Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، علی رضا رییسی، معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی شماره ۱۳ رشت (مرکز سید الشهدا)، گفت: بهبود فضای فیزیکی این مرکز با توجه به فرسوده بودن زیر ساخت ها‌ی آن، مورد تاکید قرار داد.

وی با بیان اینکه، بهبود فضای فیزیکی مرکز خدمات جامع سلامت شماره ۱۳ رشت در اولویت قرار گرفت، افزود: تسریع در ارتقای فضای فیزیکی موجود باید در راستای بهداشت عمومی و ارائه خدمات بهتر به مردم، در کوتاهترین زمان ممکن انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کنترل عوامل بیماری زا در مراکز بهداشت

معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه نحوه ارایه مراقبت‌های بهداشتی این مرکز را ارزیابی کرد و بر نحوه خدمات موثر به مادران باردار، نوزادان و ارتقای خدمات بهداشت روان به شهروندان و توسعه مراقبت‌ها برابر کنترل عوامل بیماری زا مانند؛ فشارخون و دیابت تاکید کرد.

علی رضا رییسی در بازدید از چگونگی شکل گیری واحد‌های مرکز، با کارشناسان مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی شماره ۱۳ از نزدیک گفتگو کرد و با مسایل و مشکلات آن‌ها آشنا شد.

وی با بیان اینکه، جمعیت مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی شماره ۱۳ رشت ۲۹ هزار و ۹۷۴ نفر و تعداد جمعیت روستایی این مرکز ۹ هزار و ۶۷۰ نفر است افزود: این مرکز دارای یک پایگاه شهری، ۵ خانه بهداشت و ۳ پزشک (۲ پزشک خانواده و یک پزشک شهری) و ۴۳ نفر پرسنل است.

توجه به زیر ساخت های سلامت برای خدمات رسانی بهتر به مردم

معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین از مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی شماره ۲ رشت نیز بازدید کرد و بر توسعه خدمات رایگان بهداشتی، به ویژه در شهر رشت، تاکید کرد.

علی رضا رییسی ضمن بررسی نحوه ارایه خدمات در این مرکز از طریق سامانه سیب،همچنین  عملکرد مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی شماره ۲ رشت را نیز مورد بررسی قرار داد.

وی بر توسعه خدمات رایگان بهداشتی، به ویژه در شهر رشت، تاکید کرد و انجام تهمیدات لازم را برای بهبود زیر ساخت‌ها و افزایش خدمات سلامت در استان، خواستار شد.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آموزش سلامت و ارتقا خودمراقبتی را پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر نظیر فشارخون و دیابت را حایز اهمیت دانست.

راه اندازی کلینیک جامع سلامت دهان و دندان در رشت

علی رضا رییسی افزود: در راستای بهبود فضای فیزیکی، مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی شماره ۲ رشتیان در فضای جدیدی در حال ساخت است و مقرر شده یک واحد استاندارد دندانپزشکی به عنوان کلینیک جامع سلامت دهان و دندان شهر رشت در این مرکز راه اندازی شود.

وی تصریح کرد: مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی شماره ۲ رشت در حال حاضر با تحت پوشش داشتن ۴۶ هزار نفر جمعیت دارای ۲ پایگاه شهری، یک پایگاه روستایی، یک خانه بهداشت شهری و یک پایگاه روستایی است.

 

انتهای پیام/م.ع

معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مراکز خدمات درمانی رشت بازدید کرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۹۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش وزیر بهداشت برای سمنانی‌ها؛ افتتاح مرکز درمان سرطان در هفته دولت امسال

عین‌اللهی  در حاشیه بازدید از مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان بیمارستان کوثر سمنان گفت: این مرکز مجهز به بخش‌های آزمایشگاه، پزشکی هسته‌ای، شیمی درمانی، رادیو تراپی و دستگاه‌های پیشرفته سی تی اسکن است.

وی ادامه داد: مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان بیمارستان کوثر سمنان از مراکز مهم درمان سرطان در کشور است که ساخت آن از سال ۱۳۹۰ آغاز شد و پس از پیشرفت ۵۰ درصدی، تامین اعتبار تکمیل آن در دولت سیزدهم انجام شد.

بهره‌برداری از مرکز درمان سرطان از مطالبه‌های مردم استان سمنان است که با اهتمام دولت سیزدهم در تزریق به موقع اعتبار به پیشرفت فیزیکی ۹۹ درصد رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز جامع سلامت روستای میقان شاهرود
  • بهره‌برداری از ۲۷۰۰ پروژه بهداشتی در دولت مردمی
  • همه ایرانی‌ها‌ دارای ‌پرونده سلامت ‌می‌شوند
  • وزیر بهداشت: همه ایرانی‌ها دارای پرونده سلامت می‌شوند
  • اجرای پویش ملی غربالگری سرطان در ایران
  • خبر خوش وزیر بهداشت برای سمنانی‌ها؛ افتتاح مرکز درمان سرطان در هفته دولت امسال
  • خوابگاه دانشجویی ۵۰۰ نفره در گرگان کلنگ زنی می شود
  • برای جلوگیری از سرطان روده مسواک بزنید
  • ارائه ۱۱۷ هزار خدمات دندانپزشکی و آموزش دهان و دندان
  • برگزاری جشنواره بهداشت دهان و دندان در برخوار