Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، داوود رفعتی گفت: اسامی داوران بازی ها زمانی رسمیت پیدا می کند که از طریق سایت رسمی فدراسیون فوتبال اعلام شود و هرگونه گمانه زنی درباره انتخاب داور قبل از آن هیچ رسمیتی ندارد.

وی در ادامه بیان کرد: بارها اتفاق افتاده است که کمیته، داور بازی را به علت بیماری و موارد دیگر تغییر داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برهمین اساس تصمیم نهایی را کمیته می گیرد و ابلاغ داوران زمانی رسمیت پیدا می کند که در سایت فدراسیون اطلاع رسانی شده باشد.

رفعتی درباره عملکرد تیم داوری در بازی سپاهان و پرسپولیس اظهار داشت: تمام نکات و مواردی که این در دیدار وجود داشت را فریدون اصفهانیان به طور کامل توضیح داده است. فقط من در اینجا یک نکته را یادآوری کنم علیرضا فغانی یکی از سرمایه های ملی ما است. اینکه او را با الفاظ نامربوطی صدا کنیم، بنظرم این هجمه ها درست نیست. باید شان و احترام این داور را حفظ کنیم.

رئیس دپارتمان داوران اضافه کرد: بیشتر داوران جوان ما از فغانی الگو می گیرند. حضور وی و تیم اش در جام جهانی توانست عیار داوری ایران را بالا ببرد. به هرحال فغانی در زمین با اقتدار و تسلط کامل بازی را قضاوت می کند و این نکته مورد تایید کمیته داوران است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران جام جهانی زمین سرمایه فدراسیون فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۹۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسعود مرادی: شخصیت داوران را تخریب نکنید

به گزارش "ورزش سه"، مسعود مرادی که به‌عنوان ناظر داوری دیدار صنعت نفت و پرسپولیس به آبادان سفر کرده است، در حاشیه این مسابقه در خصوص افزایش اعتراضات به اشتباهات داوری گفت: کِی اعتراضات نبوده است؟ در کشور ما بیش از حد به داوری اعتراض می‌شود و این تمرکز داوران ما را به هم می‌زند. در هفته‌های پایانی حساسیت بازی‌ها چه بالای جدول و چه پایین خیلی بالاست و من می‌خواهم به داوران اجازه‌ بدهند که تمرکز داشته باشند و با آرامش کارشان را دنبال کنند. مطمئنا داوران و فدراسیون فوتبال شرایط تیم‌ها را می‌دانند اما ما هم در کشورمان VAR نداریم. البته انشالله به‌زودی VAR خواهد آمد اما بعضی از صحنه‌ها فقط از طریق VAR مشخص می‌شود و این سیستم هم به همین دلیل در دنیا آمده است.

وی افزود: خواهش من به‌عنوان کسی که سال‌ها در کشور داوری کرده‌ام، این است که فضای داوری کشور بهتر شود. انتقاد خوب است، اما به این شرط که سازنده باشد و به سمت تخریب شخصیت داور نرود. من هیچگونه مسئولیتی ندارم که بخواهم کورکورانه دفاع کنم، ولی به‌عنوان کسی که سال‌ها داور بوده‌ام، می‌دانم کار پرفشاری است. امیدوارم عملکرد بهتر داوران در هفته‌های پایانی، اعتماد تیم‌ها را جلب کند و تیم‌ها هم به سمتی بروند که اجازه بدهند در هفته‌های پایانی داورها با آرامش بیشتری کار کنند.

مرادی در خصوص عدم ورود VAR به فوتبال ایران عنوان کرد: این تحت اختیارات کمیته داوران فدراسیون فوتبال است و مطمئن باشید دنبال این هستند، چون هم به نفع داوران است و هم فدراسیون فوتبال و هم تیم‌ها. با توجه به صحبت‌هایی که انجام شده، امیدوارم سال بعد VAR بیاید و همه بتوانیم دست به دست هم بدهیم و شاهد فوتبال بهتری باشیم. من نمی‌خواهم اشتباهات داوری را با نبودن VAR توجیه کنم، من می‌گویم فضای انتقادی حاکم در فضای مجازی و رسانه‌ها داوری را به سمتی می‌برد که تمرکز داور از بین می‌رود. خوشبختانه جلوی بیانیه‌نویسی‌ها را گرفتند. داور در مرحله اول نیاز به مسائل روحی روانی و اعتماد به نفس دارد که خواهش می‌کنم جامعه ورزش این را در اختیارش قرار بدهد.

وی همچنین در خصوص افزایش اشتباهات داوری تاثیرگذار در این فصل گفت: فکر می‌کنم نیم فصل دوم بهتر شده، اما اشتباهات همیشه بوده و هست. اگر اشتباه نبود، VAR نمی‌آمد. ما نباید نقاط منفی را ببینیم، بلکه باید ببینیم به داوران چه داده‌ایم و چه از آنها می‌خواهیم. شاید داوران حداقل‌ها را داشته باشند، ولی لایق بیشتر از اینها هستند.

مرادی در پایان درباره احتمال استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی در بازی‌های حساس هفته‌های پایانی گفت: من شنیدم یکی دو بازی مهم آینده با VAR برگزار می‌شود، اما در هفته‌های پایانی خیلی از بازی‌ها حساس است و اگر بخواهیم عدالت برقرار شود، باید همه بازی‌ها VAR باشد که این نشدنی است. بهترین عاملی که می‌تواند به اشتباهات داوری کمک کند، عدم فشار از سوی تیم‌ها به داوران است.

دیگر خبرها

  • کمالوند: فدراسیون فوتبال و کمیته داوران پاسخگو باشند
  • مسعود مرادی: شخصیت داوران را تخریب نکنید
  • اتفاق غیرمنتظره در دربی اصفهان
  • چرا پاداش جام جهانی داوران ایرانی پرداخت نشد؟
  • اعلام داور بازی نساجی با تراکتور
  • اعلام اسامی داوران هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر فوتبال
  • اعتراض سریع سپاهان به داور دربی اصفهان
  • پشت پرده احضار مدافع استقلال به کمیته انضباطی
  • گلایه داوران لیگ برتر درباره ابلاغ‌های دیرهنگام
  • اشتباه داور علیه استقلال چه ربطی به پرسپولیس دارد؟