجاد ۱۲۹۵۱ فرصت شغلی است
  • آفریقا سرزمین فرصت‌ها برای شرکت‌های یزدی
  • تعامل با کشورهای آفریقایی اقتصاد استان یزد را تقویت می کند