Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قزوین، این کنفرانس با عنوان «نقش دانشگاه‌های خصوصی در گسترش و ارتقا آموزش عالی» به مدت سه روز در دانشگاه آزاد قزوین برگزار می‌شود.
دبیرکل کنفرانس آسایهل در مراسم آغاز به کار این کنفرانس گفت: قزوین زادگاه آثار معماری و تاریخی زیادی است که در ارتقاء علمی و دانشگاهی بسیار موثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نینات اولان وراووث، تحصیلات عالی را موجب ارتقاء علمی و توسعه اقتصادی جوامع دانست و افزود: دانشگاه‌های دولتی به علت کمبود بودجه، قادر به تامین بستر ارتقاء علمی در زمینه‌های مختلف به ویژه برای دانشجویان خلاق نیستند، اما دانشگاه‌های خصوصی می‌تونند این خلاء را پر کنند.
او ابراز امیدواری کرد با کمک دانشگاه‌ها و موسسات غیردولتی، جایگاه آموزشی در کشور‌ها ارتقا یابد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هم در این کنفرانس گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با بیش از یک میلیون و ٣٢٠ هزار دانشجو، ٣ هزار عضو هیات علمی و ٤٤٠ واحد دانشگاهی، بزرگترین دانشگاه خصوصی جهان است.
طهرانچی درباره دانشگاه آزاد قزوین هم افزود: این واحد دانشگاهی، با توجه به پیشرفت‌های رباتیک، جزو برترین واحد‌های کشور است.
او اضافه کرد: با توجه به تحولات پیش آمده در جهان و رشد ٥ درصدی آموزش عالی در دانشگاه‌های خصوصی، تولید علم در دانشگاه‌ها نقش تعیین کننده‌ای در توسعه دارد و امیدواریم مقالات و راه کار‌های ارائه شده در دانشگاه آزاد، در پیشرفت علمی، فنی، تکنولوژیکی و اقتصادی موثر باشد.
قائم مقام وزارت علوم در امور بین الملل هم با تشریح وضعیت علمی دانشگاه‌های ایران گفت: در طول چند سال اخیر تلاش‌های خوبی برای ارتقاء جایگاه دانشگاه‌های کشور انجام شده و در همین راستا بین المللی سازی دانشگاه آزاد، سطح علمی کشور را ارتقاء می‌دهد.
سالار آملی افزود: گسترش ارتباطات علمی و پژوهشی با دانشگاه‌های آسیایی از برنامه‌های اصلی وزارت علوم است که در این راستا قطعا دانشگاه آزاد اسلامی با توانمندی‌ها و همکاری‌های موثر خود به تحقق اهداف علمی و پژوهشی وزارت علوم و جامعه دانشگاهی ایران کمک می‌کند.
او اضافه کرد: تعریف طرح‌های مشترک تحقیقاتی، مبادله دانشجویان دکتری، برنامه‌های مناسبتی و تابستانی، برگزاری سمینار‌ها و کارگاه‌های مشترک می‌تواند در تحقق اهداف این کنفرانس اثرگذار باشد.
دبیر کمیته علمی کنفرانس آسایهل نیز گفت: از ٧١ مقاله و ٤ گزارش کشوری ارسال شده به دبیرخانه، پس از بررسی ٣٥ مقاله و ٢ گزارش کشوری مورد تایید قرار گرفته است.
رنجبر افزود: ٦ سخنرانی با محور شرایط آموزش عالی در جهان امروز توسط پژوهشگرانی از کشور‌های ژاپن، مالزی، تایلند و ایران انجام خواهد شد.
به گفته او توسعه و برنامه ریزی درسی نیز به عنوان مباحث کلیدی در آموزش عالی، در ٤ نشست موازی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.
اتحادیه بین المللی انجمن موسسات آموزش عالی جنوب شرق آسیا (ASAIHL) در سال ١٩٥٦با هدف توسعه آموزش عالی و افزایش کیفیت آموزشی تاسیس شد.
بیش از ۲۵۰ دانشگاه از کشور‌های ایران، مالزی، اندونزی، تایلند، استرالیا، ویتنام، برونئی، سنگاپور، فیلیپین، کامبوج، هنگ کنگ، هندوستان، ژاپن، میانمار، سریلانکا، تایوان، تیمور شرقی، لهستان، بلژیک، کانادا، فرانسه، انگلستان، نیوزیلند، سوئد و آمریکا عضو آسایهل هستند.
هم اکنون ریاست این اتحادیه را دانشگاه آزاد اسلامی برعهده دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: کنفرانس اتحادیه آسایهل جنوب شرق اسیا دانشگاه آزاد ارتقا علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۰۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش طرح تغییر اقلیم و تاب آوری انرژی دانشگاه صنعتی شریف در "یونسکو"

مجید عباسپور دبیر اولین کنفرانس بین‌المللی تاب آوری و پایداری انرژی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، با اشاره به تلاش کشور‌های مختلف برای جلوگیری از فرآیند گرمایش کره زمین و آثار محیط زیستی ناشی از آن،  گفت: در گذشته برخی کشور‌ها دوره عبور از انرژی هسته‌ای را مطرح می‌کردند، اما با اتفاقات بین‌المللی که در دو سال اخیر رخ داد، این کشور‌ها به ویژه آلمان،  دوباره مسئله استفاده از انرژی هسته‌ای را مطرح می‌کنند.

وی افزود: آلمانی‌های با استناد به این که فناوری استفاده از انرژی هسته‌ای بروزتر شده و اثرات منفی آن بر محیط زیست کاهش یافته، می‌گویند که می‌توان دوباره به استفاده از این فناوری روی آورد.

عباسپور با اشاره به مسائل مهمی مانند امنیت انرژی و تأمین مالی در حوزه انرژی، گفت: دانشگاه صنعتی شریف می‌تواند با برگزاری مراسم‌هایی مانند کنفرانس بین‌المللی تاب آوری و پایداری انرژی، زمینه‌های لازم را در ابعاد علمی و کمک به سیاستگذاری در دولت‌های منطقه، فراهم کند.

وی اظهار کرد: در این مراسم مهمان‌های متعددی از کشور‌های گوناگون از جمله چین و روسیه حضور دارند و تلاش ما بر این است که همکاری خود را با دانشگاه سازمان ملل متحد نیز گسترش دهیم.

دبیر اولین کنفرانس بین‌المللی تاب آوری و پایداری انرژی ادامه داد: دانشگاه سازمان ملل در کشور شهر توکیوی کشور ژاپن است و ۱۴ انستیتو (مؤسسه) در کشور‌های مختلف دارد؛ پروپوزال (طرحی) را به نمایندگی یونسکو (سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد) در ایران ارائه کردیم که مورد پذیرش قرار گرفت و قرار است کرسی آن تحت عنوان تغییر اقلیم و تاب آوری انرژی در دانشگاه صنعتی شریف شکل بگیرد.

مراسم افتتاحیه اولین کنفرانس بین‌المللی تاب آوری و پایداری انرژی امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) برگزار شد؛ این کنفرانس تا دوم اردیبهشت در تهران ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

سازمان ملل متحد با تحریم‌های یکطرفه علیه ایران در حوزه انرژی مخالف است

 

دیگر خبرها

  • پذیرش طرح تغییر اقلیم و تاب آوری انرژی دانشگاه صنعتی شریف در "یونسکو"
  • روز دوم هجدهمین دوره مسابقات روبوکاپ آزاد ایران آغاز به کار کرد
  • اولین کنفرانس ملی مهارت به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار می‌شود
  • کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه تیرماه 1403 در دانشگاه آزاد اصفهان برگزار می‌شود
  • حضور دانش‌بنیان‌های ایرانی در بزرگترین نمایشگاه پزشکی آسیا
  • جزئیات سومین کنگره بین‌المللی نهج‌البلاغه در دانشگاه آزاد اصفهان
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تدوین می‌شود
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تهیه می شود
  • جای خالی مرجعیت مهارتی در سیاستگذاری‌ها/ رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای درنقشه جامع علمی کشور دیده نشده‌اند
  • نشریه علمی «آموزش زبان دوم» دانشگاه آزاد مشهد مجوز نشر گرفت