Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شهرري- ايرنا- افزايش هزينه هاي خريد يا اجاره خانه در پايتخت سبب شروع موج مهاجرت شهروندان به روستاهاي اطراف شهر تهران بويژه در محدوده شهرستان ري شده است؛ پديده اي که سبب هشدار کارشناسان شده که روستاها به جاي سنگرگاه توليد، به خوابگاه افرادي که در پايتخت کار مي کنند تبديل نشود.

مهاجرت از روستاها طي سال هاي گذشته از يکسو سبب خروج نيروي مولد از اين مکان ها شده و حالا در شرايطي که اين روستاها به جاي توليد به خوابگاه فعالان مستقر در پايتخت نيز بدل شود، سرنوشت روستاها را در وضعيتي غيرقابل پيش بيني قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين درحالي است که بخش قابل ملاحظه اي از واحدهاي مسکوني اين روستاها مقاوم نيستند و شرايط نامناسبي دارند و معلوم نيست که چشم انداز آنها درصورت ادامه روند توسعه مهاجرپذيري براي اسکان شبانه دستخوش چه شرايطي خواهد بود.
اختلاف توزيع درآمد، کاهش شکاف دستمزد ميان شهر و روستا، سرمايه گذاري و تعادل قيمت محصولات کشاورزي، فرسوده بودن مسکن و مهاجرت به کلانشهر تهران، مشکلات زيست محيطي و کم آبي تنها بخشي از مشکلات روستائيان جنوب پايتخت محسوب مي شود و به نظر مي رسد بر حجم مشکلات آنها در حال افزوده شدن است.
آنگونه که مسئولان اعلام کرده اند اکنون شمار زيادي از روستاها در جنوب تهران که به عنوان نگين سرسبز منطقه شناخته مي شود، خالي از سکنه شده است و يکي از علت هاي آن، نبود درآمد پايدار عنوان شده است، همچنين اکثر خانه هاي روستايي اين منطقه به دليل قدمت آن داراي بافت فرسوده هستند و گاهي برخي از اين خانه از سقف تيرچوبي برخوردارند.
بنابراين مشکلات و چگونگي شرايط زيستي روستاهاي ري در ميزگرد ايرنا شهرري روز سه شنبه با حضور مهدي نخعي رييس بنياد مسکن انقلاب اسلامي شهرستان ري، فاطمه فکوريان بخشدار مرکزي شهرستان ري، احمد اماني مسئول دهياري هاي شهرستان ري، عباس رضازاده عضو و فاطمه اسماعيلي کارشناس مسکن روستايي بخشداري مرکزي در خبرگزاري ايرنا برگزار و اين مسائل از جنبه هاي مختلف بررسي شد.
** 60 درصد واحدهاي مسکوني روستايي ري فرسوده هستند
رييس بنياد مسکن انقلاب اسلامي شهرستان ري با بيان اينکه 60 درصد واحدهاي مسکوني روستايي ري فرسوده است، گفت: 56 هزار و 237 واحد مسکوني روستايي در اين شهرستان وجود دارد که 33 هزار و 782 واحد آن فرسوده است.
مهدي نخعي با بيان اينکه شناسايي بافت هاي فرسوده يک اقدام موثر و ضروري در کاهش تلفات هنگام وقوع حوادث و زلزله است، افزود: از آنجايي که اين شهرستان به نسبت ساير نقاط استان داراي جمعيت روستايي زيادي است، نياز به توجه بيشتري در زمينه پيشگيري قبل از وقوع حوادث و زلزله است.
وي با بيان اينکه بنياد مسکن ري سالانه 700 واحد مسکوني روستايي را مقاوم سازي مي کند، عنوان کرد: تاکنون بيش از 6 هزار واحد مسکوني در اين شهرستان مقاوم سازي شده که به نسبت تعداد کمتري را تشکيل مي دهد.
رييس بنياد مسکن انقلاب اسلامي شهرستان ري گفت: دولت تسهيلات و شرايطي را براي روستائيان در شهرستان ري فراهم کرده تا با بهره مندي از اين امکانات بتوانند در ساخت خانه هاي ايمن و مقاوم اقدام کنند.
وي به شرايط دريافت تسهيلات براي روستائيان اشاره کرد و افزود: تسهيلات 250 ميليون ريالي به صورت قرض الحسنه با کارمزد پنج درصد به روستائيان پرداخت مي شود.
نخعي ادامه داد: بر اساس مصوبه هيات وزيران و براي تسهيل در دريافت وام مسکن روستايي، مقرر شد تا متقاضيان از ضامن هاي زنجيره اي استفاده کنند.
وي بيان کرد: نبود همکاري بانک ها، نداشتن ضامن و مشکلات اقتصادي در بازپس دادن وام ها از مشکلات روستائيان براي دريافت تسهيلات به شمار مي رود.
** طرح هادي در تمامي روستاهاي بالاي 20 خانوار اجرا شده است
رئيس بنياد مسکن انقلاب اسلامي شهرستان ري با بيان اينکه مرحله اول طرح هادي در اين شهرستان به اتمام رسيده است، گفت: اين طرح در 94 روستا با هدف خدمات رساني و بهسازي روستاها اجرا شد.
وي با بيان اينکه خدمات طرح هادي به روستاهاي بيش از 20 خانوار ارائه مي شود، اظهار داشت: بر اساس آمار نفوس مسکن در شهرستان ري 124 روستا وجود دارد که در 94 روستا طرح هادي اجرايي شده است.
طرح هادي روستايي در سال 78 تصويب شد که در قالب آن بافت موجود روستاها ساماندهي و اصلاح و براي امور ديگر همچون گسترش بعدي بافت و چگونگي استفاده از زمين و کاربردهاي مختلف آن تعيين تکليف مي شود.
نخعي ادامه داد: طرح هادي روستايي براي ساماندهي و اصلاح بافت موجود، نحوه استفاده از زمين براي عملکرد هاي مختلف از جمله مسکوني، توليدي، تجاري و کشاورزي، ساماندهي تاسيسات و تجهيزات عمومي روستايي اجرا مي شود.
وي با اشاره به اينکه طرح هادي در روستاهاي فاقد کد اجرا نشده است، افزود: روستاهاي هفت دستگاه نسوز، تقي آباد، کوره فرنگي و قلعه عليمون (عليان) در گذشته فاقد کد بودند که امسال به محض اينکه کددار شدند، طرح هادي نيز در اين روستاها اجرايي شد.
وي با بيان اينکه روستاهاي بزرگ هزينه بيشتري براي اجرا و تهيه طرح هادي دريافت مي کنند، عنوان کرد: در هر روستا با توجه به وسعت و تعداد جمعيت به صورت متغير 200 تا 400 ميليون ريال هزينه مي شود.
** 81 روستايي شهرستان ري براي ساخت مسکن به بانک معرفي شدند
رييس بنياد مسکن ري در ادامه گفت: 81 روستايي در اين شهرستان براي ساخت مسکن در قالب نوسازي و بهسازي به بانک هاي عامل معرفي شده اند.
نخعي اظهار داشت داشت: در پي ابلاغ پرداخت وام قرض الحسنه 250 ميليون ريالي به منظور ساخت مسکن، از ابتداي امسال تاکنون 81 روستايي درخواست خود را به شعبه هاي بنياد مسکن انقلاب اسلامي در اين شهرستان استان ارائه داده اند.
به گفته وي تاکنون 33 متقاضي معرفي شده به بانک هاي عامل موفق به بستن قرارداد و دريافت تسهيلات بانکي براي ساخت مسکن شده اند.
مقاوم سازي بافت هاي فرسوده با توجه به تعدد فراوان اين نوع بافت ها و قرار گرفتن اين شهرستان بر روي گسل هاي زلزله از ضروريات به شمار مي رود، هم اکنون 56 هزار و 237 واحد مسکوني روستايي در اين شهرستان وجود دارد که 33 هزار و 782 واحد آن فرسوده است.
رييس بنياد مسکن انقلاب اسلامي شهرستان ري اضافه کرد: تسهيلات قرض الحسنه ارزان قيمت طرح ويژه نوسازي و بهسازي مسکن روستايي با ارائه پروانه ساخت و بدون سپرده گذاري و نوبت دهي با دوران مشارکت 15 ساله از طريق بانک هاي عامل در شهرستان در حال پرداخت به متقاضيان است.
وي تصريح کرد: همچنين در سال گذشته نيز 320 متقاضي دريافت تسهيلات مسکن روستايي به بانک ها معرفي شدند که 304 متقاضي موفق به انعقاد قرارداد شدند.
نخعي يادآور شد: سال گذشته 180 ميليون ريال تسهيلات براي ساخت و ساز هر واحدهاي مسکوني بر روي اراضي و 200 ميليون ريال براي بافت هاي فرسوده پرداخت مي شد که امسال به 250 ميليون ريال افزايش يافت.
وي ادامه داد: همچنين تسهيلات تعميرات مسکن نيز به روستائيان تعلق مي گيرد و بناهايي که از مقاومت و ماندگاري مطلوبي برخوردار نيستند تا سقف 50 ميليون ريال از اين تسهيلات استقاده مي کنند.
نخعي با اشاره به اينکه توانايي روستائيان ري در ساخت و ساز کاهش يافته است، عنوان کرد: افزايش قيمت مصالح، دستمزد کارگر و بنا و همچنين افزايش اجاره خانه ها از عوامل عدم تمايل مردم به ساخت و ساز بافت هاي فرسوده به شمار مي رود.
** 7 هزار واحد مسکوني روستايي ري سند دار شدند
رييس بنياد مسکن انقلاب اسلامي شهرستان ري بيان کرد: روستاهايي با قدمت بسيار زياد با هفت هزار واحد مسکوني روستايي وجود داشت که با همکاري ثبت اسناد و املاک سنددار شدند.
نخعي يادآور شد: طرح سند دار کردن واحدهاي مسکوني روستايي در ري از برنامه سوم دولت و از سال 1381 آغاز شده و اين طرح هم اکنون نيز تداوم دارد.
وي با بيان اينکه اجاره نامه ها براي دريافت سند بايد به روز باشد، تصريح کرد: برخي از مالکان به دليل موقوفه بودن ملک از دريافت سند خودداري مي کنند، چرا که بعضي از آنها سالهاست که به اوقاف اجاره اي پرداخت نکرده اند.
وي گفت: سند دار کردن روستاها يکي از اقدامات بنياد مسکن در راستاي حمايت از روستائيان و ارائه تسهيلات به اين اقشار است و نياز است تا ديگر دستگاه هاي ذيربط در اين زمينه همکاري لازم را داشته باشند.
** بيشتر روستاهاي ري در شرايط بحراني قرار دارند
رييس بنياد مسکن انقلاب اسلامي ري در ادامه عنوان کرد: بالغ بر 200 هزار نفر در روستاهاي شهرستان ري ساکن هستند که با 34 هزار واحد مسکوني غيرمقاوم نياز به حمايت هاي همه جانبه دارند.
وي با اشاره به اينکه در اين شهرستان سه گسل فعال و خطرناک وجود دارد، تصريح کرد: يکي از گسل ها در شمال، يک گسل در جنوب و گسل ديگر هم در مرکز شهرستان ري قرار گرفته که در صورت فعاليت هر يک از اين گسل ها، مشکلات و اتفاقات ناخوشايندي پيش خواهد آمد.
رييس بنياد مسکن انقلاب اسلامي ري گفت: شيب تند زمين در کلانشهر تهران به سمت ري بوده و تمامي آب هاي سطحي زيرزميني به اين سمت جاري مي شود که در صورت وقوع زلزله وضعيت ري به شکل باتلاقي در خواهد آمد که خطرات آن وصف ناشدني است.
وي ادامه داد: آتش سوزي و انفجاز لوله هاي گاز از تبعات زلزله است که با توجه به بافت هاي فرسوده ري امکان امدادرساني را نيز در اين صورت با مشکل مواجه خواهد کرد.
نخعي اضافه کرد: متاسفانه اکثر روستاهاي شهرستان ري در شرايط بحراني قرار دارند و حاشيه نشيني و فقر اقتصادي اين منطقه بر مشکلات آن افزوده است و نياز است تا مسئولان با نگاه ويژه اي به اين منطقه مشکلات را حل کنند.
** خشکسالي زمينه ساز مهاجرت روستاييان ري به تهران شده است
نخعي با بيان اينکه کم آبي روستاهاي ري، زمينه ساز مهاجرت روستاييان به شهر شده است، گفت: حسن آباد فشافويه تبديل به کوير شده در حاليکه اين منطقه در گذشته به دشت طلايي ري معروف بوده و امروز به دليل بي آبي و خشکسالي، کويري بيش نيست.
وي سد سازي را عامل اصلي مهاجرت روستاييان ري به سمت شهر تهران عنوان کرد و افزود: بايد در اين زمينه تدابير ملي انديشيده شود و رونق کشاورزي گذشته در جنوب تهران را دوباره زنده کرد و مردم را علاقه مند به سکونت در روستاها کرد.
رييس بنياد مسکن انقلاب اسلامي ري به ديگر معضلات مهاجرت روستاييان اشاره کرد و گفت: متاسفانه سازمان محيط زيست با حضور دام در روستا به دليل مسائل زيست محيطي مخالفت مي کند که اين موضوع معضلي براي روستائيان به شمار مي رود.
وي بيان کرد: بر همگان آشکار است که دامداري يکي از صنعت هاي مولد و پايدار زندگي روستاييان محسوب مي شود و بايد در اين زمينه تدابير و برنامه ريزي هاي خاصي انجام گيرد تا اين معضل نيز برطرف شود.
** روستاهاي ري تبديل به خوابگاه شده اند
مسئول امور دهياري هاي فرمانداري ري نيز در ادامه با بيان اينکه روستاهاي ري تبديل به خوابگاه شده اند، اظهار داشت: بيشتر ساکنان روستاهاي ري روزانه در کلانشهر تهران فعاليت مي کنند و به علت گراني مسکن، شبها را در اين روستاها سپري مي کنند.
احمد اماني تصريح کرد: هم اکنون اقليم و هويت روستاهاي ري کاملا تغير کرده است و ديگر نمي توان به اين مناطق بعنوان فضاي توليد و کسب و کار محلي نگاه کرد.
وي با بيان اينکه روستائيان با توليد محصولات کشاورزي نقش مهمي در عرصه اقتصادي کشور ايفا مي کنند، گفت: فضاي توليد و بهينه روستاها بايد به اين مناطق بازگردد تا کشاورزي و دامپروري رونق گرفته و از مهاجرت هاي بي رويه جلوگيري شود.
وي ادامه داد: اگر روستاها محور توليد، همدلي و هم افزايي باشند، ديگر تبعات امنيتي در اين بخش وجود نخواهد داشت و آن هويت اصلي روستا که شامل توليد مي باشد به روستاها بر مي گردد.
** روستاهاي ري به سمت آسيب هاي اجتماعي مي روند
بخشدار مرکزي شهرستان ري نيز در ادامه با اشاره به اينکه روستاها نبايد مرکز توزيع آسيب هاي اجتماعي باشند، گفت: اقداماتي براي توسعه روستاها در حال انجام است تا روستاهاي اين شهرستان از آسيب هاي اجتماعي دور شوند.
فاطمه فکوريان بيان کرد: ماهيت روستاها به نسبت گذشته تغير يافته و اگر برنامه مدوني در اين زمينه انجام نشود در آينده شاهد سکونت روستاييان در حاشيه شهرهاي بزرگ خواهيم بود که مشکلات زيادي را به همراه خواهد داشت.
وي با بيان اينکه دامپروري و کشاورزي در روستاها به مانند گذشته نيست، افزود: زيرساخت هايي براي توسعه پايدار روستاها مورد نياز است که بدون برنامه ريزي و دست خالي اين موضوع مهم حل شدني نيست و اين مشکلات موجب مي شود تا روستاها به سمت مشکلات اجتماعي نيز بروند.
بخشدار مرکزي ري به اجراي طرح هادي در روستاها اشاره کرد و گفت: با توجه به اينکه طرح هادي هر 10 سال يکبار بازنگري مي شود زمان بررسي ها طولاني شده و همين مساله مشکلاتي را براي روستاهاي اين شهرستان ايجاد کرده است.
وي به کمبود بودجه در اجراي طرح هاي عمراني در روستاهاي ري اشاره کرد و گفت: دستگاه هاي خدمات رسان روستايي مانند آبفا، بنياد مسکن و فرمانداري بايد در اين زمينه با همکاري بيشتري به سمت حل مشکلات روستايي پيش روند.
** نگاه گردشگري به روستاهاي ري يک ضرورت است
بخشدار مرکزي ري با بيان اينکه نگاه گردشگري به روستاها يک ضرورت و الزام به شمار مي رود، گفت: روستاهاي بخش مرکزي نبايد براي اهالي منطقه به خوابگاه تبديل شوند بلکه بايد جاذبه هاي گردشگري در اين منطقه احصاء شود.
فکوريان ادامه داد: با توجه به نزديکي شهرستان ري به تهران مي توان از فضاي بوم گردي در حوزه گردشگري استفاده کرد.
وي با بيان اينکه حاجي آباد ري به قطب گردشگري جنوب پايتخت تبديل مي شود، افزود: برنامه هاي ويژه اي براي تبديل بافت صخره اي حاجي آباد به عنوان ماسوله ري به قطب گردشگري جنوب پايتخت تدوين شده است.
بافت صخره اي معروف به حاجي آباد در دامنه کوه نقاره خانه در جاده امين آباد شامل هفت دستگاه اثري معظم با پلاني دايره اي شکل قرار گرفته که اين بافت متعلق به اينانج يکي از فرماندهان ري از زمان سلطان سنجر سلجوقي بوده که در اين مکان مدفون شده است.
فکوريان با بيان اينکه 560 ميليون تومان براي بازسازي بافت صخره اي امين آباد تخصيص يافته است، عنوان کرد: 2 ميليارد و 700 ميليون تومان اعتبار نيز در زمينه ساخت و بهسازي جاده شهيد رستگار اختصاص يافت تا بتوان در زمينه جلب و جذب سرمايه گذار براي توسعه گردشگري در اين منطقه اقدام کرد.
وي اظهار داشت: نگاه گردشگري به روستاهاي شهرستان ري يک ضرورت است چرا که تبديل ري به قطب گردشگري سبب توسعه اقتصادي در منطقه مي شود.
بخشدار مرکزي ري با بيان اينکه تغير ذائقه مردم نياز به اقدامات فرهنگي دارد، افزود: وجود سرمايه گذار و ايجاد اشتغال در بخش مرکزي ري در راستاي سامان دادن به منطقه با هدف توسعه گردشگري از اولويت ها است.
فکوريان وجود آثار تاريخي در بخش روستايي ري را ظرفيت مهم گردشگري بيان کرد و گفت: ساماندهي روستاها و توسعه صنعت گردشگري در اين مناطق از مهاجرت روستاييان به شهرها جلوگيري مي کند.
** مشکلات زيستي تهران به سمت روستاهاي ري سرازير شده اند
کارشناس مسکن روستايي بخشداري مرکزي ري نيز در ادامه به مشکلات زيستي روستاهاي اين بخش اشاره کرد و گفت: آلودگي آب هاي زير زميني، آلودگي هوا و بوي نامطبوع ناشي از مشکلات شهر تهران است که به اين مناطق تحميل شده است.
انسيه اسماعيلي به اجراي طرح پاکسازي و نظافت زيست محيطي بخش مرکزي ري نيز اشاره کرد و گفت: به صورت ماهانه هر بار قسمتي از اين بخش پاکسازي مي شود، ضمن اينکه آموزش هاي لازم نيز در اين موارد به مردم داده مي شود.
وي با اشاره به اينکه دوره جديدي از سرمايه گذاري در حوزه گردشگري روستاهاي ري آغاز شده است، عنوان کرد: از فضاهاي تاريخي و مراکز بوم گردي مي توان در رونق صنعت گردشگري بهره برداري کرد.
اين کارشناس روستايي يادآور شد: با وجود مهاجرت روستاييان ري به حاشيه شهر تهران نياز است در اين زمينه برنامه ريزي بيشتري انجام گيرد و لازمه آن هم رونق گردشگري و توسعه روستاهاست.
وي معرفي جاذبه هاي تاريخي را از مهمترين عوامل جذب گردشگر به اين منطقه بيان کرد و گفت: رهايي از نخاله هاي اطراف روستاها و عاري شدن روستاهاي بخش مرکزي از هر گونه چهار ديواري ضايعاتي راهکاري ديگر در جذب گردشگر است.
اسماعيلي کوه بي بي شهربانو را از مهمترين مناطق گردشگري جنوب پايتخت ناميد و گفت: اقدامات خوبي در اين منطقه براي جذب گردشگر در حال انجام است وسعي داريم تا در آينده اي نزديک گردشگران زيادي را به سمت اين جاذبه ها جذب کنبم.
بخشدار مرکزي ري نيز در ادامه عنوان کرد: کميته محيط زيست براي ساماندهي مشکلات زيستي اين منطقه در فرمانداري اين شهرستان تشکيل شده و اقدامات خوبي نيز در اين زمينه انجام شده است.
فاطمه فکوريان اجراي طرح هاي عمراني را از اولويت هاي بخشداري ري عنوان کرد و گفت: بالغ بر 50 درصد روشنايي خيابان ها و کوچه هاي فرعي روستاهاي اين بخش اصلاح شده است.
وي عنوان کرد: احداث فضاهاي فرهنگي، ورزشي و اجتماعي در روستاها ضرورت است و در اين زمينه نيز فعاليت هاي مناسبي انجام شده که ساخت سالن هاي ورزشي روستاهاي اشرف آباد و امين آباد از اجمله اين طرح ها محسوب مي شود.
فکوريان با بيان اينکه فضاي همدلي و همکاري باعث رونق کارها و توسعه روستاها مي شود، گفت: ايجاد فضاهاي ورزشي و فرهنگي و تسهيلات براي روستاييان از مهاجرت بي رويه آنها به شهرها جلوگيري مي کند.
/6003/1970
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۹۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی از وصل‌شدن آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق تحت تأثیر سیلاب استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  زیرکوه، مهدی دوستی صبح امروز در بازدید از مناطق سیل زده زیرکوه اظهار داشت:  16 روستا و 14 پاسگاه مرزی با جمعیت متأثر 7200 نفر درگیر پیامدهای سیلاب شدند که در حال حاضر مشکل آب شرب این روستاها به صورت موقت برطرف شده است.

وی ادامه داد: اکیپ‌های عملیاتی از مرکز استان و شهرهای همجوار در کنار اکیپ های مستقر در شهرستان زیرکوه در سه شبانه روز بصورت مستمر تلاش نموده و با توجه به خرابی جاده های مواصلاتی و خساراتی که برای شبکه برق شهرستان پیش آمد، آبدار شدن روستاها با مشکلاتی همراه شد که خوشبختانه با تلاش شبانه روزی همکاران قطع آب روستاها مرتفع شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با بیان اینکه کارشناسان شرکت در حال برآورد خسارات ناشی از سیلاب به صورت دقیق هستند تصریح کرد: حدود 50 کیلومتر از خطوط انتقال نیاز به اصلاح خط و تعمیق و تعویض لوله دارند و برآورد خسارت حدود 50 میلیارد تومان می باشد. باید برخی از خطوط انتقال آسیب دیده به صورت ویژه اصلاح گردد تا در تابستان مشکلی برای تأمین آب شهروندان نداشته باشیم.

وی ادامه داد: حساس ترین خط آسیب دیده، 8 کیلومتر لوله 300 جی آرپی بمرود_ حاجی‌آباد است که به صورت کامل از بین رفته است، ضمن اینکه خطوط انتقال مجتمع آهنگران هم به صورت جدی آسیب دیده است.

مدیرعامل آبفای استان خراسان جنوبی تأکید کرد: در حال حاضر آب موردنیاز شهروندان تنها از یک خط تأمین می‌گردد، لذا اصلاح این خطوط قبل از  تابستان بسیار حیاتی خواهد بود.

انتهای پیام/250/

دیگر خبرها

  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • توسعه عمرانی در روستاهای بخش ریگ تسریع می‌شود
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • آب شرب ۹۰درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • ۱۵۴ پنل خورشیدی در روستاهای دیلم راه اندازی می‌شود
  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها