Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-18@01:31:47 GMT

آغاز عملیات تخریب مسجد ۱۷۰ ساله مروی‌ها در مشهد

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۰۲۲۷

آغاز عملیات تخریب مسجد ۱۷۰ ساله مروی‌ها در مشهد

عملیات تخریب مسجد ۱۷۰ ساله مروی‌ها که در نزدیکی حرم مطهر رضوی واقع شده، در نیمه شب یکی از آخرین روزهای پاییز با تخریب حیاط مسجد آغاز شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مشهدپیام، عملیات تخریب مسجد ۱۷۰ ساله مروی‌ها که در نزدیکی حرم مطهر رضوی واقع شده، نیمه‌شب گذشته با تخریب حیاط مسجد آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسجد در خیابان نوغان ۴ واقع شده که به‌علت قرار گرفتن در طرح توسعه حرم مطهر رضوی و عبور خیابان شارستان از آن، شهرداری مشهد قصد تخریب آن را داشته و در مقابل، مکان جدیدی را برای بنای مسجد در نظر گرفته است.

هر چند که گفته شده که نام این مسجد در فهرست آثار ملی به ثبت نرسیده، اما با توجه به قدمت آن یکی از آثار قدیمی و هویتی مشهد محسوب می‌شد، به‌همین علت  از نظر برخی صاحب نظران نباید به‌راحتی سخن از تخریب چنین بنایی به‌میان می‌آمد.

این اولین مسجد در بافت پیرامون حرم مطهر نیست که کلنگ تخریب آن در نیمه‌شب زده و پیش از آن نیز نمونه‌هایی مانند مسجد حوض معجردار و امام جعفر صادق(ع) وجود داشته است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۰۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر آیت الله شیخ حبیب الله احمدی در حرم مطهر رضوی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تشییع پیکر آیت الله شیخ حبیب الله احمدی، فرزند مرحوم آیت‌الله شیخ مجتبی احمدی قزوینی روز یکشنبه 26 فروردین 1403 با حضور علما و اقشار مختلف مردم در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

در این مراسم معنوی که با حضور برخی از علاقمندان این روحانی بزرگوار انجام شد، آیت الله سیدان از علمای مشهور مشهد مقدس بر پیکر این عالم ربانی نماز بجای آوردند و سپس مردم پیکر آن مرحوم را تا رواق دارالحجة حرم تشییع و در آن مکان به خاک سپردند.

فرزند رهبر انقلاب نیز در این مراسم معنوی حضور داشته و نسبت به مقام این عالم دینی ادای احترام کردند.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894649

دیگر خبرها

  • اهدای بیش از ۱۰ هزار قطعه تمبر و سکه‌ به موزه آستان قدس ضوی
  • (تصاویر) اجتماع مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی
  • مطالبه بازسازی بقیع از سوی کشورهای مسلمان
  • مراسم تشییع پدر شهیدان دهنوی در مشهد برگزار شد
  • تشییع پیکر پدر ۳ شهید دفاع مقدس در حرم مطهر رضوی
  • اجتماع مردمی «وعده صادق» در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود
  • بمباران یک مسجد و تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها در غزه
  • روند افزایشی دما در خراسان رضوی آغاز شد
  • تشییع پیکر آیت الله شیخ حبیب الله احمدی در حرم مطهر رضوی
  • سامانه بارشی از خراسان رضوی خارج شد/ آغاز روند افزایشی دما در استان