Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین - ایرنا - قائم مقام وزارت علوم در امور بین الملل با یادآوری ظرفیت بالای دانشگاه های ایران در تبادلات علمی با دانشگاه های آسیایی و سایر نقاط جهان گفت: در این راستا، بین المللی سازی دانشگاه آزاد اسلامی می تواند جایگاه علمی و فناوری کشور را به طور چشمگیری ارتقا دهد.

به گزارش ایرنا، سالار آملی روز سه شنبه در کنفرانس عمومی سالانه انجمن موسسات آموزش عالی جنوب شرق آسیا (آسایهل) که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در حال برگزاری است،افزود: دانشگاه آزاد تعاملات مثبت و سازنده ای را با کشورهای خارجی، به ویژه کشورهای آسیایی و شرقی برقرار کرده که تاثیر زیادی را نیز در ارتقای سطح علمی و پژوهشی ایران اسلامی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون زیر علوم خاطرنشان کرد: گسترش ارتباطات علمی و پژوهشی با دانشگاه های آسیایی و شرقی از برنامه های اصلی وزارت علوم است که در این راستا به طور قطع دانشگاه آزاد اسلامی می تواند با توانمندی های بی شمار و همکاری های موثر خود به تحقق اهداف علمی و پژوهشی وزارت علوم و در کل، جامعه دانشگاهی ایران یاری رساند.
وی با تاکید بر بین المللی سازی دانشگاه های خصوصی، تصریح کرد: از طریق بین المللی سازی، بخش خصوصی قابلیت ارتقای تحصیلات عالی را خواهد داشت زیرا دانشگاه های این بخش قابلیت انعطاف داشته و چندان محدود به مقررات دست و پاگیر نیستند.
به گفته وی، انتقال دانش از کشور و مبادله تجربه برای ارتقای تحقیقات و مدارک دانشگاهی مشترک می تواند به این امر کمک کند.
به گفته آملی، تعریف پروژه های مشترک تحقیقاتی، مبادله دانشجویان دکتری، برنامه های مناسبتی و تابستانی و برگزاری سمینارها و کارگاه های مشترک می تواند در جهت تحقق این هدف اثرگذار باشد.
این مسئول اظهار داشت: انتظار می رود بخش خصوصی در پروژه بین المللی سازی تحقیقات علمی کمک کند و در صورت تحقق بیشتر همکاری های دانشگاه های دولتی و خصوصی در سال های آینده می توان به جایگاه برتر کشور و منطقه دست یافت.
وی ضمن معرفی و تشریح وضعیت علمی دانشگاه های ایران، افزود: در چند سال اخیر در خصوص منابع انسانی و جایگاه دانشگاه ها تلاش های خوبی در کشور شده است.
وی با اشاره به اینکه ایران در خصوص آموزش و تحصیلات دارای سه وزارتخانه علوم، آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، یادآور شد: سیاست عمده وزارت علوم در حوزه های توسعه و ارتقای دوره های فنی و آموزشی، بین‌المللی سازی تحصیلات عالی و ارتقای سطح علمی و فناوری کشور در منطقه و جهان است.
این مسئول یادآور شد: در بخش خصوصی، دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین دانشگاه کشور است که البته سایر دانشگاه های خصوصی هم در جهت توسعه علمی فعالیت دارند.
سی و دومین کنفرانس عمومی سالانه انجمن موسسات آموزش عالی جنوب شرق آسیا (آسایهل) از امروز به مدت سه روز به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار می شود.
7388/6012

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي دانشگاه دانشگاه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۹۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه آزاد دامغان جنبه‌های علمی و فرهنگی شاخصی دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدحسین تقی‌پور فرمانده سپاه ناحیه دامغان در دیدار حسین افشاری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان با تبریک انتصاب وی اظهار کرد: تغییرات و تحولات در زندگی ما نه‌تنها فرصت‌های جدید را به دست می‌آورند، بلکه به ما امکان رشد، یادگیری و تجربه‌ جدید را‌ می‌دهد.

وی اضافه کرد: هر تغییری می‌تواند به ما ارزش‌های جدیدی آموزش دهد و ما را به سمت بهبود و پیشرفت هدایت کند و باید آن را به‌عنوان فرصت‌هایی برای رشد و توسعه دیده و از این تجربه استفاده کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه دامغان افزود: همواره ارتباطات تنگاتنگ و مثبتی را با دانشگاه آزاد داریم و به‌عنوان یک مدرس دانشگاه از نزدیک شاهد حرکت رو به پیشرفت دانشگاه در تمامی ابعاد فرهنگی و علمی‌ هستم.

تقی‌پور بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان خود را در جنبه‌های مختلف علمی و فرهنگی ازجمله دانشکده حقوق، کشاورزی و داروسازی به‌عنوان یک نشان کشوری شاخص کرده که این دستاورد ارزشمند به همت استادان و دانشجویان به دست آمده است.

وی با اشاره به صحبت‌های کارآفرینی و اقتصادی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان گفت: دانشگاه‌ها نقش محوری در تحقق اهداف اقتصادی دارند و به‌عنوان مرکزی برای تولید دانش، تحقیقات علمی، و انتقال این دانش به جامعه عمل می‌کند و این فرآیند می‌تواند به توسعه اقتصادی و تحقق شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم و اهداف مقدس نظام اسلامی کمک کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید
  • مقوله حجاب اولویت دانشگاه است
  • رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی قابل توجه است
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • عملیات «وعده صادق» موجب خرسندی دل‌ مستضعفین جهان شد
  • دانشگاه آزاد دامغان جنبه‌های علمی و فرهنگی شاخصی دارد
  • رقابت ۳۸ هزار مازندرانی در بزرگترین ماراتن علمی کشور
  • ۳۹ سالگی دانشگاه آزاد در زعفرانی‌ترین شهر جهان
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود
  • دانشگاهیان با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان موجب خودکفایی کشور می‌شوند