Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-23@13:11:58 GMT

دستگیری ۱۹ فلسطینی در کرانه باختری

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۹۷۰۹

دستگیری ۱۹ فلسطینی در کرانه باختری

بر اثر درگیری بین جوانان فلسطینی و نظامیان صهیونیست در شهر طوباس در کرانه باختری، سه تن از فلسطینیان به ضرب گلوله جنگی نظامیان صهیونیست زخمی شدند و شمار افراد بازداشت شده به نوزده تن افزایش یافت. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو؛ نماینده فلسطین در سازمان ملل از سفر کمیسر عالی سازمان ملل در امور حقوق بشر به اراضی فلسطین در ماه ژانویه خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خبرگزاری فلسطینی وفا به نقل از «ابراهیم خریشه» نماینده فسطین در سازمان ملل و دیگر نهاد‌های بین المللی در سوئیس و همچنین نماینده فلسطین در ژنو گزارش داد: (خانم میشل بشله) کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر برای نخستین بار از زمان تصدی سمت خود در دو ماه پیش، ماه آینده (ژانویه) از فلسطین دیدار خواهد کرد تا از نزدیک از تجاوزات اسرائیل اشغالگر مطلع شود. علاوه بر این مقدمات سفر وی به نوار غزه فراهم خواهد شد.
خریشه دیروز در مصاحبه با رادیو «صدای فلسطین» گفت: خواستار لزوم صدور گزارشی درباره شرکت‌های فعال در شهرک‌های صهیونیست نشین توسط کمیسر عالی حقوق بشر شده است.
خریشه تاکید کرد: فعالیت فلسطینی‌ها در ژنو درباره تحولات مربوط به آرمان فلسطین همچنان ادامه دارد و دوازدهم ماه جاری دیدار‌هایی برگزار خواهد کرد که مهمترین آن‌ها دیدار با نماینده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل «اوچا» در فسطین، نمایندگان کشور‌های عربی و صلیب سرخ خواهد بود.
این مقام فلسطینی خاطر نشان کرد: در این دیدارها، وضعیت فلسطین و تجاوزات مکرر اسرائیل اشغالگر در حق ملت فلسطین بویژه آنچه در قدس، الخان الاحمر، فعالیت‌های شهرک سازی، محاصره نوار غزه و اسرا صورت می‌گیرد به اطلاع آن‌ها خواهد رسید.
خریشه درباره کمیته حقیقت یاب درخصوص جنایات اسرائیل اشغالگر در نوار غزه گفت: این کمیته به فعالیت‌های خود ادامه خواهد داد و با افرادی در ژنو که با نوار غزه در ارتباطند دیدار خواهد کرد. همچنین دیدار‌هایی به صورت ویدئو کنفرانس با دیگر اشخاص ساکن غزه با هدف شنیدن سخنان آن‌ها صورت خواهد گرفت، از سوی دیگر دیدار‌هایی با موسسات جامعه مدنی در ژنو برگزار خواهد شد. فعالیت این کمیته نیاز به دقت فراوان دارد تا بتواند گزارش خود را در نشست بعدی شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه کند.

زخمی شدن سه فلسطینی
بر اثر درگیری بین جوانان فلسطینی و نظامیان صهیونیست در شهر طوباس در کرانه باختری، سه تن از فلسطینیان به ضرب گلوله جنگی نظامیان صهیونیست زخمی شدند و شمار افراد بازداشت شده به نوزده تن افزایش یافت.

بازداشت ۱۶ فلسطینی
برخی منابع فلسطینی اعلام کردند نظامیان صهیونیست با یورش به کرانه باختری، ۱۶ تن از فلسطینیان را بازداشت کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حمله به فلسطینیان جنایات اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۹۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تله انفجاری با پوشش پرچم فلسطین یک صهیونیست را زخمی کرد

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری شهاب، منابع فلسطینی اعلام کردند که یک شهرک نشین صهیونیست بر اثر انفجار بمب کار گذاشته شده در پرچم فلسطین از سوی مبارزان مقاومت در نزدیکی روستای «المغیر» در رام الله در کرانه باختری مجروح شد. این صهیونیست قصد برداشتن پرچم را داشت که در اثر انفجار بمب زخمی شد.


همزمان رسانه‌های رژیم صهیونیستی از شهادت دو فلسطینی در نزدیکی «بیت عینون» در شمال شرق الخلیل در کرانه باختری خبر دادند.نظامیان رژیم صهیونیستی با این ادعا که یکی از این دوجوان به نظامیان اشغالگر تیراندازی کرده و دیگری به دنبال حمله با سلاح سرد بوده، به سوی آنها شلیک کرده و این افراد را به شهادت رساندند.

از سوی دیگر منابع فلسطینی از اعتصاب گسترده در شهر «دورا» در جنوب الخلیل به احترام این شهدا خبر دادند.

همچنین منابع فلسطینی از اعتصاب فراگیر در شهرک «بدیا» در نزدیکی منطقه «سلفیت» در کرانه باختری به احترام شهدا خبر دادند. طولکرم در کرانه باختری نیز شاهد اعتصاب عمومی به خاطر شهداست. همچنین شهر نابلس نیز شاهد اعتصاب به احترام روح شهداست.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از هدف قرار گرفتن خودرو‌های شهرک نشینان در غرب رام الله و نزدیک «عزون» و شرق «قلقیلیه» با سنگ خبر دادند.این رسانه‌ها به تیراندازی به خودروی نظامی در نزدیکی «بیت سیرا» در غرب رام الله نیز اشاره کردند.

در همین حال، منابع صهیونیستی از هدف قرار گرفتن خودرویی در نزدیکی شهرک «یتسهار» در جنوب نابلس با بمب آتش زا خبر دادند. مبارزان فلسطینی به نیرو‌های اشغالگر در گذرگاه‌های «سالم و دوتان» در نزدیکی جنین هم تیراندازی کردند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • روز۲۰۰ طوفان‌الاقصی|بمباران غزه وحمله گسترده به کرانه باختری
  • بیش از ۸ هزار و ۴۰۰ فلسطینی در کرانه باختری دستگیر شده‌اند
  • عملیات ضدصهیونیستی در دره اردن/ عملیات مبارزان در کرانه باختری
  • نگرانی صهیونیست‌ها از شعله‌ورشدن کرانه باختری بعد از اعتصاب
  • فراخوان گروه‌های فلسطینی برای تشدید رویارویی با اشغالگران
  • تله انفجاری با پوشش پرچم فلسطین یک صهیونیست را زخمی کرد + فیلم
  • تله انفجاری با پوشش پرچم فلسطین یک صهیونیست را زخمی کرد
  • فراخوان گروه‌های فلسطینی برای تشدید تقابل با اشغالگران
  • شهادت ۲ فلسطینی در کرانه باختری در تیراندازی صهیونیست‌ها
  • افزایش آمار شهدای کرانه باختری از آغاز عملیات طوفان الاقصی