Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@19:23:51 GMT

ابلاغيه وزارت بهداشت براي تخلف در طب سنتي

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۱۰۲۴۴

ابلاغيه وزارت بهداشت براي تخلف در طب سنتي

خبرگزاري آريا - مديرکل دفتر نظارت و اعتباربخشي وزارت بهداشت طي بخشنامه‌اي درباره نحوه نظارت بر فعالان حوزه طب سنتي و فروش گياهان دارويي دستوراتي را صادر کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از ايسنا، دکتر عليرضا عسگري - مديرکل دفتر نظارت و اعتباربخشي وزارت بهداشت طي بخشنامه‌اي درباره نحوه نظارت بر فعالان حوزه طب سنتي و فروش گياهان دارويي از معاونين درمان دانشگاه‌هاي علوم پزشکي سراسر کشور، خواست که در صورت مشاهده موارد تخلف در حوزه فعالان طب سنتي، ضمن معرفي متخلفان به مراجع ذي‌صلاح قانوني از جمله دادگاه ويژه روحانيت، برخورد قانوني مناسب صورت پذيرفته و اين دفتر را از اقدامات انجام شده، مطلع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اين بخشنامه خطاب به معاونان درمان دانشگاه‌هاي علوم پزشکي سراسر کشور آمده است:
«پيرو ابلاغ آيين‌نامه "نحوه فعاليت فعالان حوزه طب سنتي و فروش گياهان دارويي" به شماره 823/122/د مورخ 97.8.28 که به توشيح مقام محترم وزارت رسيده است، با توجه به اهميت سلامت مردم و به منظور پيشگيري از رواج غيرعلمي و غيرقانوني خدماتي که تحت عنوان طب سنتي و ... از سوي افراد و يا موسسات فاقد مجوز و يا فاقد صلاحيت ارائه مي‌گردد و همچنين با وجود مواردي از برگزاري دوره‌هاي آموزشي با عناوين فريبنده و مغاير با اصل حفظ و صيانت سلامت جامعه، که از مصاديق عيني آن فعاليت آقاي عباس تبريزيان مي‌باشد، خواهشمند است دستور فرماييد وفق ضوابط و مقررات در صورت مشاهده موارد فوق‌الذکر در منطقه تحت پوشش آن دانشگاه، ضمن معرفي متخلفان به مراجع ذي‌صلاح قانوني از جمله دادگاه ويژه روحانيت، برخورد قانوني مناسب صورت پذيرفته و اين دفتر را از اقدامات انجام شده در اسرع وقت مطلع نماييد.»

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۰۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت عرضه دارو‌های گیاهی در عطاری‌ها


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از ایفدانا، بهادر صیدمحمدیان معاون فنی اداره کل طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو  با تأکید بر اینکه عطاری‌ها حق فروش و عرضه هیچگونه دارو یا فرآورده دارویی را ندارند، گفت: عطاری‌ها فقط می‌توانند گیاهان دارویی مجاز و غیرسمی ارائه دهند.

معاون فنی اداره کل طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو افزود: هرگونه فروش دارو یا فرآورده داروییاز جمله  داروی گیاهی، طبیعی و سنتی یا دارو‌های شیمیایی و بیولوژیک در محلی غیر از داروخانه از جمله عطاری‌ها تخلف است.

بهادر صیدمحمدیان گفت: در صورت مشاهده دارو و فرآورده دارویی در عطاری‌ها ، بازرسان سازمان غذا و دارو می توانند این فرآورده‌ها را به عنوان محصولات قاچاق ضبط و بر اساس ضوابط با عطاری مربوطه برخورد می‌کند.

دیگر خبرها

  • توزیع مدل خاصی از قلیان تحت نظارت وزارت بهداشت | دسترسی به قلیان اکسیژن در این ۱۰ استان
  • قلیان اکسیژن طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است
  • ممنوعیت عرضه دارو‌های گیاهی در عطاری‌ها
  • ایران قوی‌ترین حوزه نظام سلامت در منطقه را دارا است
  • آغاز به کار دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در وزارت بهداشت
  • نظام سلامت ایران قوی‌ترین حوزه نظام سلامت منطقه است
  • واردات کالاهای اساسی از طریق مرزنشینان و پیله وران محدود شد
  • سبد غذایی مناسب ایرانیان تا پایان هفته اعلام می‌شود
  • مطلوبیت میکروبی آب شهری خوزستان ۹۴ درصد شد
  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی تخلف است