Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@11:51:42 GMT

50 کشاورز دامغانی 15 هکتار زعفران کاری دارند

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۰۰۷۲

50 کشاورز دامغانی 15 هکتار زعفران کاری دارند

سید محسن طباطبائیان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: سطح زیر کشت محصول زعفران در این شهرستان در حال حاضر 15 هکتار است که بیش از 11 هکتار از این محصول به باردهی اقتصادی رسیده است و بقیه اراضی در مراحل اولیه رشد قرار دارد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان اضافه کرد: امسال میانگین برداشت محصول زعفران در این شهرستان به سه کیلوگرم در هر هکتار رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: برداشت زعفران در دامغان از اواسط آبان ماه آغاز می شود و تا اواخر آذر ادامه دارد.
طباطبائیان با بیان اینکه بیش از 60 درصد کاشت این محصول در جنوب دامغان به ویژه روستای عبدیا است، اضافه کرد: به منظور افزایش کشت محصول زعفران در این شهرستان، آموزش های کاربردی و فنی، برگزاری کارگاه های آموزشی و ارائه بذر مطلوب به کشاورزان انجام می شود.
وی تصریح کرد: با راه اندازی سامانه کارا، ارائه وام بلندمدت و کم بهره و با توجه به نیاز کم محصول زعفران به آب، بسیاری از کشاورزان دامغانی به سمت این محصول گرایش پیدا کردند.
طباطبائیان خاطر نشان کرد: پیش‌ بینی می‌شود با تغذیه بیشتر مزارع و عملیات داشت و برداشت بهتر، عملکرد این محصول در هر هکتار افزایش یابد.
وی با اشاره به برنامه‌های اداره جهاد کشاورزی شهرستان دامغان برای توسعه کشت زعفران، افزود: امسال از طریق حمایت‌های بانکی و اعطای تسهیلات کم‌بهره و بلندمدت، زمینه توسعه این محصول گیاهی ارزشمند در شهرستان فراهم شده است.
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: به ازای هر هکتار کاشت زعفران، 320 میلیون ریال تسهیلات ارائه می شود که از ابتدای سال 97 تا کنون در این شهرستان سه میلیارد و 200 میلیون ریال تسهیلات به کشاورزان پرداخت شده است.
35 درصد اشتغال دامغان در حوزه کشاورزی است که پنج هزار باغدار و کشاورز در این بخش مشغول فعالیت هستند.
9856/6103
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف اشتغال تغذیه جهاد کشاورزی زعفران کشاورزی منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۰۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اداره کار و تعاون شهرستان دامغان به فیبرنوری مخابرات مجهز شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، مجید نصیری با اعلام این خبر گفت: این طرح در راستای ایجاد زیرساخت برای اراِیه سرویس‌های فناور محور و ارتقای کیفیت عملکرد سازمان‌ها و با اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اجرایی شد.

رئیس اداره مخابرات شهرستان دامغان خاطرنشان کرد: مجموع عملیات اجرایی این طرح ۳۶۲ متر بود که به تفکیک ۱۵۰ متر حفاری و ۲۱۲ متر فیبرکشی می‌باشد.

وی افزود: هدف مخابرات استان از ایجاد تعامل با ادارات و دستگاه‌های اجرایی و پیاده‌سازی شبکه فیبرنوری، ایجاد زیرساخت مناسب برای سازمان‌ها و بهبود پایداری ارتباطات مخابراتی و اینترنتی و همچنین ارتقای کیفیت عملکرد آن سازمان می‌باشد

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897696

دیگر خبرها

  • چالش تولید زعفران در سرزمین طلای سرخ
  • عرضه هزار و ۵۰۰ کیلو زعفران فردا در بورس کالا
  • آب‌های کردستان، به کام دیگران
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در شهرستان دامغان
  • صاعقه جان یک کشاورز را در هرسین گرفت
  • آغاز برداشت محصول باقلا از ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت محصول باقلا از سطح ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • اداره کار و تعاون شهرستان دامغان به فیبرنوری مخابرات مجهز شد
  • سرشاخه‌کاری درختان گردو در خلخال
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی