Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهارمین نشست رییس کل بانک مرکزی با صاحبان دیدگاه‌های مختلف اقتصادی به منظور همفکری درباره مسائل مرتبط با بانک مرکزی و اقتصاد کشور برگزار شد.

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، عبدالناصر همتی در ابتدای این جلسه ضمن اشاره به مشکلات و موانع پیش روی اقتصاد کشور، اقدام‌های انجام شده توسط بانک مرکزی در چهار ماهه گذشته را  تشریح کرد؛ وی  با اشاره به برگشت تدریجی ارز ناشی از صادرات به چرخه اقتصادی کشور اظهار داشت: با توجه به روند کاهشی قیمت ارز امیدوارم با ارائه ارزهای بیشتر آنها درچرخه اقتصاد واردات مورد نیاز تولید کشور با نرخهای پایین تر ارز تأمین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به تعیین سقف برای تراکنش‌های کارت‌های بانکی گفت: در هیچ جای دنیا با استفاده از کارت های دبیت و دستگاه کارتخوان، نمی‌توان مبالغ کلان جابه‌جا کرد.

وی در ادامه افزود: ظهر نویسی چک‌های تضمین شده و در وجه حامل بودن آنها باعث ایجاد فضای غیر شفاف در معاملات بود و نظارت بانک مرکزی و سازمان مالیاتی بر تبادلات تجاری را منتفی می‌کرد که این مشکلات با توجه به مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا، توسط بانک مرکزی برطرف شد.

همتی، آغاز به کار کانال‌های مالی ایران با چندین کشور و حذف دلار از تبادلات تجاری ایران با آن کشورها را اقدام مهمی در حوزه تحریم مالی ایران توصیف کرد و افزود: عملا بین ایران و برخی از کشورها پیمان پولی دو جانبه ایجاد شده است و در آینده این موضوع تقویت می‌شود.

رییس کل بانک مرکزی در ادامه به موضوع مداخله هدفمند و هوشمندانه در بازار ارز و همچنین تامین نیازهای ارزی تولیدکنندگان و تامین کامل نیاز کالاهای اساسی و دارو اشاره کرد.



در ادامه این نشست اقتصاددانان ضمن کارآمد خواندن اقدامات اخیر بانک مرکزی در حوزه سیاست‌های پولی و بانکی که منجر به ایجاد شفافیت و کاهش قیمت ارز شده است، بر ادامه و توسعه این سیاست‌ها و اقدامات تکمیلی دیگر تاکید کردند. 

همچنین ضرورت اصلاح نظام پولی و بانکی کشور و افزایش استقلال بانک مرکزی، لزوم برنامه ریزی برای کنترل نقدینگی و تعدیل تدریجی نرخ سپرده‌های بانکی، جلوگیری از رکود، اهمیت برآورد درست درآمد ناشی از صادرات نفت در لایحه بودجه کل کشور و حرکت به سمت تک نرخی شدن ارز، واگذاری بنگاه‌های اقتصادی بانک‌ها، ضرورت هدف گذاری نرخ ارز ،تعامل بیشتر با صادرکنندگان برای آوردن ارز آنها به چرخه اقتصاد، جلوگیری از ایجاد کسری بودجه در سال آینده و بازسازی چهره بانک‌ها در بین مردم و مسئولان از موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

در این نشست چهره های برجسته اقتصادی از جمله آقایان: طهماسب مظاهری، احمدی توکلی، حسین عبده تبریزی، سید احمد رضا جلالی نائینی، منصور خلیلی عراقی، تیمور رحمانی، حمید دیهیم، احمد مجتهد، حسین توکلیان، محمد هادی زاهدی، مرتضی عزتی، محمدرضا یوسفی، علی دینی، اصغر ابوالحسنی هستیانی، سید علی مدنی زاده، وحید شقاقی و ابراهیم شمیلی حضور داشتند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ارز ناشی از صادرات اقتصاد بانک مرکزی تراکنش های کارت های بانکی عبدالناصر همتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۹۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت بیش از ۲۵۰ همت از سرمایه‌های مردمی با احیای واحد‌های تولیدی

به گزارش خبرنگار تحریریه صنعت خبرگزاری صدا و سیما؛ همزمان با دور دوم سفر رئیس جمهور به استان سمنان آقای سید امیرحسین مدنی نماینده دولت در نهضت احیاء واحد‌های اقتصادی در گفتگو با خبر ۱۴ شبکه یک سیما افزود: توجه به واحد‌های راکد با عنوان مجموعه‌هایی که سرمایه‌های بسیاری زیادی در آن نهفته است و با یک سرمایه گذاری و سرمایه در گردش می‌تواند به چرخه‌ی تولید بازگردد و احیاء شود به عنوان کار محوری در دولت است.    کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   وی اضافه کرد: همچنین براساس برآورد‌های صورت گرفته با احیای ۲۰۱ واحد تولیدی در استان سمنان بیش از ۱۰ همت از سرمایه‌های مردمی به چرخه‌ی تولید بازگشته است.  نماینده دولت در نهضت احیاء واحد‌های اقتصادی گفت: براساس بررسی‌های صورت گرفته، بیش از ۴۰۰ واحد قابل احیاء در استان سمنان شناسایی شد که از این تعداد، ۲۰۱ واحد به چرخه تولید بازگشت.  وی ادامه داد: با احیای این واحد‌های اقتصادی برای حدود ۳ هزار نفر اشتغال مستقیم و برای هزار و ۵۰۰ نفر نیز اشتغال غیرمستقیم ایجاد شده است.  نماینده دولت در نهضت احیاء واحد‌های اقتصادی؛ احیای سرمایه‌های مردمی به واسطه احیای واحد‌های صنعتی را اتفاق مثبتی ارزیابی کرد و گفت: این روند با توجه به دستورات و وعده‌های رئیس جمهور ادامه دارد تا بتوانیم در مدت باقیمانده از دولت سیزدهم واحد‌های باقیمانده راکد در استان سمنان را نیز به چرخه تولید بازگردانیم.

دیگر خبرها

  • پافشاری بانک مرکزی بر اجرای سیاست‌های غلط/ صندوق تثبیت ارزی با دلار ۳ نرخی کارایی ندارد
  • «موزه دین و زندگی» در بلوار پیامبر اعظم (ص) ایجاد می‌شود
  • تاثیر دلار تلگرامی روی کالاهای وارداتی چه قدر است؟
  • واکنش بانک مرکزی به چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی/ مدیرعامل اسبق بانک صادرات: ارز باید تک نرخی شود/ معاون رئیس جمهور: تلاش دولت این است که شاهد کاهش بیشتر در نرخ تورم باشیم
  • بازگشت بیش از ۲۵۰ همت از سرمایه‌های مردمی با احیای واحد‌های تولیدی
  • جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد تولیدی و صنعتی در استان سمنان/ ایجاد ۴ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای مردم استان سمنان
  • مکان یابی ایجاد بازارچه های صنایع دستی بانوان در کشور
  • مطالبه ۳۰ همتی شهرداری مشهد از دولت
  • چک‌های ۵۰۰ هزار تومانی در راه بازار / نقدینگی افزایش می‌یابد؟
  • زمزمه های ورود ایران چک های ۵۰۰هزار تومانی به بازار/ زلزله رشد نقدینگی در راه است؟