Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین اباذر عمرانی‌فر، رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعة‌الزهرا(س) با اشاره به فعال شدن سامانه پذیرش از صبح امروز، ۲۰ آذرماه گفت: ثبت نام آزمون ورودی این دانشگاه تا ۲۰ دی ماه ادامه دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عمرانی‌فر با بیان اینکه تمام مراحل ثبت نام به صورت اینترنتی انجام می‌شود، بیان کرد: امسال آزمون ورودی جامعة‌الزهرا(س) در سه مقطع رسمی سطح دو، سطح سه و سطح چهار، ۲۶ بهمن ماه در مراکز استان‌ها برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرایط پذیرش جامعةالزهرا(س) در مقاطع تحصیلی مختلف

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعةالزهرا(س) با بیان اینکه شرایط مقاطع مختلف تحصیلی در دفترچه‌های آزمون در سامانه پذیرش ارائه شده است، افزود: شرط پذیرش در مقطع تحصیلی سطح دو(کارشناسی) داشتن حداقل مدرک دیپلم است، همچنین افرادی که دارای معدل بالای ۱۹ هستند و از زمان فارغ‌التحصیلی آنان کمتر از یک سال گذشته باشد، حافظان کل قرآن کریم، حافظان کل نهج‌البلاغه و حافظان صحیفه سجادیه از آزمون کتبی معاف هستند و بدون آزمون ورودی در مصاحبه شرکت می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عمرانی‌فر یادآور شد: افرادی که حافظ نیمی از قرآن کریم، نهج‌البلاغه و یا صحیفه سجادیه و یا برگزیدگان المیپادهای علمی کشوری هستند و همچنین همسران طلاب حوزه‌های علمیه از امتیازات ویژه در آزمون ورودی این مؤسسه برخوردار می‌شوند.

وی با اشاره به پذیرش طلاب در مقطع تحصیلی سطح سه، عنوان کرد: در سطح سه جامعة‌الزهرا(س) نیز به سه صورت حضوری، غیر حضوری و مجازی پذیرش خواهیم داشت.

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعةالزهرا(س) تصریح کرد: امسال پذیرش مقطع سطح سه بین‌الملل برای نخستین‌بار در جامعةالزهرا(س) انجام می‌شود و طلاب بین‌الملل می‌توانند در پنج رشته تحصیلی سطح سه شامل اصول و فقه اسلامی، کلام اسلامی، تفسیر و علوم قرآن، تاریخ اهل بیت(علیهم‌السلام) و روانشناسی تربیتی تحصیل کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عمرانی‌فر با اشاره به اینکه ۱۵ گرایش تحصیلی برای سطح سه ویژه طلاب ایرانی وجود دارد، گفت: رشته‌ها و گرایش‌های تحصیلی مقطع سطح سه جامعةالزهرا(س) شامل «تاریخ اسلام»، «تبلیغ با گرایش حج»، «تعلیم و تربیت اسلامی با گرایش‌های مشاوره خانواده، تربیت دینی کودک و نوجوان»، «تفسیر و علوم قرآن»، «فقه و اصول»، «فلسفه اسلامی»، «رشته کلام اسلامی با گرایش‌های امامت، مذاهب اسلامی و مهدویت»، «مدرسی ادبیات عرب» و «مطالعات اسلامی زنان» است؛ همچنین امسال دو رشته جدید تربیت دینی کودکان و نوجوانان و مشاور خانواده با رویکرد اسلامی برای مقطع تحصیلی سطح سه راه‌اندازی شده است.

وی بیان کرد: ۷۱ رشته دانشگاهی همسو با رشته‌های سطح سه جامعةالزهرا(س) شناسایی شدند که علاقه‌مندان می‌توانند به سامانه پذیرش جامعه‌الزهرا علیهاالسلام مراجعه کنند.

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعة‌الزهرا(س) همچنین به پذیرش مقطع تحصیلی سطح چهار اشاره کرد و گفت: مقطع تحصیلی سطح چهار به صورت حضوری و دارای ۶ رشته تحصیلی فقه و اصول، حکمت اسلامی، کلام اسلامی، تاریخ اسلامی، تفسیر و علوم قرآن(دو گرایش تفسیر تطبیقی و علوم و معارف قرآن) و تاریخ اهل بیت(علیهم‌السلام) است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عمرانی‌فر یادآور شد: علاقه‌مندان و متقاضیان شرکت در این آزمون جهت اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت جامعةالزهرا(علیهاالسلام) مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه جامعه‌الزهرا(س) بزرگترین حوزه علمیه خواهران در جهان تشیع است، تأکید کرد: فعالیت‌هایی که در این مؤسسه علمی حوزوی برگزار می‌شود، باید به عنوان رویداد جهانی در عرصه دینی دیده شود و اصحاب رسانه می‌توانند در این عرصه ما را یاری کنند.

زهرا نوریان

انتهای پیام

 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: جامعة الزهرا س ثبت نام ایکنا نبأ سال تحصیلی جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۱۰۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش دانشجوی داروسازی در کردستان + فیلم

همزمان با موافقت وزارت بهداشت با تأسیس دانشکده داروسازی در کردستان، هدف‌گذاری پذیرش دانشجوی داخلی و بین‌المللی در این رشته در استان است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، آموزش بخش مهم و حائز اهمیتی است که دارای حوزه اثرگذاری بسیار وسیعی در همه نهادها و بخش‌های پزشکی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جامعه است. دانشگاه‌ها در همه جوامع از یک طرف با تربیت تخصصی افراد، آیندگان جامعه را در همه بخش‌ها آماده می‌سازد و از طرف دیگر با رشد توانایی‌ها، نبوغ و پتانسیل فکری انسان سبب توسعه مرزهای دانش بشری می‌گردد. 

البته در سال‌های اخیر در کشور و به تبع آن در استان کردستان، به دلیل تأکید بیش از حد بر حوزه پژوهش، موضوع آموزش سال به سال کم‌رنگ‌تر شده و انتظار می‌رود که این حوزه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

آموزش یکی از معاونت‌های دانشگاه علوم پزشکی کردستان است که خبرنگار تسنیم عملکرد این حوزه را مورد بررسی قرار داده است.

محمد باقر خادم عرفان معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از ارائه آموزش به بیش از 3500 دانشجو در 5 دانشکده در استان خبر داد و اظهار داشت: 230 دانشجوی بین‌الملل نیز در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته 8 رشته در مقاطع مختلف تحصیلی از کارشناسی ارشد، دکتری تخصصی PHD و ریزیدنتی بالینی به رشته‌های این دانشگاه اضافه شده است، افزود: خوشبختانه مقدمات تأسیس دانشکده داروسازی در کردستان نیز به خوبی پیش رفته و موافقت‌های کلی اخذ شده و امیدواریم بتوانیم در نیم سال آینده پذیرش دانشجوی داخلی و بین‌المللی در این رشته را داشته باشیم.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه این دانشگاه در رتبه‌بندی جهانی تایمز نیز جایگاه بسیار خوبی دارد، عنوان کرد: افزایش تعداد دانشجویان و ارتباطات بین‌المللی جزو برنامه اولویت‌دار این دانشگاه بوده که به جد دنبال می‌شود.

در ادامه این گفت‌وگو را به صورت ویدئویی می‌بینید:

.

انتهای پیام/481

دیگر خبرها

  • اعلام شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون در دانشگاه الزهرا(س)
  • شرایط پذیرش دکتری بدون آزمون
  • آنچه که باید از کنکور ۱۴۰۳ بدانیم
  • آنچه که باید از کنکور ۱۴۰۳ بدانیم/ مهمترین تغییر آزمون امسال
  • ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی از ۱۸ فروردین
  • ۱۱ مرحله ثبت نام نوبت دوم کنکور
  • آمار افت و خیز دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجو اعلام شد/ روند رشد اعضای هیئت علمی با مرتبه استاد
  • ترک تحصیل ۹۳۰ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی گذشته
  • پذیرش دانشجوی داروسازی در کردستان + فیلم