Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت هپکو با اشاره به همکاری این شرکت با شرکت لیپر در گذشته، گفت: برای این همکاری هزینه‌های ارزی بسیاری صرف شد، اما تفاهم‌نامه جدید انتقال دانش از اروپا به هپکو بدون صرف هزینه ارزی انجام شده که فرصت بزرگی را برای هپکو به دنبال خواهد داشت.

غلامرضا صادقیان در گفت‌وگو با ایسنا، توسعه بازار فروش و افزایش تنوع محصولات شرکت هپکو را از برنامه‌های اولویت‌دار شرکت دانست تا در صورت بروز مشکل در تولید یک محصول، بلافاصله محصول دیگر جایگزین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تولید بیل چرخ‌زنجیری به عنوان جدیدترین تولید هپکو اظهار کرد: این بیل در قالب تفاهم‌نامه انتقال تکنولوژی و دانش از اروپا و کشور آلمان توسط شرکت هپکو مونتاژ و تولید شده که با توجه به ظرفیت آن برای اولین بار در ایران تولید این محصول انجام گرفته است.

صادقیان بیان کرد: ظرفیت این بیل 26 تن است و تاکنون بیل چرخ‌زنجیری 22 تن ساخته شده است. این بیل جدید کاربردهای بسیاری را به همراه دارد و تا پایان سال 5 بیل چرخ‌زنجیری توسط هپکو در کشور تولید خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تفاهم‌نامه انتقال تکنولوژی این محصول نهایی شده است، افزود: فرایند تولید این بیل 58 درصد داخلی‌سازی خواهد شد و این امر ارزش افزوده 30 تا 40 درصدی در واردات را برای کشور به همراه دارد و در واقع 50 تا 60 درصد صرفه‌جویی ارزی را منجر می‌شود.

مدیرعامل شرکت هپکو کارایی این بیل را با ظرفیت جدید حفاری در عمق 6.5 تا 8 متر و در معدن، جاده‌سازی، لوله‌گذاری و اجرای پروژه‌های سنگین راه‌سازی دانست.

صادقیان با بیان اینکه هپکو به تولید نشسته‌ و دوران رکود آن به سر رسیده است، گفت: شرکت دیدگاه متفاوتی نسبت به تولید ماشین‌آلات معدنی دارد که در واقع تولید این نوع بیل جدید نمونه‌ای از این تغییر دیدگاه است و در برنامه‌های آتی تولید لودر با ظرفیت بالاتر و تکنولوژی جدید مدنظر است.

وی با اشاره به اینکه امروز هپکو پس از سه سال تعطیلی با تمام توان خود به تولید بازگشته است، گفت: نگاه دنیا بر این است که هر صنعتی باید پس از 30 سال باید از چرخه تولید خارج و نوسازی کامل شود و باید این نگاه نیز در ایران حاکم شود.

وی تصریح کرد: زمانی که هپکو را تحویل گرفتم شرکت هپکو(تیرماه 97) به دلیل تعطیلی چندساله تنها 30 درصد ماشین‌آلات کار می‌کرد، اما امروز با رسیدگی به وضعیت شرکت، تمام تجهیزات هپکو 100 درصد فعال است و قطعات مورد نیاز نیز تامین شده است.

صادقیان با بیان اینکه تحریم در بحث تامین قطعات و انتقال تکنولوژی نیز تاثیرگذار است، گفت: با وجود تحریم‌ها، امکان دور زدن آن وجود دارد، شرکت هپکو امروز موفق به انتقال تکنولوژی از اروپا شده است و این امر در واقع می‌تواند نمونه و مصداقی جهت افزایش توان فعالیت در دوران تحریم است.

وی افزود: تحریم‌ها را می‌توان به فرصت تبدیل کرد و این امر در هپکو به منصه ظهور رسید و بدنبال انتقال دانش اروپایی، شرکت آلمانی نیز پذیرفته است که بر روی محصولات جدید تولیدی شرکت نام و برند هپکو حک شود که امتیاز بزرگی برای این مجموعه صنعتی قلمداد می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شرکت هپکو اراک منطقه مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۹۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت «تاییدیه دانش‌بنیان نوآور» به شرکت پارس تکنولوژی سداد بانک ملی ایران

امتداد-  شرکت پارس تکنولوژی سداد بانک ملی ایران با هدف ارائه خدمات در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، موفق به دریافت « تاییدیه دانش بنیان نوآور » از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، شرکت پارس تکنولوژی سداد تاییدیه دانش بنیان نوآور را برای دو محصول “چاپگر لیزری” و “سامانه ژنراتور خورشیدی” توسط کارگروه ارزیابی شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کسب کرده است. 

گفتنی است «نوآور» دومین سطح از تاییدیه های شرکت‌های دانش بنیان از سه سطح آن است که این شرکت موفق به دریافت آن شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • نظارت طالبان بر شرکت های مخابراتی
  • شتاب ابرقدرت‌های میکروالکترونیک در ساخت ریزتراشه‌های ۲ نانومتر
  • دریافت «تاییدیه دانش‌بنیان نوآور» به شرکت پارس تکنولوژی سداد بانک ملی ایران
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان ۱۴۰۳ به بیش از ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد
  • افزایش تولید برق کشور با یاری شرکت انتقال گاز
  • تاریخچه شرکت موتورسیکلت سازی یاماها؛ از تولید آلات موسیقی تا ویلچر و اسکوتر
  • آغاز ساخت خط انتقال آب به شهرستان بندرخمیر
  • تضمین رشد اقتصاد در سایه سرمایه‌گذاری شرکت‌های جوان دانش‌ محور
  • بالگرد‌ها به کمک شناسایی کشت و توزیع مواد مخدر می‌آیند
  • ۴۳ تیم‌ عملیاتی واکنش سریع آبفا برای مقابله با سیلاب در سیستان و بلوچستان