Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@16:07:49 GMT

‌پروژه‌های جهادکشاورزی هرمزگان ‌افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۹۷۹۴

‌پروژه‌های جهادکشاورزی هرمزگان ‌افتتاح شد

با حضور وزیر جهادکشاورزی پروژه‌های بخش کشاورزی و زیرمجموعه‌های آن افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش ایسنا، ‌صبح امروز با حضور حجتی وزیر جهاد کشاورزی پروژه ۵۳ هکتار گلخانه تولید محصولات کشاورزی، سه هزار هکتار آبیاری نوین، چند پروژه آبخیزداری، ۲واحد بسته بندی ماهی و میگو با اشتغال بیش از صدها نفر مورد بهره برداری قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر جهاد کشاورزی با سفر به شهرستان حاجی آباد، با بهره برداری نمادین از دو واحد گلخانه ای برخورداری و شهدادی به طور هم زمان ۵۳ هکتار گلخانه در دیگر شهرستان‌های این استان نیز افتتاح شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در حاشیه مراسم افتتاح این پروژه ها در جمع خبرنگاران با بهره برداری از این طرحها، سطح کل گلخانه های هرمزگان به ۲۸۲هکتار با تولید سالانه ۷۰هزارتن محصولات سبزی و صیفی به ویژه گوجه فرنگی، خیارسبز و فلفل افزایش یافت.

باقر زاده یادآورشد: طرح آبیاری تجمیعی تحت فشار نخلستان شمیل به مساحت ۱۶۰هکتار نیز به نمایندگی از دهها پروژه دیگر به وسعت سه هزار هکتار به طور هم زمان در سطح این استان مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با بهره برداری از دو طرح ذکر شده برای ۹۰نفر بطور مستقیم و۵۰۰نفر نیز به صورت فصلی شغل ایجاد می شود.

با بهره برداری از این سه هزار هکتار وسعت زمینهای مجهز شده به آبیاری نوین در هرمزگان به بیش از ۱۱۰هزار هکتار افزایش می یابد که این رقم شامل ۶۴درصد از کل سطح زیر کشت باغها و مزارع این استان را شامل می شود.

آغاز عملیات اجرایی مرکز عمل آوری میگو، ماهی و سردخانه سه هزارتنی شهرک صنعتی گامرون(شرق شهربندرعباس) و افتتاح واحد عمل آوری و بسته بندی به همراه هشت تونل انجماد با ظرفیت ۱۰۰تن از دیگر طرح های اعلام شده در سفر وزیر جهاد کشاورزی به هرمزگان هستند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پروژه کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۹۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پهن شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی

 مدیر امورباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: این روز‌ها برداشت گل محمدی از گلستان‌های خراسان جنوبی آغاز شده و قرار است این محصول معطر از سطح بیش از ۴۳۹ هکتار از اراضی استان برداشت شود.

شایسته با اشاره به اینکه امسال پیش بینی می‌شود ۷۸۶ تن گل محمدی در استان برداشت شود افزود: این میزان نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است. 

وی گفت: بیشترین سطح زیرکشت گل محمدی در شهرستان سربیشه با ۲۱۵ هکتار، قاین ۵۳ هکتارو زیرکوه ۵۰ هکتار است.

مدیر امورباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: ۵۰ درصد محصول تولیدی به صورت غنچه، گل‌تر و گل خشک به خارج استان صادر می‌شود.

شایسته گفت: ۳۵۲ بهره بردار گل محمدی از اوایل اردیبهشت آغاز و تا نیمه خرداد ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • افتتاح بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • پهن شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی
  • گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند