Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-19@03:24:10 GMT

زندگینامه شهید «موسی سحاب سلیمانیان»

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۹۹۷۰

زندگینامه شهید «موسی سحاب سلیمانیان»

به گزارش خبرگزاری بسیج از اسدآباد، شهید «موسی سحاب سلیمانیان» فرزند علی متولد ۱۳۳۷ از روستای شهراب اسدآباد انسانی آگاه و معتقد به احکام دینی در یک خانواده دینی و معتقد متولد و تربیت شده بود.

وی دارای ویژگی‌های اخلاقی اسلامی و انسانی بود. شهید «سحاب سلیمانیان» به اهداف انسانی اسلام و انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) به خوبی واقف بود بنابراین در حمایت از اسلام و اهداف امام(ؤه) کوشا و فعال بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شهید بزرگوار به خاطر علاقه و اعتقادی که به آینده کشور اسلامی و پیشرفت آن داشت برای تربیت آینده‌سازان ایران فعالیت در سنگر تعلیم و تربیت آموزش و پرورش را انتخاب کرد تا وظیفه دینی، اجتماعی و فرهنگی خود را انجام داده باشد.

این شهید عزیز آموزگاری را نه به عنوان شغلی که مایحتاج مادی زندگی را تأمین کند بلکه آن را به عنوان یک وظیفه اجتماعی که در توان خود حس می‌کرد انتخاب کرد.

شهید «سلیمانیان» وقتی در سنگر تعلیم و تربیت مشغول فعالیت بود با هجوم دشمنان بعثی عراق و تحریک استکبار جهانی و غرب به مرزهای کشور حضور در جبهه های دفاع مقدس را ضروری دانست و از سنگر فرهنگی و آموزشی به سنگر نظامی و دفاعی شتافت.

وی در نبرد با دشمن در تاریخ ۱۸ بهمن ماه ۱۳۶۰ در جبهه‌های جنوب و کرخه نور به درجه والای شهادت نائل شد و جان خود را برای استقلال و امنیت کشورش تقدیم کرد و پیکرش در گلزار شهدای اسدآباد آرام گرفت و روحش مهمان اولیاء الهی در رضوان پروردگار شد.

روحش شاد و یادش گرامی و جاودان باد.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

کلیدواژه: اسدآباد اخلاق اسلامی دفاع مقدس ایثار و شهادت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۹۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان مجلس از تولیدات قرآنی رسانه ملی تقدیر کردند

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی یوسفی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز بیانیه قدردانی نمایندگان در حمایت از راهبردها و تولیدات قرآنی رسانه ملی را قرائت کرد که به شرح زیر است:

رسانه ملی فراگیرترین و مهمترین رسانه، دانشگاه کشور، نقش بی‌بدیلی در تربیت دینی جامعه و رشد و پویایی اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در ابعاد داخلی و بین‌الملی دارد.

این رسانه در ماه‌های اخیر با توجه به تلاقی ماه مبارک رمضان و ایام نوروز توانست با تولید ویژه برنامه‌های مناسبتی، دینی، قرآنی و رمضانی ضمن ایجاد طراوت معنویت، امید و ایمان در متن و بطن جامعه در پیوند اقشار ملت با آموزه‌های اسلامی خوش بدرخشد.

گواه این درخشش ابراز رضایت رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز عید فطر امسال از نقش‌آفرینی رسانه ملی در برنامه‌های دینی و شیوع تلاوت قرآن در بین اقشار بود که تولید ویژه برنامه پرمخاطب قرآنی محفل نمود بارز آن بوده است.

در دیگر سو رسانه ملی با ایجاد ظرفیت‌های جدید و تولید برنامه‌های متنوع و متعدد در قالب‌های مختلف ضمن هم‌افزایی سیاسی با سایر ارکان متولی انتخابات زمینه حضور جهادی و حماسه آمیز ملت بزرگ ایران در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ۱۱ اسفند را فراهم کرد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر تداوم راهبرد تحولی سازمان صدا و سیما مراتب قدردانی و حمایت خود را از مدیریت شایسته و تلاش‌های رئیس سازمان صدا و سیما جناب آقای دکتر پیمان جبلی و همکاران پرتلاش و سخت‌کوش ایشان را در رسانه ملی اعلام می‌دارند.

کد خبر 6079791 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • زندگینامه شهدا سرشار از درس است
  • جهش تولید جز با مشارکت مردم رخ نمی‌دهد
  • گسترش فعالیت‌های درآمدزای دانشگاه آزاد یزد در راستای تحقق شعار سال
  • اشتغالزایی ۲ هزار نفر در چهار واحد فرآوری سنگ آهن اسدآباد
  • ۳۰۰ دانشجوی دانشگاه آزاد یزد بورسیه صنعت کاشی شدند
  • تجدید میثاق معاون تربیت بدنى و سلامت وزیر آموزش و پرورش با آرمان هاى شهداء
  • تربیت معلم مهمترین گام در مسیر تقویت تربیت دینی در مدارس است
  • نونهالان از سنین پایین در مسیر تربیت دینی قرار گیرند
  • تقدیر نمایندگان مجلس از تولیدات قرآنی رسانه ملی
  • نمایندگان مجلس از تولیدات قرآنی رسانه ملی تقدیر کردند